Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er negativt med å ha kjæreste?


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

Velger å være annonym så hverken venn eller dama til vennen min gjennkjenner dette :)

 

Jeg har en god kammerat som fikk seg dame for rundt et år siden. Min kammerat var en kjempe kar som er utrolig snill og flink, og gjør virkelig folkende rundt seg glade. Gjør alt for at andre skal ha det bra virket det som.

 

Men, så fant han seg en dame i samme klasse... Kjenner henne også godt - trodde jeg - men det viser seg at hun styrer han med jernhånd. Så, han har mistet stort sett det han har av fritid. Vi pleide bl.a. å tilbringe tid sammen en gang i uka for å spille sammen i et band, noe han syntes var veldig morsomt. Veeel... det ble det slutt på. Tok vist for mye tid. I tillegg så må han alltid rådføre seg med dama før noen beslutninger kan taes. På skolen henger de alltid sammen i friminutter, og tafser på hverandre. Han kan ikke ta et friminutt fri for å eks øve litt piano eller henge litt med gutta. Men hvis hun er syk eller no, da lever han livet :p

 

det skal også nevnes en klassetur vi var på, der han nesten ikek fikk gå alene fordi dama alltid måtte henge i hånden hans. Så, jeg, han, dama pluss noen veninner gikk litt rundt, og plutselig fant jeg og han en gatekonsert vi syntes var spennende. Men dama syntes ikke det. Så, vi foreslo at vi splittet, dama og veninnene gikk å shoppet, mens jeg og kammeraten min hang og så på konserten. Detter mye mas og furtene greier ordnet dette seg på en måte.

 

Så, etter denne konserten klarte vi å huke oss opp med noen jenter som tydelig var litt interiserte. Men kammeraten min var så DRIIIT nervøs fordi hvis dama ser han sammens med andre jenter, blir hun så sjalu, så han torte ikke snakke med dem. Så, han maset om at vi måtte gå, og det endte med at vi måtte forlate disse pene jentene, uten no napp. Og jeg som er singel og greier.

 

Dette ble kanskje en lang post, men poenget mitt er; Du kan risikere å finne ei skikkelig røy som fakker deg helt opp og ødelegger livet ditt. Jeg er fortsatt like god kammerat med han dette gjelder, men har ikke så mye tid vi er sammen lenger pga. noe annet er så oppmerksomhets syk... Og det skal legges til at jeg ikke er sjalu på at hun har "stjålet" vennen min eller no, for er minst like god venn med henne. Men, det er tydelig at han blir rund-styrt av henne for å holde seg i forrholdte.

 

Og slik vil du ikke ende opp vel?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo folkens, dere må jo klare å balansere det da.

 

Å slutte på skolen på grunn av en dame er vel omtrent det teiteste jeg har hørt om.

7236559[/snapback]

åja det skal være sikkert, men jeg hørte en gang på henne hvor hun maste om at hun villa ha mer tid med han uansett hva... var sånn "hvis du ikke gjør det og det så er det slutt" tone...

Lenke til kommentar

Er mest positivt med forhold. Derfor jeg er i ett ;) Noen ganger hadde det vært gøy å kunne flørte litt ekstra med noen, men det er såpass sjelden uansett at den sjangsen byr seg. ;) Det må vel være det eneste.. At man ikke har samme frihet til å flørte.. Men når jeg tenker tilbake så var det mest slit og usikkerhet hele greia. huff. glad jeg er ferdig med det.. :!:

Ellers er det bare topp! Så kjedelig å måtte være ensom..

Lenke til kommentar
- Krever mye tid

- Lite tid til egne ting

- Lite tid til andre venner

- Kan ikke lengere gjøre akkurat som du vil, uten å sende søknadskjema en måned i forveien

- Krever i enkelte tilfeller mye penger

- SMS/Ringe kostnadene når nye høyder

- Når du er ute på fylla, eller sammen med kompiser, kommer hun til å sende masse meldinger fordi hun kjeder seg, og du har egentlig ikke lyst til å sende masse meldinger når du skrur bil / mekker med pc / ser film / og andre "guttegreier"

- Sjalusi

- Gjøre mye du ikke har lyst til

- Snakke om mye ubehagelig

- Vonde følelser

- Gnåling

 

Men så har man alt det positive :love:

7234064[/snapback]

Haha.. Mange gode argumenter du ramset opp her.. Har selv nettopp "oppdaget" det motsatte kjønn, og kjenner meg igjen i mange situasjoner. Selv om jeg er litt heldig da, siden hu jobber ganske mye og vi begge går på skole. Hu er ganske pen da, så går rundt og er ikke akkurat sjalu, men heller påpasslig (Ikke sånn psycho som passer på ALT, men har en ekstra "antenne" ute liksom). Mamma og pappa har fått erfart _LITT_ dyere telefon rekninger. Før jeg traff dama brukte jeg maks. 100 kr i måneden på mobilen. Nå kan du sette en ekstra 0 bak det beløpet.

Men for å få det ut: FORELSKELSE ER EN UTROLIG FØLELSE :)

Lenke til kommentar

Fant nettopp ut hvorfor jeg hadde lyst på kjæreste!

5 av mine beste kamerater ble alle innkalt til militæret, dissa var jeg liksom sammen med hele tia..

Og nå som dem er borte vekk, så følte jeg meg kanskje litt "alene".. Tror jeg da :p

Er litt rart når folk du har vært sammen med siden barneskolen plutselig blir borte :S

 

Så når dem kommer hjem fra militæret er vi der vi pleier ;) Ut på byen i helgene for å ha det DRITA fett :D

Endret av eikum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...