Gå til innhold

Musikk: Ei skikkelig rockelåt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne låta kunne ha blitt spilt av på et vorspiel uten at noen hadde rykket på nesa, tenker jeg. Grei rockelåt, god lyd og balanse, brukbar vokalist, kanskje litt kjedelig i lengden, men fungerer greit som vorsmusikk som sagt. Når jeg hører låta tenker jeg umiddelbart på skatevideoer. Dere kunne kanskje lage musikk til skatevideoer fremover? ;)

 

Riffene er ikke tøffe nok til å få rockefot, selv om lyden har nok trøkk. For å si det sånn, denne låta kunne godt ha blitt spilt på radio for min del. Jeg hadde ikke hørt forskjell på dette og annen "profesjonell" musikk :)

 

Mitt råd er at dere kan prøve å skape deres egne unike stil etterhvert som dere mestrer ting som kreves av proffe band.

Lenke til kommentar

Fra en vanlig lytters perspektiv. Det tekniske får andre ta seg av: Vokalisten bør øve på engelskuttalen sin, for vokalene sitter ikke på plass. Ellers låter det hele ungt og uferdig ut. Det er vel og bra, for da har dere utviklingspotensiale. Kanskje er dere heldige og blir oppdaget av en skikkelig dyktig produsent som kan høre potensiale i dere og forme lyden til noe eget. For nå kan dere ikke skilles blant mengden nye rockeband som spiller denne typen musikk. Det hele låter veldig typisk amerkiansk ungdomsfilmmusikk. Men jeg hører noe rått og hissig i dere, som bør få større spillerom.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Hei!

Flott låt med god driv - dersom mulig burde dere gjøre noe med bassgitareffekten/delay/reverb eller hva slags effekt dere har på etc. den er ikke så "thight" som resten av lydbildet.

 

Ellers har dere lykkes med det jeg mener er noe av det essensielle i den sjangeren, godt driv! Andre forbedringspotensiale er at lydbildet med fordel kunne ha vært noe mer "cleant" / enkelt. Men, dette skyldes antagelig den noe grumsete bassen.

 

Litt kritikk av de enkelte låtpartiene: (indikerer hvor i låten det jeg prater om befinner seg sånn ca)

 

(02:15 - 02:20) - her er stortromma noe off-beat.

 

(03:09 - 03:15) - Personlig synes jeg ikke denne "bridgen" passer helt - blir liksom bare feil - dersom man skal strippe lydbildet så voldsomt på en del av låta - bør overdrive lyden på gitaren være mer "fandeninvolsk". (synes jeg da :) )

 

3.40: "Gitarsoloen" lider litt av det samme som jeg nevner i punktet ovenfor.. Her burde en annen sound på lead-gitaren vurderes.

 

Konklusjon: Terningkast 5

Teksten får jeg ikke taket i - og det bryr meg ikke. For denne låta røsker godt i høyrefoten, at vokalisten har fobedringspotensiale på engelsken er, for min del, tilgivelig når resten av låta holder ett så godt driv.

 

KEEP EM COMING!! [i/]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...