Gå til innhold

X1950XTX/7900GTX eller 8800GTS?


Dhack

Anbefalte innlegg

Hadde gått for 8800gts, du får den for 3895,- nå fra multicom, selv om de da ikke har den på lager :p

 

GTS ser forresten ut til å overklokke bra, slik at man ender opp med GTX ytelse.

 

Core2Duo og mild overklokking skulle fjerne CPU flaskehalsen i de fleste spill, så sant du spiller i 1280x1024 med litt AA eller høyere oppløsning.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må regne litt på det utover.... men må jo først se imorgen om hvor mye mamma skaffer delene for da.....

 

Hovedkort Asus P5NSLI

Minne(RAM) Kingston HyperX 1024

Skjermkort Gainward 8800GTS

Harddisk Western Digital 250GB

Prosessor (CPU) Intel Core 2 Duo E6400 Socket 775

 

kommer til å betale ca 8 400 kr for dette... et godt kjøp?

 

Blir ytelsen til skjermkortet VELDIG mye dårligere om jeg ikke oppgraderer strømforsyninga med en gang?? har 400W nå :(

 

Tenkte å bruke litt mindre penger nå også oppgradere senere.... men samtidig så burde jeg vel ha ny strømforsyning nå for den jeg har nå har ikke SATA utgang

 

edit: skriveleif

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Det er det samme hvilket "merke" du velger, alle er like uansett. Derfor bør du velge det billigste ;) Ang. kabler, har PSU'en din en 6-pin PCI express kontakt? Viss ikke må du kjøpe en kabel-overgang til det og. Foruten det, skal alt nødvendig følge med i pakken.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Tro meg, det er i Oblivion 8800 serien virkelig er "Kongen". Se bare her. 8800GTS klarer å kjøre Oblivion med alt på maks i 1600x1200 med 4xAA + HDR. X1950XTX klarer å kjøre det nesten på fullt, men kun på 1280x1024, med 2xAA + HDR. Atpåtil har 8800GTS 5fps høyere i gjennomsnitt. Så dersom det er Oblivion du har tenkt å spille, er 8800 serien et must ;).

Lenke til kommentar
Men er 8800GTS veldig stort? utvikler det mye varme?

 

Har planer om å bygge m-ATX PC..... virker mye greiere når jeg skal på lan eller lignede :S

 

Eller ville dere anbefale og heller bare holde meg til standar ATX

7261012[/snapback]

Jeg fikk et Asus 8800 GTS kort ihus idag, mitt gamle kort 6800 Ultra PCi-e utviklet iallefall mye mer varme enn 8800 GTS kortet by FAR.

 

Kan anbefale 8800 GTS på det varmeste, en ren skjønnhet spille f. eks Need For Speed Carbon på.

Lenke til kommentar

Tror jeg har klart å satt opp et oppsett med 8800GTS nå som jeg kan klare å sope opp nok penger til:

 

Hovedkort:Asus P5NSLI

 

Skjermkort: Point of View 8800GTS

 

Harddisk: Western Digital 250GB

 

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6400 Socket 775

 

Minne(RAM): Kingston HyperX 1Gb

 

PRIS fra nettbutikken 8 500

 

Jeg må sikkert betale 7 800 eller noe sånnt..

 

Burde det kjøre oblivion bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...