Anepane Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Jeg skal kjøpe meg k800i og lurer på hvor lenge man må lade opp batteriet første gang? Jeg hørte noen sa at man ikke lenger behøver å lade i 15 timer, sånn som før.. Stemmer det? Og burde jeg bruke opp det lille batteriet som er der når jeg kjøper den først, eller skal jeg lade den med en gang?
-Alex- Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Bare sett den på lading så lenge som står i håndboken med en gang du får den. 15 timer er tull
..Bjørnar.. Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Husk å tømme batteriet helt de 2-3 første gangene. Er visst det som er viktig med de nye batteriene.
Anepane Skrevet 7. november 2006 Forfatter Skrevet 7. november 2006 Det pleier vel å stå bare 2.5 time i håndboken..? Så det holder første gangen også? Er det de nye batteriene som er sånn, eller har det alltid vært "tull"? Takk for svar.
XooooF Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 ladet min i ca 2timer første gang.. da sto det at den var full... Den varte bare i to dager da, men ladet den helt ut igjen å lot den sto over natta.. satte den på når jeg la meg, tok den med når jeg sto opp (ca 5-6 timer) Nå varer den i mange dager selv om jeg prater relativt ofte i deg..
Panzerhansa Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 (endret) Det finnes mange tråder og en guide her på amobil om akkurat dette.. men jeg finner ikke noen av dem enda jeg har skrevet i dem men det er en batteriguide her .. noen som finner den EDIT: HER Endret 7. november 2006 av Panzerhansa
Foxteren Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Husk å tømme batteriet helt de 2-3 første gangene. Er visst det som er viktig med de nye batteriene. 7236690[/snapback] Og det der føler du deg helt sikker på? Tror ikke det er særlig nødvendig med disse nye batteriene nei...
..Bjørnar.. Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Og det der føler du deg helt sikker på? 7236994[/snapback] For 5 min sien, ja! Det uroer meg litt at jeg får beskjed om dette når jeg kjøper telefon. Telekiosken, Telehuset, MPX.no, de har vært enige alle sammen! Er telefonselgere generelt litt intedanende om disse forholdene?
Anepane Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 Takk for alle svar. Jeg leste den batteriguiden nå.. Hvilken batteritype har SE k800i da? Da jeg kjøpte telefonen i går nevnte jeg for de i butikken dette her med at man ikke trengte å lade telefonen så lenge som 15 timer første gangen.. og da sa de "for noe tull, ikke hør på de som sier det. Du MÅ lade hvertfall 15 timer første gangen du lader den, for batteriet er ikke vant til å lades så det må venne seg til å lades opp..."
TheScirocco Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 (endret) Takk for alle svar. Jeg leste den batteriguiden nå.. Hvilken batteritype har SE k800i da? Da jeg kjøpte telefonen i går nevnte jeg for de i butikken dette her med at man ikke trengte å lade telefonen så lenge som 15 timer første gangen.. og da sa de "for noe tull, ikke hør på de som sier det. Du MÅ lade hvertfall 15 timer første gangen du lader den, for batteriet er ikke vant til å lades så det må venne seg til å lades opp..." 7242069[/snapback] Haha... Nå vet ikke jeg hvor du har kjøpt telefonen, men jeg har en misstanke. Batterier av typen Litium trenger ikke å tømmes for strøm og lades i en drøss med timer. Det er helt riktig observert av de som har ladet ekstra lenge og tømt batteriet mellom hværlading. Stanbytiden forlenges, men du får samme effekt av å lade et par ganger slik som det står i instruksjonsboken. Hvor lenge den står spiller ingen rolle. Les mer her. Endret 8. november 2006 av TheScirocco
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå