Gå til innhold

TES: Veldig ujevne fiender


Anbefalte innlegg

Befinner meg på lvl13 nå og jeg synes "vanlige" fiender er i ferd med å bli veldig ujevne. Mens de fleste lar seg hakke til småbiter med litt sverddans er noen så godt som umulige å ta.

 

Sliter for øyeblikket ekstremt med will-o-the-wisp(?). Standard meele attack er reint ut livsfarlig siden den har absorb health og absorb magicka on touch(dessuten har jeg bare en silver dagger med meg for øyeblikket...). De få ranged spells jeg har til rådighet ser knapt nok ut til å merkes på den. Jeg har en staff of fire men etter 2 will-o var den utladet. Bow of jolt ser også ut til å ha en effekt men den trenger fortsatt 5-6 glass arrows med sneak attack bonus for å ta en will-o.

 

Er dette et tegn på at jeg har levlet håpløst skeivt? Eller har jeg bare tatt med helt feil utstyr? (har både claymore of scorching og silver claymore liggende i huset i IC, kanskje de hadde vært bedre?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter du med at Staff of Fire din blir ladet ut, råder jeg deg til å hamstre litt soul gems, og anskaffe en Soul Trap spell. Slik kan du lade opp igjen våpnet ditt.

Har du tilgang til Arcane University kan du lage deg et våpen som bruker Soul Trap 1s on strike. Billig og får jobben gjort.

 

Du må gjøre en quest for samtlige Mages Guilds for å få tilgang til dette.

 

Om du har litt points på Strength kan nok de to Claymore'ene du har liggende gjøre susen.

 

Vil ikke si du har levelt skakt om du sliter med noen fiender. Will-o-the-wisp er litt spesielle med sine absorb spells, så mange sliter litt med de.

Lenke til kommentar

Vil en claymore gi meg nok avstand til at will-o ikke klarer å bruke de ekle on-touch spellene sine?

 

Edit: blir nok en tur tilbake til IC etterhvert, i tillegg til claymoers og div andre magiske våpen så skal jeg ha en fin liten stabel med soul gems der...Prøvde forøvrig ut mitt første soul trap spell umiddelbart før jeg ga meg i kast med will-o-ene. En mud crab gir ikke særlig mye charge i den sammenheng :p

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Mest effektive jeg har så langt er å varme opp med en silver arrow i sneak mode, så fireballs mens den kommer nærmere (detect life ring hjelper) for å vifte febrilsk med min claymore m/10 pts flame damage mens jeg tar små strategiske hopp hit og dit. Funker ikke så værst så lenge det bare er en av dem, og jeg har restore willpower+intelligence potions med meg...

Lenke til kommentar

Får håpe det, jeg gjorde akkurat et quest(no stone unturned) hvor målet befant seg innerst i en grotte. Målet var passet på av en "boss" og 3 monstre. Det blir litt teit når bossen (minotaur med warhammer) er enklere å drepe enn monstrene (1 will-o og 2 spriggan). Endte med å lokke dem ut en om gangen med en pil fra skikkelig langt hold...

Lenke til kommentar
Tror nok du har veldig problemer med de Willo-greiene. Kan aldri huske å ha blitt drept av noen av dem...

7301093[/snapback]

Du var vel heldig og traff på dem på høy level, kanskje. Jeg ble drept av dem kjempelett med én karakter jeg hadde, men de var aldri noe problem med en annen karakter.

Lenke til kommentar

Jeg har en karakter som er fokusert på nærkamp med blanke våpen, ting som ikke er særlig effektivt mot will-o. Da *må* du bare ha et silver eller magisk våpen med lang rekkevidde.

 

Har akkurat begynt et "opplæringsprogram" for å bli flinkere med magi. Installerte en "skill diary" mod for å hjelpe til med planlegginga. Er litt lei av å ha +2 og +3 på *alle* attributter når jeg levler opp...

Lenke til kommentar

Næh, jeg er "purist" når det kommer til sånne ting. ;)

 

Er ikke så glad i å laste ned ting som forandrer vesentlige deler av spill. Sånt sett er "skill diary" perfekt for meg siden den ikke gir mer enn det jeg kunne ha gjort selv med penn og papir :)

 

 

 

Edit: Dessuten kan du installere "skill diary" når som helst, du er ikke avhengig av å ha den fra starten.

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...