Gå til innhold

its learning kult?


kornelen

Hva synes du om It's learning  

179 stemmer

  1. 1. Hva synes du om It's learning

    • Jeg synes det er veldig bra
      8
    • Jeg synes det er ganske bra
      32
    • Jeg synes det er sånn midt på treet
      46
    • Jeg synes det er ganske dårlig
      35
    • Jeg synes det er veldig dårlig
      58


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok skolen eller fylket sin feil.. det er dem som har serverne ;)

 

Selve it's i seg selv er ikke tregt  ;)

7275735[/snapback]

 

Det er en sannhet med modifikasjoner. De fleste av fylkeskommunene, og noen store kommuner, drifter servere selv.

 

Flesteparten av kommunene og enkeltskolene som har systemet, leier serverplass hos It's learning sentralt, og er prisgitt en kombinasjon av linjekapasitet og trafikken på serverene.

 

Alle LMS, It's learning, Fronter, The learning gateway, er helt avhengige av at skolen bygger opp en innholdsstuktur og at lærerne er aktive. Uten aktive lærere dør systemene stille bort. Elever har jo ingen mulighet til å holde dem i gang, siden de i utgangspunktet ikke kan legge ut lærestoff eller informasjon.

 

I utgangspunktet må dere som er misfornøyde med It's learning eller andre LMS, komme med innspill overfor skole og lærere for å få dem til å bedre kvaliteten på innholdet.

 

Når det gjelder layouten på It's learning, er jeg enig i at den kan virke litt gammeldags og "enkel". Utviklerene har nok brukt mer tid på å utvikle funksjonalitet enn på layouten. Personlig kunne jeg nok ønsket meg et mer strømlinjeformet design, mer ikonbasert, som the learning gateway el. Særlig med tanke på at gjennomsnittsalderen på brukerene av systemet blir stadig lavere. De som nå kjøper inn LMS, er i stor grad grunnskoler.

 

Til dere som snakker om bruk av Firefox mot It's learning, må jeg si at jeg foretrekker Firefox i de fleste tilfeller, men på et veldig viktig område får jeg ikke brukt denne ordentelig. It's learning har dessverre valgt å bygge direct edit funksjonen sin på activeX, noe som ikke fungerer i Firefox.

 

Min konklusjon er at It's learning har mye innebygd funksjonalitet, som ikke brukes så mye som den burde. Dette bunner nok i stor grad i at lærere ikke kjenner systemet godt nok, og er veldig tradisjonelle i undervisningen sin. Dessuten har It's learning forbedringspotensiale på mange områder. Særlig når det gjelder penere og "enklere" layout.

Lenke til kommentar
Det er bra hvis lærerene faktisk gidder å bruke det. Engelsklæreren min er veldig flink til å legge ut halvårsplaner, leselister, ressurslinker, tips osv.

Så lenge designet på slike tjenester er enkle og brukervennlige, samt ekstremt-enkle nok slik at lærere faktisk oppdaterer jevnlig er det bra!

 

Men dette er noe It's-learning ikke har!

1 av mine 7 lærere i mitt andre år på VGS skjønner åssen de i det hele tatt brukder det!

De er lærere for gods sake, de må da lære seg hvordan!

Blir så irritert! Det hjelper jo F ikke om ett irriterende "ubrukervennlig" It's-Learning har potenisale når ingen aner hvordan blant lærerne!

 

Og før jeg begynner å faktisk bruke It's-Learning MÅ de fikse opp designet og brukervennligheten, sånn som det er nå er det bare "ubrukervennlig" og inviklet!

Lenke til kommentar

som sagt så kommer det an på hvem som bruker it's.. hvis det er lærere som ikke har peiling så blir mange skuffet over its. Hvis det er lærere som har satt seg godt inn i systemet så vil det få mange positive tilbakemeldinger! Der jeg har brukt its så har lærerne vært veldig flinke til å legge alt arbeid inn i systemet, det funker utmerket! Selv om jeg ikke kan si jeg liker its, så er det nødvendig for å få gjort alt arbeidet vi holder på med. It's er også fint til å kunne snakke med andre venner og sende filer osv. da de fleste skoler har sperret msn og blink ;)

 

Hva skulle vi gjort uten its for eksempel? Skulle alle leksene bli skrevet opp på tavla og alle lekser bli levert på papir osv? Vi lever i en digital verden og da må vi ta i bruk det vi har!

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
It's learning er myye bedre enn Fronter.. som vi hadde før!  :w00t:

7274215[/snapback]

Bruker Fronter på skolen her, og må bare si at det suger maks... :hrm: Alt er helt utrolig upraktisk og uprofesjonelt satt opp. Må grave gjennom flere sider for å finne leksene mine.

 

Kanskje adminstrator/lærere bare har satt opp greia feil, men får uansett en uggen følelse av Fronter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...