Gå til innhold

Diskusjon Om Titanic


Stian-W-H

Anbefalte innlegg

SÅ på programm om, titanic for neon uker siden , skroget skulle egentlig tåle det isfjellet, men swiden boltene i skroget ikke var festa rigtig vei spå sprat de utover isteden for inover. så i følge det programmet så var det boltenes/smeden sin skyld at titanic sank!

Jeg veit ikke jeg har ikke hvet så utrog int4risert i titanic

8238785[/snapback]

 

Begynte å gi opp skrivinga på slutten eller? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er litt creepy er at 14 år før, ble det gitt ut en bok som hadde mange likheter med Titanic.

 

"Futility, or the Wreck of the Titan was an 1898 novella written by Morgan Robertson. The story features the ocean liner Titan which sinks in the North Atlantic after striking an iceberg. The Titan and its sinking have been noted to be very similar to the RMS Titanic which sank fourteen years later."

Lenke til kommentar
- At det var det største skipet per dags dato (?)

7296821[/snapback]

Queen Mary II er større og hvis vi tar med cruise skip er Freedom of the seas det største passasjer skipet noen sinne.

 

Queen Mary

8256034[/snapback]

 

 

Han skriver var det største skipet per dags dato, da teller ikke et skip som ble bygget ganske nøyaktig 90 år senere..

 

Men på Discovery Channel konkluderte en gjeng dokumentarskapere med at det var mengden slagg i jernboltene som bandt skrogplatene sammen, som var avgjørende for at skipet gikk ned. Boltene var rett og slett så skrøpelige at de aldri skulle vært brukt i det hele tatt. Grunnen til at de ble brukt var at det gjorde konstruksjonsprosessen en del raskere.

Lenke til kommentar
- At det var det største skipet per dags dato (?)

7296821[/snapback]

Queen Mary II er større og hvis vi tar med cruise skip er Freedom of the seas det største passasjer skipet noen sinne.

 

Queen Mary

8256034[/snapback]

 

 

Han skriver var det største skipet per dags dato, da teller ikke et skip som ble bygget ganske nøyaktig 90 år senere..

 

Men på Discovery Channel konkluderte en gjeng dokumentarskapere med at det var mengden slagg i jernboltene som bandt skrogplatene sammen, som var avgjørende for at skipet gikk ned. Boltene var rett og slett så skrøpelige at de aldri skulle vært brukt i det hele tatt. Grunnen til at de ble brukt var at det gjorde konstruksjonsprosessen en del raskere.

8260568[/snapback]

Da missforsto jeg, men da må du og han revurdere utrykket "per dags dato".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Kanske unødvendig å diskutere semantikken i det hele her? Jeg må forøvrig si meg enig i at å bruke ett uttrykk som per dags dato er feil, men det går fint an å forstå meningen i det hele fordet. :)

Lenke til kommentar

Ser på en dokumentar om Titanic på National Geographic Channel, og der var det to ting som var nytt for meg. Hvorvidt det er myte eller fakta er eg usikker på.

 

- Pga en feil eller missforståelse så hadde ikke utkikksposten kikkerter når de var på vakt etter isfjell den natta. De var innelåst i et skap og nøkkelen hadde en offiser tatt med seg av båten. Mao blir det enda vanskeligere å oppdage noe som er vanskelig nok i fra før.

 

- De første ofrene den natta var noen som prøvde å redde posten i fra vannmassene i postrommet. (sikkert en myte)

Lenke til kommentar
Titanic var en konspirasjon! Bevis!

 

Welcome to the Unfastened Coins website. This site is dedicated to exposing the truth about the government's involvement in the sinking of the Titanic. Specifically, that they did it (and by "they" I mean Jews).

8339045[/snapback]

 

Det der var faktisk så dumt at jeg faktisk dro litt på smilebåndene :)

Lenke til kommentar
Titanic var en konspirasjon! Bevis!

 

Welcome to the Unfastened Coins website. This site is dedicated to exposing the truth about the government's involvement in the sinking of the Titanic. Specifically, that they did it (and by "they" I mean Jews).

8339045[/snapback]

 

Det der var faktisk så dumt at jeg faktisk dro litt på smilebåndene :)

8339104[/snapback]

Haha, fy faen så latterlig. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...