Gå til innhold

Photoshop featherfunksjon rar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få til det som så fint heter rounded rectangle i photoshop. Til det markerer jeg et rektangel, og deretter bruker featherfunksjonen. Problemet er at jeg ikke klarer å fylle denne med farger, uten at noe skvetter utenom, på en måte. Det blir "sølt" farge utenfor markeringen. Hva kommer det av? (Se vedlagt fil)

post-60506-1162674475_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som vert vist på biletet er akkurat det feather gjer, den "mjuker opp" kantane på ein selection, og lager ein gradvis overgang for innhaldet i markeringa frå heilt gjennomsiktig til ugjennomsiktig. Talet på pixlar feather seier kor brei denne overgangen skal vere (trur eg). For å lage eit rektangel med runde hjørner, bruk shape tool -- like under tekstverktøyet i verktøyboksen. Trykk og hald inne på knappen for å få det fram.

Skrevet

Feather er ikke et hjørnerundingsverktøy.

Etter at du har markert kan du velge smooth isteden (Select -> Modify -> Smooth... og tast inn piksel radius)

Skrevet
Prøver å få til det som så fint heter rounded rectangle i photoshop. Til det markerer jeg et rektangel, og deretter bruker featherfunksjonen. Problemet er at jeg ikke klarer å fylle denne med farger, uten at noe skvetter utenom, på en måte. Det blir "sølt" farge utenfor markeringen. Hva kommer det av? (Se vedlagt fil)

7218684[/snapback]

Gjør som jeg har skrevet i denne posten, da får du de runde hjørnene du er ute etter. (med feather;)) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=638419&hl=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...