Gå til innhold

Horde VS Alliance


Anbefalte innlegg

Horde VS Alliance:

hva gjør at folk velger Horde fremfor Alliance, og omvent?

for min del så har jeg erfart at folk som velger hord er folk som er litt eldre, og som er litt mer inn i warcraft sjenerelt, folk som har spilt de andre warcraft spillene en del, og folk som også har spilt RPG og MMORPG før.

sjenerelt så merker jeg også at Hords er flinkere til å samarbeide og holde sammen. merker det spesielt i BG der de alltid vinner omtrent.

 

Alliance har gode spillere de også, men føler det er (spesielt i norge) flere fjortisser og newbies som velger Alliance. Alliance blir ofte den første karakteren de velger å lage, for de som spiller wow for første gang.

 

kan alt dette stemme eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok dette høres helt sykt ut... menne jeg har spilt Alliance nå i et halvt år.. og horde er og vil alltid være min fiende.. og for meg så blir det feil og det vil føles altfor rart å bli med på hords sin side og måtte drepe alliance.. jeg har spilt night elf druid hele mitt wow like.. og vis jeg som hord møter en night elf druid.. ja.. blir for åsi det sånn veldig rart å måtte drepe han.

Lenke til kommentar

sjenerelt så merker jeg også at Hords er flinkere til å samarbeide og holde sammen. merker det spesielt i BG der de alltid vinner omtrent.

 

kan alt dette stemme eller tar jeg feil?

7222744[/snapback]

 

Er vel litt avhengig av hvilken battlegruppe du snakker om. Når det kommer til WSG og AB så stemmer nok det at hordesiden vinner veldig ofte. I hovedsak skyldes dette HK grindere på ally siden. De få gangene en får til et visst samarbeid så jevner det seg rimelig godt ut. Men når det kommer til AV så snur det fullstendig. I min battlegruppe så er det rimelig stor alliance dominanse der. Hva det skyldes vet jeg rett og slett ikke. Finner det snodig at en kan gå fra 10-90 ally vs horde i WSG/AB til 90-10 i AV.

 

Hordesiden er veldig gode på teamwork, det skal ingen ta fra dem. Og de holder som regel sammen, noe jeg merker veldig godt de gangene jeg prøver å få en eller annen med på en 1-on-1.

 

Valgte selv allianse da jeg startet med spillet. Og kommer til å holde meg til den siden for all fremtid. Har prøvd flere horde karakterer, men ....

 

Skal riktignok bli veldig spennende å se hvor mange "newbies" og "fjortisser" som kommer til å rolle blood elf når den tid kommer. Ser for meg ganske så mange blood elf paladins på horde siden :!: Mulig det blir litt mere levelig på alliansesiden da :cool: Og en god del lettere i WSG/AB.

Lenke til kommentar

Er faktisk "fjortis" selv, skal ikke være flau over det heller. Jeg er også alliance, men det pga. vennene mine er det. :) Men tviler på at jeg roller en Blood Elf når BC kommer ut.

 

Har en lvl 37 NE Druid nå, muligens jeg lager en mage når BC kommer.

 

Men jeg har egentlig ikke fått noe serlig inntrykk av at fjortisser og newbies velger alliance. Kansje nesten motsatt, altså at mange fjortiser synes horder er kule, derfor velger de det.

 

Det med horde va. alliance i BG skal ikke jeg uttale meg om. Er bare r2 og har enda ikke prøvd AV.

Lenke til kommentar

jeg mener at det kanskje er litt fler fjortisser i norge som spiller wow en hva det er foreksempel lengre sør i europa.

 

her om dagen på eksressbussen på veil til høyskolen, var det en mann i 40-50 årene på vei til jobb som satt litt lenger bak meg. jeg la merke til at han satt og leste en bok, men den morsomme overaskelsen kom ikke før da han reiste seg, og at jeg så at boken han satt og leste på, var manualen til wow :D .. hehe.

ganske morsomt.

Lenke til kommentar
Stemmer veldig godt med min erfaring av spillet hittil :)

 

Første char var ally, rerollet horde etter 50 days played, og fant mitt kall ^^

7222758[/snapback]

Nøyaktig samma her, rerollet horde etter nesten 50 days played på min alliance rogue.

 

 

På battlegroup 8 taper vi omtrendt alle WSG, AB og AV som horde. Vet ikke hvorfor egentlig.

Det jeg har erfart er at på hordesiden så sliter utrolige masser med å snakke engelsk og på Eonar finnes det ett stort antall folk man ikke skjønner hva sier, fordi de skriver nesten allltid feil. Noe annet jeg har lagt merke til på Eonar er at ca 70 % av alle de jeg har vært i instancer med er det første gangen de tar den instancen, altså første gangs spillere og noobs. Det finnes nok av ninja looters også på Eonar. (Spiller horde på Eonar og alliance på Grim Batol).

Lenke til kommentar

Aldri spelt horde til noken høg lvl so veit ikkje korleis det er der.

Einaste når eg lese i lfg channel hos horde: LF mate rogue(60) to gank in stv!

begynner eg å lure litt..

 

For the record so har eg spelt gjennom warcraft III reign of chaos og Frozen Throne campaign. Grunnen til at eg valgte alliance var fordi eg ville spele Night Elf. Alltid like Night Elf, var den rasen eg lærte meg i WC3 og liker det mystiske og magiske med dei. Og Night Elf var dei einaste på alliance sida som kan vere Druid.

Eg er og 18 år.

 

Kan godt vere at det er mange småunga som velger alliance.. Var ein 11åring eg hadde hjulpe med sea lion quest eit par daga sida so sa han var 11år og ba meg ikkje le fordi han var so ung :p Sjølv om han var sopass ung oppførte han seg like bra som eldre personer gjer og gjorde det eg sa heilt rett. Mulig at sånne personer gjerne vil gjere det bra for å bevise at sjølv om dei er små trenge dei ikkje å oppføre seg som 3-åringer. Men jada det finst altfor mange idiota og.. Personer som tigger om penger, oppfører seg idiotisk og alt. Men når du blir 60, kjem deg inn i god guild, forsvinner dette problemet meir eller mindre.

 

Eg spela kun AV og AB med premade i guildet. AB vinner vi som regel alltid.

Litt verre med AV. Men vinner vel meir eller minder 50% av gangene er eg med. Var verre før det vart cross realms bg.

Ein anna ting med AV er eit personer 80% av gangene er med krangler om kva vi skal gjer.

Spesielt når vi veit at vi har tapt, vil noken ta Galv, tårn, graveyard, tårn osv.

Mens andre vil presse mot FW uansett kva.

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar

11. februar 2005 - lanseringsdagen for WoW

Alle alenemødre, barn, fjortiser og metrofile finner ut at Alliance er veien å gå. De uheldige (vanlige spillere) som også har valgt Alliance begynner allerede å angre etter få timer in-game, men mange velger likevel å fortsette.

 

The Horde blir invadert av gother, studenter og menn over 30 år. De spør seg selv om dette er et MMO - ja det er jo nesten ikke folk å se! Akkurat som med Alliance begynner folk å spørre seg selv om de har gjort det riktige valget. Vanlige spørsmål i General-chat: "Hello, anyone here?" og "Anyone female irl?". De fleste velger likevel å fortsette.

 

1. mars 2005 - 3 uker siden WoW startet

The Alliance holder på å gå i oppløsning. General-chat, LFG, PVP og den slags blir totalt ruinert av fjortisene og de metrofile. "LOL NO HOERD HERE?!? WHERE R THE PVP??", fordi det er mangel på folk å drepe. Man drar som regel til Tarren Mill med en skvadron på 400 spillere og sloss mot 15-20 undeads, 30 kuer og et par orcs og trolls. Men det verste er at Alliance alltid taper slaget om Tarren Mill: "LOL NO HEELS FUCKIN NOOB PREIST!!" og "HEHE WAI U FITIN IN TAUREN MILL WEN U CAN GET THEM ITEMS AT INSTANCE ROFFEL".

 

Horde storkoser seg og angrer ikke på valget. Det blir selvfølgelig ikke så mye PvE med lite folk, men de dominerer alt annet! Dessuten kjenner alle hverandre og de har en bra community.

 

21. mars - Rerolling

Alliance er dritt lei Alliance. De hater PvP fordi det alltid ender med å løpe etter den døde kroppen sin. Flere av fjortisene har allerede rerollet Horde.

 

The Horde får en invasjon av dritt aka Alliance som reroller. Man begynner etterhvert å tape i Tarren Mill. Det oppstår en liten borgerkrig.

 

I dag

Nå har de fleste rerollet fra Alliance til Horde, tilbake og frem igjen x 5. Dritten er spredd utover begge lagene. Det er ikke noe world-pvp. Det er mangel på krig. Man bare spiller for å spille. Noen få prøver likevel å få i gang litt action i f.eks. Plagulands, men det er sjelden noe motangrep.

 

Fremtiden

Paladins til Horde. Shaman til Alliance. 'Nuff said.

Lenke til kommentar
11. februar 2005 - lanseringsdagen for WoW

Alle alenemødre, barn, fjortiser og metrofile finner ut at Alliance er veien å gå. De uheldige (vanlige spillere) som også har valgt Alliance begynner allerede å angre etter få timer in-game, men mange velger likevel å fortsette.

 

The Horde blir invadert av gother, studenter og menn over 30 år. De spør seg selv om dette er et MMO - ja det er jo nesten ikke folk å se! Akkurat som med Alliance begynner folk å spørre seg selv om de har gjort det riktige valget. Vanlige spørsmål i General-chat: "Hello, anyone here?" og "Anyone female irl?". De fleste velger likevel å fortsette.

 

1. mars 2005 - 3 uker siden WoW startet

The Alliance holder på å gå i oppløsning. General-chat, LFG, PVP og den slags blir totalt ruinert av fjortisene og de metrofile. "LOL NO HOERD HERE?!? WHERE R THE PVP??", fordi det er mangel på folk å drepe. Man drar som regel til Tarren Mill med en skvadron på 400 spillere og sloss mot 15-20 undeads, 30 kuer og et par orcs og trolls. Men det verste er at Alliance alltid taper slaget om Tarren Mill: "LOL NO HEELS FUCKIN NOOB PREIST!!" og "HEHE WAI U FITIN IN TAUREN MILL WEN U CAN GET THEM ITEMS AT INSTANCE ROFFEL".

 

Horde storkoser seg og angrer ikke på valget. Det blir selvfølgelig ikke så mye PvE med lite folk, men de dominerer alt annet! Dessuten kjenner alle hverandre og de har en bra community.

 

21. mars - Rerolling

Alliance er dritt lei Alliance. De hater PvP fordi det alltid ender med å løpe etter den døde kroppen sin. Flere av fjortisene har allerede rerollet Horde.

 

The Horde får en invasjon av dritt aka Alliance som reroller. Man begynner etterhvert å tape i Tarren Mill. Det oppstår en liten borgerkrig.

 

I dag

Nå har de fleste rerollet fra Alliance til Horde, tilbake og frem igjen x 5. Dritten er spredd utover begge lagene. Det er ikke noe world-pvp. Det er mangel på krig. Man bare spiller for å spille. Noen få prøver likevel å få i gang litt action i f.eks. Plagulands, men det er sjelden noe motangrep.

 

Fremtiden

Paladins til Horde. Shaman til Alliance. 'Nuff said.

7223468[/snapback]

 

He, he. Det innslaget der forklarte meg alt :-) Godt innlegg :!:

Lenke til kommentar

Grunnen til at folk Roller Alliance er flere grunner, blant annet at det er Lettere å gjøre ting, på grunn av paladin buff, som gjør det lettere og dpse, heale, regen etc. og selfølgelig den der "Snille vs Slemminger" driten hehe.

 

Horde sin grunn er vel at det er rå dps, litt mere utfordende i instances etc.

 

Derfor mest voksne roller Horde, de vil ha utfordring å være de som ser helt på tryne ut og kule, mens mest unger roller alliance pga at de kan være human, night elf etc, ting som ligner på de :roll:

Lenke til kommentar
Grunnen til at folk Roller Alliance er flere grunner, blant annet at det er Lettere å gjøre ting, på grunn av paladin buff, som gjør det lettere og dpse, heale, regen etc. og selfølgelig den der "Snille vs Slemminger" driten hehe.

 

Horde sin grunn er vel at det er rå dps, litt mere utfordende i instances etc.

 

Derfor mest voksne roller Horde, de vil ha utfordring å være de som ser helt på tryne ut og kule, mens mest unger roller alliance pga at de kan være human, night elf etc, ting som ligner på de :roll:

7223861[/snapback]

for å være helt ærlig så tror jeg ikke folk velger alliancepå grunn av buffene til palladin. selv om de har kanksje spillets feteste buff.

Lenke til kommentar
Grunnen til at folk Roller Alliance er flere grunner, blant annet at det er Lettere å gjøre ting, på grunn av paladin buff, som gjør det lettere og dpse, heale, regen etc. og selfølgelig den der "Snille vs Slemminger" driten hehe.

 

Horde sin grunn er vel at det er rå dps, litt mere utfordende i instances etc.

 

Derfor mest voksne roller Horde, de vil ha utfordring å være de som ser helt på tryne ut og kule, mens mest unger roller alliance pga at de kan være human, night elf etc, ting som ligner på de :roll:

7223861[/snapback]

for å være helt ærlig så tror jeg ikke folk velger alliancepå grunn av buffene til palladin. selv om de har kanksje spillets feteste buff.

7223907[/snapback]

 

 

 

vel folk vil ha det letteste som er, eller mange vil, og som alle vet : Alliance er easymode i forhold til horde

Lenke til kommentar

Dette blir egentlig en ganske "feil" diskusjon, fordi dette varierer veldig mye fra server til server, og er generalisering.

 

Skal likevel si at jeg personlig for det meste har spillt horde, og har møtt alt fra Leetkids/fjortiser til bunn seriøse gamere. Samme kan sies om alliance. Tror den totale forskjellen er ganske liten, du finner alt på begge sider.

 

Gameplaymessig er forskjellen minimal mellom factions. Kanskje er Paladins litt bedre enn Shamans for raids, og kanskje FearWard er nyttig, men det er ikke værre enn at verdens første Kel thuzad kill gikk til horde.

Endret av theWWW
Lenke til kommentar

Paladins har alltid vært bedre enn shamans i raid, og kommer alltid til å være det buff messig. og vel etter alt jeg har opplevd så den mest typiske alderen på alliance på 8 forskjellige servere vært mellom 13-18 mens horde har vært mellom 18-25. og Khelthusad er absolutt ikke vanskelig, det var så si bare første mann til mølla som self Nihilum var igjen

Lenke til kommentar
Grunnen til at folk Roller Alliance er flere grunner, blant annet at det er Lettere å gjøre ting, på grunn av paladin buff, som gjør det lettere og dpse, heale, regen etc. og selfølgelig den der "Snille vs Slemminger" driten hehe.

 

Horde sin grunn er vel at det er rå dps, litt mere utfordende i instances etc.

 

Derfor mest voksne roller Horde, de vil ha utfordring å være de som ser helt på tryne ut og kule, mens mest unger roller alliance pga at de kan være human, night elf etc, ting som ligner på de :roll:

7223861[/snapback]

for å være helt ærlig så tror jeg ikke folk velger alliancepå grunn av buffene til palladin. selv om de har kanksje spillets feteste buff.

7223907[/snapback]

 

 

 

vel folk vil ha det letteste som er, eller mange vil, og som alle vet : Alliance er easymode i forhold til horde

7223922[/snapback]

 

 

horde er easy mode i forhold til alliance når det kommer til pvp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...