Gå til innhold

Horde VS Alliance


Anbefalte innlegg

Har også lagt merke til at hver eneste alliance som ganket meg på min vei til 60 tok /spit etter drapet. Dette fenomenet fortalte jeg til min guild og når alle hadde tenkt seg om litt så ble faktisk alle enige.

 

En annen ting, jeg levlet en Night elf warrior et par levler og jeg merket at på 1 time hadde 4 stykker sagt LF GUILD i lookingforgroup-chatten MENS de var i en annen guild. Og da snakker jeg ikke bare om level 1's som var i noob-guilds men 3 60's og en 53.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror PvP vil bli mer balansert når TBC kommer, fordi da vil alliance ha Shaman, hvilket er en fordel for dem.

7224326[/snapback]

 

Kan hende dette er sant, men en riktig spillt paladin, sammen med feks en Warrior kan eie hardt i PvP og :)

7224374[/snapback]

 

 

kommer ikke til å ha like mye DPS eller healing egenskaper som hva en Warrior / shaman kan gi ut

Lenke til kommentar
Har også lagt merke til at hver eneste alliance som ganket meg på min vei til 60 tok /spit etter drapet. Dette fenomenet fortalte jeg til min guild og når alle hadde tenkt seg om litt så ble faktisk alle enige.

 

En annen ting, jeg levlet en Night elf warrior et par levler og jeg merket at på 1 time hadde 4 stykker sagt LF GUILD i lookingforgroup-chatten MENS de var i en annen guild. Og da snakker jeg ikke bare om level 1's som var i noob-guilds men 3 60's og en 53.

7224294[/snapback]

det gjør jo jeg ofte, og det er fordi 90% av alle guiltene er ikke noe å satse på syns jeg

Lenke til kommentar
Jeg tror PvP vil bli mer balansert når TBC kommer, fordi da vil alliance ha Shaman, hvilket er en fordel for dem.

7224326[/snapback]

 

Kan hende dette er sant, men en riktig spillt paladin, sammen med feks en Warrior kan eie hardt i PvP og :)

7224374[/snapback]

 

 

kommer ikke til å ha like mye DPS eller healing egenskaper som hva en Warrior / shaman kan gi ut

7224404[/snapback]

 

Dette kan hende er sant, men det tar mye lengre tid å drepe en warrior og en pala. Det er vanskelig å vite hvem man skal angripe; Warrioren kan man gå for, men palaen healer. Man kan gå for Palaen, men han kan shielde etc.

 

I motsetning hva mange tror, handler ikke PvP bare om damage. Healing spec for en healer kan være vel så bra som en dmg spec for PvP....

Endret av theWWW
Lenke til kommentar
Jeg tror PvP vil bli mer balansert når TBC kommer, fordi da vil alliance ha Shaman, hvilket er en fordel for dem.

7224326[/snapback]

 

Kan hende dette er sant, men en riktig spillt paladin, sammen med feks en Warrior kan eie hardt i PvP og :)

7224374[/snapback]

 

 

kommer ikke til å ha like mye DPS eller healing egenskaper som hva en Warrior / shaman kan gi ut

7224404[/snapback]

 

Dette kan hende er sant, men det tar mye lengre tid å drepe en warrior og en pala. Det er vanskelig å vite hvem man skal angripe; Warrioren kan man gå for, men palaen healer. Man kan gå for Palaen, men han kan shielde etc.

 

I motsetning hva mange tror, handler ikke PvP bare om damage. Healing spec for en healer kan være vel så bra som en dmg spec for PvP....

7226196[/snapback]

 

 

føler meg dritt som argumenterer mye med deg, men ser ut som vi har møtt 2 forskjellige typer/sider av klassene hehe.

 

En warrior og paladin kan vistnok være Bra, Men det er bare PGA Shieldet til paladinen og armoren, det er + siden.

 

- siden er at etter 10 sekunder så er det egentlig over , når shieldet til palaen er over. og healen deres er ikke bra, en pala i pvp gear har CA 400 flash, healing gear 550ish som jeg har sett, buffene hjelper ikke en pala mye, pga den blir Dispelled HVIS de spiller mot noen som vet hva de gjør (de som kan dispelle)

 

 

Shaman / Warrior

 

- Siden, eneste jeg kommer opp med er Armoren til shaman. og selfølgelig Blessing of freedom ikke er tilgjengelig her.

 

+ siden med shaman/warrior er :

 

Totems, tar tid å ødelegge, og WF har en buff på 9 sekunder så hvis man ødelegger WF totem så kommer warrioren fortsatt til å ha den til totemen er restompet. og den ekstra attack fra WF proccen er veldig mye DPS til en horde warrior, med axe specc så er det 2x crits 95% av gangene den proccer. Healingen til shaman er mye mye bedre enn hva en pala kan gjøre, for det er skjeldent at en Pala og shaman rekker å gjøre stor heals uten å bli avbrutt av motstanderen.

Shamans har også muligheten til å avbryte heals med Earthshock hvert 6sekund mot palaens Stun med 20 sek cooldown (rett meg hvis jeg tar feil) , shamans kan også absorbe spells med Grounding totem.

 

jeg er enig i at Speccen til de er helt avgjørende i fighten om hvem som vinner. jeg har spilt flere 2v2 turneringer med meg (shaman) og min kompis joeh, og vel er man samspilt og kan spille sammen så eier man det som er, er skjeldent at det kommer ned til gear ( selfølgelig shaman i tier 0 og warrior i tier 0 har ingen sjanse mot epic warriors/shamans/palas etc)

Lenke til kommentar
Jeg tror PvP vil bli mer balansert når TBC kommer, fordi da vil alliance ha Shaman, hvilket er en fordel for dem.

7224326[/snapback]

 

Kan hende dette er sant, men en riktig spillt paladin, sammen med feks en Warrior kan eie hardt i PvP og :)

7224374[/snapback]

 

 

kommer ikke til å ha like mye DPS eller healing egenskaper som hva en Warrior / shaman kan gi ut

7224404[/snapback]

 

Dette kan hende er sant, men det tar mye lengre tid å drepe en warrior og en pala. Det er vanskelig å vite hvem man skal angripe; Warrioren kan man gå for, men palaen healer. Man kan gå for Palaen, men han kan shielde etc.

 

I motsetning hva mange tror, handler ikke PvP bare om damage. Healing spec for en healer kan være vel så bra som en dmg spec for PvP....

7226196[/snapback]

 

 

føler meg dritt som argumenterer mye med deg, men ser ut som vi har møtt 2 forskjellige typer/sider av klassene hehe.

 

En warrior og paladin kan vistnok være Bra, Men det er bare PGA Shieldet til paladinen og armoren, det er + siden.

 

- siden er at etter 10 sekunder så er det egentlig over , når shieldet til palaen er over. og healen deres er ikke bra, en pala i pvp gear har CA 400 flash, healing gear 550ish som jeg har sett, buffene hjelper ikke en pala mye, pga den blir Dispelled HVIS de spiller mot noen som vet hva de gjør (de som kan dispelle)

 

 

Shaman / Warrior

 

- Siden, eneste jeg kommer opp med er Armoren til shaman. og selfølgelig Blessing of freedom ikke er tilgjengelig her.

 

+ siden med shaman/warrior er :

 

Totems, tar tid å ødelegge, og WF har en buff på 9 sekunder så hvis man ødelegger WF totem så kommer warrioren fortsatt til å ha den til totemen er restompet. og den ekstra attack fra WF proccen er veldig mye DPS til en horde warrior, med axe specc så er det 2x crits 95% av gangene den proccer. Healingen til shaman er mye mye bedre enn hva en pala kan gjøre, for det er skjeldent at en Pala og shaman rekker å gjøre stor heals uten å bli avbrutt av motstanderen.

Shamans har også muligheten til å avbryte heals med Earthshock hvert 6sekund mot palaens Stun med 20 sek cooldown (rett meg hvis jeg tar feil) , shamans kan også absorbe spells med Grounding totem.

 

jeg er enig i at Speccen til de er helt avgjørende i fighten om hvem som vinner. jeg har spilt flere 2v2 turneringer med meg (shaman) og min kompis joeh, og vel er man samspilt og kan spille sammen så eier man det som er, er skjeldent at det kommer ned til gear ( selfølgelig shaman i tier 0 og warrior i tier 0 har ingen sjanse mot epic warriors/shamans/palas etc)

7226528[/snapback]

 

Du har rett i det du sier

 

/Wave til ex ravenous member :)

Lenke til kommentar

At det er flere kids på Alliance siden er ganske naturlig, - siden Alliance/Horde ration på de fleste serverne er fra 2:1-4:1 så vil det statistisk sett være over dobbelt så mange irriterende spillere på Alliance siden, - det betyr ikke at du trenger å forholde deg til de, - /ignore er en fin sak, og er man i et ok guild så hjelper det bra ..

Lenke til kommentar

Jeg spilte horde i betaen, og valgte det samme da spillet kom ut. Jeg har aldri angret på det. Noe av grunnen er som du nevner; det er en reell forskjell på hvem som spiller alliance og hvem som spiller horde. De fleste i de to guildene jeg har vært i er 20+. Det er stort sett avbalanserte folk som liker å samarbeide.

 

Nå har jeg imidlertid også hatt flaks med servere. Jeg spiller på US servers, og fordelingen ally/horde er totalt sett den samme som i Europa (ca. 60/40). Den første serveren jeg var på (bleeding hollow) hadde derimot 45/55 i favør horde. World pvp var relativt jevn, men siden det var mange horde-folk som pvp-et der kom det ganske fort mange gode alliance-spillere også.

 

Neste server var Mug'thol, som ble åpnet for å flytte folk fra 4 overbefolkede pvp-servere. Resultat: Mug'thol ble overbefolket etter 3 dager.. gg blizzard. De åpnet derfor for tilbakeflytning til en av de fire. Når ting stabiliserte seg var Mug'thol en super server. Nesten bare lvl 60 spillere i guilds, og en helt jevn 50/50 fordeling. Hardt og moro.

 

Siste server kom som et resultat at raiding fra 02-06 om natten er inkompatibelt med jobb. Heldigvis finnes det guilds som raider GMT-tid og spiller på US. Så nå raider jeg sammen med halvparten av en stabstropp på Rammstein-flyplassen i Tyskland ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror PvP vil bli mer balansert når TBC kommer, fordi da vil alliance ha Shaman, hvilket er en fordel for dem.

7224326[/snapback]

 

Kan hende dette er sant, men en riktig spillt paladin, sammen med feks en Warrior kan eie hardt i PvP og :)

7224374[/snapback]

 

 

kommer ikke til å ha like mye DPS eller healing egenskaper som hva en Warrior / shaman kan gi ut

7224404[/snapback]

 

Dette kan hende er sant, men det tar mye lengre tid å drepe en warrior og en pala. Det er vanskelig å vite hvem man skal angripe; Warrioren kan man gå for, men palaen healer. Man kan gå for Palaen, men han kan shielde etc.

 

I motsetning hva mange tror, handler ikke PvP bare om damage. Healing spec for en healer kan være vel så bra som en dmg spec for PvP....

7226196[/snapback]

 

 

føler meg dritt som argumenterer mye med deg, men ser ut som vi har møtt 2 forskjellige typer/sider av klassene hehe.

 

En warrior og paladin kan vistnok være Bra, Men det er bare PGA Shieldet til paladinen og armoren, det er + siden.

 

- siden er at etter 10 sekunder så er det egentlig over , når shieldet til palaen er over. og healen deres er ikke bra, en pala i pvp gear har CA 400 flash, healing gear 550ish som jeg har sett, buffene hjelper ikke en pala mye, pga den blir Dispelled HVIS de spiller mot noen som vet hva de gjør (de som kan dispelle)

 

 

Shaman / Warrior

 

- Siden, eneste jeg kommer opp med er Armoren til shaman. og selfølgelig Blessing of freedom ikke er tilgjengelig her.

 

+ siden med shaman/warrior er :

 

Totems, tar tid å ødelegge, og WF har en buff på 9 sekunder så hvis man ødelegger WF totem så kommer warrioren fortsatt til å ha den til totemen er restompet. og den ekstra attack fra WF proccen er veldig mye DPS til en horde warrior, med axe specc så er det 2x crits 95% av gangene den proccer. Healingen til shaman er mye mye bedre enn hva en pala kan gjøre, for det er skjeldent at en Pala og shaman rekker å gjøre stor heals uten å bli avbrutt av motstanderen.

Shamans har også muligheten til å avbryte heals med Earthshock hvert 6sekund mot palaens Stun med 20 sek cooldown (rett meg hvis jeg tar feil) , shamans kan også absorbe spells med Grounding totem.

 

jeg er enig i at Speccen til de er helt avgjørende i fighten om hvem som vinner. jeg har spilt flere 2v2 turneringer med meg (shaman) og min kompis joeh, og vel er man samspilt og kan spille sammen så eier man det som er, er skjeldent at det kommer ned til gear ( selfølgelig shaman i tier 0 og warrior i tier 0 har ingen sjanse mot epic warriors/shamans/palas etc)

7226528[/snapback]

 

Du har rett i det du sier

 

/Wave til ex ravenous member :)

7226849[/snapback]

 

 

/wave tilbake

 

Du slutta å spille for da=o

Lenke til kommentar

Sånn helt realistisk sett så finner du nok alle grupper spillere på begge sider av "konflikten". Uansett om du diskuterer med enn allinse spiller eller en horde spiller så vil du finne at man har både negative fordommer og positive intrykk av motparten.

 

Allianse har vært og er den mest populære faksjonen så langt, det kan statistikk over serverpopulasjon vise men det har gjevnet seg ut mer og mer i løpet av tiden. Vi snakker alikevel om at der er flere Allianse totalt enn det er Horde. Grunnene til dette kan være mange. blandt de hyppigste argumentene finner vi:

- Det pskologiske aspektet med å være den "gode". men dette kan slå begge veier, den "onde" er også veldig populær men alt i alt har kanskje alle en følelse av "helten", den ene og alene og beste etc, må være god?

- Estetikk, Man liker kanskje bedre dverger enn orc'er? Spesiellt er dette fokusert rundt night elves som er den rasen i spillet som er mest tro til kroppsidealet i dagens samfunn. slanke, pene kvinner med sprett i og muskuløse men alikevel pene menn med kraftige armer. you get the idea. på motsatt side så har vi den ultimate kjempen, giganten Tauren, oksemennesket, symbolet på rå makt. Dette skal bli veldig interessant og se hvordan det forandrer seg når Blizzard nå lanserer pretty face til horde siden via Blood Elves og visa versa med Draenei til Alliance. Blizzard har tydeligvis merket seg at dette har vært populasjons skillende.

- Klassetilbud. Man skal ikke bare like utseende og faksjonen men også oppgavene dine. Palladins har vært en ganske populær klasse for mange, men shaman har nok vært enda mer attraktiv. dette er kanskje en populasjonens pluss til horde? Shaman har blitt mer og mer populær igjennom tidene etterhvert som det har bygget på seg et rykte for å være ubalansert god, men igjen blir dette interessant og se hvordan forandrer seg med expansion packen.

- Landskap. man har personlig smak, kanskje liker man Orgimmar bedre enn Iron Forge, snø bedre enn ørken. det er med på å bestemme i starten hvilken vei du vil gå. etterhvert som serverene har vært oppe og folk blir kjent med spille har dette blitt mindre aktuellt i og med at veien krysses før eller senere.

- Senere har også server populasjonen hatt mye å si for faksjonsvalg. dersom man ønsket å pvpe raskt og uten ventetid lønnet det seg å velge minoritetspopulasjonen i battlegroup'en din, fordi da er etterspørselen av å ha deg i en BG større enn dersom du var majoriteten (dårlig forklart, enkel økonomitankegang)

 

det er i allefall hva jeg tenker om forskjellene i dag. kanskje finner du en mer pvp fokusert gruppe på horde siden basert på at horde populasjonen er minst. men dersom flere skifter side eller velger horde side over allianse kan vi i framtiden se at allianse muligens blir minoriteten og derfor foretrukket over horde for pvpspilling. det er svinginger vi snakker om men med en så stor populasjon så har vi ikke enda vært med på den første svingingen enda, selv etter 2 år online :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan man si noe så dumt som at det er flere drittunger på alliance enn horde? Det blir bare dumt og si, fordi man selvfølgelig støtter sin egen faction, men du vet jo ikke, og det er jeg bombesikker på... Finn informasjon som støtter opp på deres hypoteser om mange drittunger på alliance, så skal jeg tro dere...

Lenke til kommentar
..sjenerelt så merker jeg også at Hords er flinkere til å samarbeide og holde sammen. merker det spesielt i BG der de alltid vinner omtrent...

7222744[/snapback]

Så enig!

Horde har bedre teamwork, mens ally bare løper på en og en uten taktikker i det hele tatt..

Jeg prøver alltid å lage taktikker, men ingen vil følge dem.

Dette gjelder kun i WSG og AB, og ikke i AV thou..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...