Gå til innhold

COD3 online problemer. Se her. X360


Straffa

Anbefalte innlegg

Det er mange som sliter med online delen i COD3.

 

1. Du MÅ ha NAT open

2. Får du likevel feil som sessions not available eller andre feilmeldinger, prøv dette her

 

These are the steps I took to getting cod3 to work on player matches(i havent tried ranked)...

 

Step 1) go to http://portforward.com/routers.htm find your router using the name and model #

 

Step 2) Then scroll through the list of apps untill you reach Xbox Live 360(or Ctrl+F to find) click on the link

 

Step 3) follow the directions up to where it has you put the port number/application name ext...

 

Step 4) then enter these settings

 

Application         Start          End       Protocol   IP Address       Enable

xboxlive1              88             88           Both     (next step)     (check/yes)

xboxlive2           3074         3074          Both     (next step)     (check/yes)

 

(~ Start and End may also be called Public and Private Port, every router is different~)

 

Step 5) to find tou IP for the xbox 360 go to the dashboard go to the setting blade(last one) go to network settings, then edit settings. You shoud now write down the IP Address. Most routers you will only need to input the last number after the final period. in my case all i had to enter was 101(your might be different)

 

Step 6) save changes and reset/reboot/turnoff you router and cable modem and then back on.

 

 

I sometimes still get the No session error... but i  have been able to join in session/accept invite on every try if you are going to quick match and if you get the error, just try a few more times that sometimes happens to me.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! skal testes ut etterpå!

 

Men ligger nå kvalm å jævlig i sofa'n.. trur jeg har spilt for mye COD3... jeg fikk noe sånn motion sickness greier over meg sånn plutselig.. kanskje fordi jeg hentet en stressless og satt den 1 meter unna 43" skjerm med full surround bankende rundt meg.. anbefales ikke! :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Virker som om mange av de nye 360-spillene krever open NAT for å spille på Live.

Har lagt merke til at mange ISPer nå om dagen gir ut modemer med innebygd firewall/web-management, er det noen mulighet for å disable dette?

Lenke til kommentar

Satte Xbox360 i DMZ og åpnet porter å styrte.. men virker fortsatt ikke for meg!

 

 

Kom over en som skrev dette dog på ett annet forum

 

it's not really your router's falut. Trychec doesn't have enought servers available and the messed up  something when creating the game. It's impossible to join a game however u can create a game. This ends up in millions of games with only the host in it. Having the NAT at "open" however that doesn't resolve the problem.

 

I called MS Xbox Support and they said that they are updating right now and by Sunday all servers should be updated. My XBL wouldn't work so that was the reason I called them. They said it's the update.

 

I'm hoping they're not lying to me.

 

Sidd

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med å joine servere. Sjekket alle instillinger og jeg har NAT open.

Jeg har NG modem og jeg resettet modemet. Aktiverte den på nytt og da kom jeg inn.

En kompis av meg hadde akkurat samme feil. Gjorde det samme som meg og da kom han også inn.

Husk at om dere resetter NG modemet så trenger dere brukernavn og passord for å re aktivere routeren.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg hadde også problemer med å joine servere. Sjekket alle instillinger og jeg har NAT open.

Jeg har NG modem og jeg resettet modemet. Aktiverte den på nytt og da kom jeg inn.

En kompis av meg hadde akkurat samme feil. Gjorde det samme som meg og da kom han også inn.

Husk at om dere resetter NG modemet så trenger dere brukernavn og passord for å re aktivere routeren.

7266741[/snapback]

 

NG=NextGenTel? Jeg har fra de... ADSL2+

Lenke til kommentar
Jeg hadde også problemer med å joine servere. Sjekket alle instillinger og jeg har NAT open.

Jeg har NG modem og jeg resettet modemet. Aktiverte den på nytt og da kom jeg inn.

En kompis av meg hadde akkurat samme feil. Gjorde det samme som meg og da kom han også inn.

Husk at om dere resetter NG modemet så trenger dere brukernavn og passord for å re aktivere routeren.

7266741[/snapback]

 

NAT open? Hvor finner jeg det? Er det en vanlig innstilling i routeren ? I tilfelle hvor er det mest vanlig at den ligger?;) Under portforwarding??

 

Er sinnsykt irriterende at jeg ikke får det til å funke! :nei: Heldigvis er SP delen fantastisk! :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg hadde også problemer med å joine servere. Sjekket alle instillinger og jeg har NAT open.

Jeg har NG modem og jeg resettet modemet. Aktiverte den på nytt og da kom jeg inn.

En kompis av meg hadde akkurat samme feil. Gjorde det samme som meg og da kom han også inn.

Husk at om dere resetter NG modemet så trenger dere brukernavn og passord for å re aktivere routeren.

7266741[/snapback]

 

NG=NextGenTel? Jeg har fra de... ADSL2+

7266769[/snapback]

 

Ja

Men resett router på eget ansvar :)

Lenke til kommentar
NAT open? Hvor finner jeg det? Er det en vanlig innstilling i routeren ? I tilfelle hvor er det mest vanlig at den ligger?;) Under portforwarding??

 

Er sinnsykt irriterende at jeg ikke får det til å funke!  :nei:  Heldigvis er SP delen fantastisk! :w00t:

7266779[/snapback]

 

Hva din NAT er ser du når du kjører test xbox live connection fra X360

Den må være NAT open, men mange har likevel problemer med å joine servere

Det kommer sikkert en patch, i mellomtiden kan du prøve det som blir skrevet i første post

Lenke til kommentar
NAT open?

Du kan ta sånn 'Xbox Live test' under nettverk instillinger i dashboard!

Der tar den NAT test m.m.

Der får du beskjed om den er open, strict eller noe sånt...

Min er open, så det er ikke problemet for meg.

 

Ja

Men resett router på eget ansvar :)

7266790[/snapback]

Hm, hvorfor... hva kan skje? Hvordan gjør jeg det??

Endret av Drunk In Public
Lenke til kommentar
Hm, hvorfor... hva kan skje? Hvordan gjør jeg det??

7266805[/snapback]

 

Er en resett knapp bak på modemet. Hold den inne i 10-15 sekunder.

Ikke sikker du kommer online etterpå, da må du aktivere routeren med passord og brukernavn

 

Vet du ikke åssen dette gjøres så anbefaler jeg at du venter til det kommer en patch

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Har hatt mye tull før med å joine games i diverse games, men til slutt ble jeg så dritt lei, og da ble det til at jeg fikk en egen IP adresse til xboxen, slik at den nå står helt for seg selv på en egen IP adresse uten noe form for firewall på, står på trådløs mot en linksys router, og så langt har dette funket fjell.

Lenke til kommentar
Har hatt mye tull før med å joine games i diverse games, men til slutt ble jeg så dritt lei, og da ble det til at jeg fikk en egen IP adresse til xboxen, slik at den nå står helt for seg selv på en egen IP adresse uten noe form for firewall på, står på trådløs mot en linksys router, og så langt har dette funket fjell.

7267706[/snapback]

 

Har du testet COD3 online?

Lenke til kommentar
Har hatt mye tull før med å joine games i diverse games, men til slutt ble jeg så dritt lei, og da ble det til at jeg fikk en egen IP adresse til xboxen, slik at den nå står helt for seg selv på en egen IP adresse uten noe form for firewall på, står på trådløs mot en linksys router, og så langt har dette funket fjell.

7267706[/snapback]

 

Har du testet COD3 online?

7267913[/snapback]

 

 

Jupp, ingen problemer så langt.

 

 

Edit: Men har bare bruk quick connect(eller hva det står) så langt, har ikke prøvd å hoste egen server eller joine et custom game, men regner med at det også funker.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...