Gå til innhold

Asus P5B (DLX) C2D overklokkingstråd


Anbefalte innlegg

Gjorde bare en liten kjapp oc til 3.2Ghz etter å ha blitt inspirert i denne tråden.

 

Skal prøve og komme lengre opp :cool:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

CPU: E6600

CPU-kjøler: Zalman 9500At

RAM: Corsair Twin2x 6400

PSU: mist 600w

 

BIOS-versjon: 1004

 

AI Tuning: Manual

CPU Frequency: 355

DRAM Frequency: 710

PCI Express Frequeny: 100

PCI Clock Synchronization Mode: 33,33

Spread Spectrum: Disable

Memory Voltage: Auto

CPU VCore Voltage: Auto

FSB Termination Voltage: Auto

NB Core: Auto

SB Core (SATA,PCI E): Auto

ICH Chipset Voltage: Auto

 

 

Resten er default

 

 

Legger ved bilde av Cpu-z og Tat ved full load.

post-22664-1170440738_thumb.jpg

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
testet alle bios versjonene jeg kunne finne til korte kommer ikke opp som noe alternativ noe sted. pga det kan jeg ikke kjøre korte over 315 fsb for da starter det ikke.

 

noen som har noe bra tips?

7457521[/snapback]

Jeg har akkurat samme problemet. Kan sette FSB til 314 og alt fungerer knirkefritt, mens på 315 så starter maskina men ingenting skjer. POST kommer ikke opp engang.

7468794[/snapback]

 

Er det noen fler som sliter med dette? Jeg har også en P5B (standard) og E6600, systemet kjører stabilt og fint på 310, men vil ikke POSTe på 320. Bruker 6400 minne.

Lenke til kommentar
Prøv 330 eller 335 istedenfor. Det hender det hk der fsb "waller"....menes at det ikke vil poste på en viss fsb. Men prøv en annen så går det nok

7894212[/snapback]

 

Jeg har testet dette litt nå, men ingen bedring.

 

Men, under boot, ser jeg så vidt en linje der det står noe sånt som "DDR2-4300". Kan det hende at hovedkortet ikke merker at jeg har 6400 minne, og at det gir noen problemer? (Rart at det står 4300 og ikke 4200 i tilfelle...).

Lenke til kommentar
Prøv 330 eller 335 istedenfor. Det hender det hk der fsb "waller"....menes at det ikke vil poste på en viss fsb. Men prøv en annen så går det nok

7894212[/snapback]

 

Jeg har testet dette litt nå, men ingen bedring.

 

Men, under boot, ser jeg så vidt en linje der det står noe sånt som "DDR2-4300". Kan det hende at hovedkortet ikke merker at jeg har 6400 minne, og at det gir noen problemer? (Rart at det står 4300 og ikke 4200 i tilfelle...).

7912885[/snapback]

 

Der fant jeg faktisk ut av det, økte volten på minnet til 2.1, og da kjører den glatt på 333.

 

Temperatur under load mener Asus probe at er over 60 grader, så får se om jeg lar den gå på det.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Har E6400, Asus P5B DLX Wifi, OCZ 6400 Platinium XTC 2x1024 MB og et 6600GT skjermkort (er ikke noen gamer).

 

Dette kjører jeg på 415x8 (3320 MHz) 24/7. Oppsettet er 100% stabilt og tempen målt med TAT/Coretemp ligger på 55/56 grader. Har vært oppe på 3400 MHz, men måtte øke spenning på CPU over 1.4 V for å få det stabilt. Tempen steg over 60c. Jeg ønsker å holde meg under, da jeg kjører 100% load på begge kjernene hele tiden.

 

Uansett så testet jeg hvor høyt minnet ville gå (planlegger bedre kjøling på CPU), og kom til 475x7 (3325) før det ble ustabilt. Timingene var standard, 4.5.4.15, og alle spenninger var auto unntat Vcore og RAM.

 

Det som jeg stusser litt på er at jeg ikke oppnår noe høyere score i PCmark/3Dmark/Superpi ved dette oppsettet sammenlignet med min 24/7 innstilling. Forskjellene er marginale, og kan tippe begge veier. Hadde jo trodd at ved å øke FSB mye ville jeg "dra opp" ytelsen på maskinen en del, men nei.  :hmm:

 

Unasett er jeg godt fornøyd med maskinen. Oppgraderinga fra AMD XP2000 Merkes.  :thumbup:

7468879[/snapback]

 

Vel jeg ser jo at skjermkortet kan begrense deg, og det hjelper ikke noe særlig å kjøre høy SB, så du kan like godt sette den litt ned og heller ta multiplier på 8.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noe eg kan gjøre me minne timingane sånn det blir bedre??

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
CPU: E6400

CPU-kjøler: Stock

RAM: OCZ Platinum XTC Dual Channel (PC2-6400 800MHz)

PSU: Hyper 580w

 

BIOS-versjon: 1004

 

AI Tuning:Manual

CPU Frequency:401

DRAM Frequency:802

PCI Express Frequeny:101

PCI Clock Synchronization Mode:33.33MHz

Spread Spectrum:Disabled

Memory Voltage:2.1v

CPU VCore Voltage:1.46v

FSB Termination Voltage:1.4v

NB Core: 1.45v

SB Core (SATA,PCI E):Auto

ICH Chipset Voltage:Auto

 

Modify Ratio Support:Enabled

Ratio CMOS Setting:8

C1E Support:Disabled

Max CPUID Value Limit:Disabled

Vanderpool Technology:Enabled Får ikke Disabled

CPU TM Function:Disabled

Execute Disable Bit:Enabled

PECI:Disabled

 

Memory Remap Feature:Disabled

Configure DRAM Timing by SPD:Disabled

DRAM CAS# Latency:5

DRAM RAS# to CAS# Delay:5

DRAM RAS# Precharge:5

DRAM RAS# Activate tp Precharge:15

DRAM Write Recovery Time:4

DRAM TRFC:35

DRAM TRRD:10

Rank Write to Read Delay:10

Read to Precharge Delay:10

Write to Precharge Delay:10

Static Read Control:Disabled

 

Initiate Graphic Adapter:PEG/PCI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...