Gå til innhold

Zelda Twilight Princess en tabbe?


kristian04

Anbefalte innlegg

hehe må nesten le litt av deg Camp_killer. Etter å ha lest dine samtlige poster i denne tråden, vil jeg konkludere med at du slettes ikke har noe bred erfaring med spillserien Zelda.

 

QUOTE

Jaha? Jeg mener da at både Zelda 2 og 3 hadde side-quests.

 

 

Zelda 2 og 3 var jo møkkaspill.

 

Hvorfor zelda 2 og 3 møkkaspill? Du henviser her at The Adventure of Link

og A Link to the Past er møkkaspill, uten å komme med noen grunner. Spillene kom ut i henholdsvis 1988 og 1992. Ut fra dine tidligere resonnement tyder alt på at du ikke en gang var født når disse spillene først kom til butikkene. Du har altså spilt dem ved en senere anledning? Allikevel har du versågod plikt til å si hvorfor disse spillene er møkkaspill.. Forresten så var det nettopp ved A Link to the past, Zeldaserien for alvor hadde sitt gjennombrudd, er min personlige favorit.

 

På de gamle spilla var det bare å løpe bortover, klare hulene, hakke monsterna, ta våpna, og drepe den feite kongen.

På de nye så er det sånne typiske sippe quester, som er helt idiotiske midt i. Til og med Oracle of ages og Oracle of seasons har dette med teite oppgaver.

 

Nå skriver du de gamle spilla ( merk at han skriver i flertall). Mener å huske det er sidequest på absolutt alle zeldaspill som er blitt laget, men at det kanskje var relativt lite på 1ern. Men det var allikevel noen. Så det utsagnet holder ikke mål.. Også på de gamle var det mange sidequests.

 

Og ja, jeg savner de gamle spilla der Link ikke kunne hoppe, og hvis han kunne det så måtte han ha sånn hoppedings eller fjær.

 

Merk her at han skriver i flertall igjen. Det er faktisk kunn bare det aller første zeldaspillet Link ikke kan hoppe. I a Link to the past og nyere spill, klarer link å hoppe utenfor kanter og stup.

 

Uansett, syntes de senere spilla mangler preg av klassikerne som NES versjonen og Links Awakening!

 

Kom for øvrig to zeldaspill til NES, så nok en gang viser du at du ikke har den fulle kunnskapen til å kunne uttale deg...Syns du forresten Links Awakening er en større klassiker enn A link to the past? åja forresten... du karakteriserte jo dette som et møkkaspill uten videre begrunnelse..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, men om ikke du (eller andre folk)likte windwaker pga. grafikken er ikke akkurat du den personen som jeg respekterer når det gjelder verken TP er en tabbe eller ikke :)

 

No offence seff, men en ekte zeldafan driter i grafikken :D Dessuten kunne jeg ikke tenkt meg enn annen grafikkstil enn cellshading i WW :love:

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Hvorfor zelda 2 og 3 møkkaspill? Du henviser her at The Adventure of Link

og A Link to the Past er møkkaspill, uten å komme med noen grunner. Spillene kom ut i henholdsvis 1988 og 1992. Ut fra dine tidligere resonnement tyder alt på at du ikke en gang var født når disse spillene først kom til butikkene. Du har altså spilt dem ved en senere anledning? Allikevel har du versågod plikt til å si hvorfor disse spillene er møkkaspill.. Forresten så var det nettopp ved A Link to the past, Zeldaserien for alvor hadde sitt gjennombrudd, er min personlige favorit.

 

Mener å huske at det var ett annet spill _før_ A link to the past, som var treern. The adventure of link var jo bare en bløff, ekstremt dårlige saker. Jeg har selv A link to the past, jeg har runna det 4-5 ganger og har gjort det uten å tape et eneste liv osv.

Alikivel, Zelda(1986 versjonen) og Links awakening er mye bedre(MIN mening).

 

Nå skriver du de gamle spilla ( merk at han skriver i flertall). Mener å huske det er sidequest på absolutt alle zeldaspill som er blitt laget, men at det kanskje var relativt lite på 1ern. Men det var allikevel noen. Så det utsagnet holder ikke mål.. Også på de gamle var det mange sidequests.

 

De "mange" sidequesta innebærer ting som F eks å få oppgradert våpenet. Utover det var det ikke stort mange sidequests nei!

 

Merk her at han skriver i flertall igjen. Det er faktisk kunn bare det aller første zeldaspillet Link ikke kan hoppe. I a Link to the past og nyere spill, klarer link å hoppe utenfor kanter og stup.

 

Han kunne hoppe i enern(F. eks når man skulle ned trappa for å hente buen, da kunne man hoppe ned). Han kunne _ikke_ hoppe opp og ned uten hjelpemidler.

Merk Matsini refererer meg som tredjeperson som jeg gjør i denne setningen, arroganse gjør ingen punkter klarerer. Når du kommenterer mine sitater kan du like godt henvise deg til meg.

 

Kom for øvrig to zeldaspill til NES, så nok en gang viser du at du ikke har den fulle kunnskapen til å kunne uttale deg...Syns du forresten Links Awakening er en større klassiker enn A link to the past? åja forresten... du karakteriserte jo dette som et møkkaspill uten videre begrunnelse..

 

Det andre Zelda spillet til NES var bare noe mainstream møkk aka. mario skvip, så hvis du ikke automatisk skjønner at det var 1986 versjonen jeg mente så sliter du.

 

@ M@R7!N: Jeg ville heller hatt pikselerte figurer enn høy detaljerte FF-mario figurer i Zelda. Det blir litt som om Disney skulle lagd Resident Evil, det hadde ikke vært det samme med den grafikken de ville gitt spillet.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Stakkars deg som nevner noe kritisk mot Zelda! Ser poenget til trådstarter med at det kan virke litt high-tech fra dataalderen istedenfor fra Inka-riket.

 

Det må da være lov å stille noen kritiske spørsmål om en spillserie uten å møte den motgangen som her! Responsen minner mest om hjernevaska fan**** som ikke gidder å lese hva trådstarter skriver, men hiver seg over ham med en gang.

 

Syntes selv WW var et bra spill, men skjønner de som syntes stilen ble litt for annerledes, er ikke opp til meg å bestemme hva andre skal like. Angående bekymringene dine, anbefaler jeg deg dog å ta det med ro til spillet er tilgjengelig og du får spilt det. Kan hende hich-tech stilen passer inn, og det er en utvikling som er positiv, vi får vente å se...

Lenke til kommentar
Stakkars deg som nevner noe kritisk mot Zelda! Ser poenget til trådstarter med at det kan virke litt high-tech fra dataalderen istedenfor fra Inka-riket.

 

Det må da være lov å stille noen kritiske spørsmål om en spillserie uten å møte den motgangen som her! Responsen minner mest om hjernevaska fan**** som ikke gidder å lese hva trådstarter skriver, men hiver seg over ham med en gang.

 

Syntes selv WW var et bra spill, men skjønner de som syntes stilen ble litt for annerledes, er ikke opp til meg å bestemme hva andre skal like. Angående bekymringene dine, anbefaler jeg deg dog å ta det med ro til spillet er tilgjengelig og du får spilt det. Kan hende hich-tech stilen passer inn, og det er en utvikling som er positiv, vi får vente å se...

 

Å stille seg kritisk til et kommende spill er helt nødvendig. Men usanne påstander er vel feilaktig å poste i forumet. Sidequest har alltid vært elementer som har en fremtredene rolle i de aller fleste zelda spill. Helt greit å ikke like dette, men faktum er at slik har det alltid vært. Når spill også blir karakterisert som møkkaspill, bør vel dette begrunnes litt dypere enn å bare få dette tilnavnet?

 

For de som opperer med feilaktig kronologi over zelda-spillene har jeg her en fullstendig liste; som er sortert fra nyest til eldst:

 

GAMES

THE LEGEND OF ZELDA:

TWILIGHT PRINCESS

THE LEGEND OF ZELDA:

PHANTOM HOURGLASS

THE MINISH CAP

FOUR SWORDS ADVENTURES

THE WIND WAKER

FOUR SWORDS

ORACLE OF SEASONS

ORACLE OF AGES

MAJORA'S MASK

OCARINA OF TIME

MASTER QUEST

OCARINA OF TIME

LINK'S AWAKENING

A LINK TO THE PAST

THE ADVENTURE OF LINK

THE LEGEND OF ZELDA

 

Mener å huske at det var ett annet spill _før_ A link to the past, som var treern. The adventure of link var jo bare en bløff, ekstremt dårlige saker. Jeg har selv A link to the past, jeg har runna det 4-5 ganger og har gjort det uten å tape et eneste liv osv.

Alikivel, Zelda(1986 versjonen) og Links awakening er mye bedre(MIN mening).

 

Som en ser fra listen så er A link to the past nr 3. mener du at jeg har feil er det bare å sjekke www.zelda.com

 

Det andre Zelda spillet til NES var bare noe mainstream møkk aka. mario skvip, så hvis du ikke automatisk skjønner at det var 1986 versjonen jeg mente så sliter du.

 

Du har fortsatt til gode å begrunne hvorfor dette bare er noe møkk. En påstand bygget uten grunnpilar, blir vel litt tynt og usaklig?

 

Men for å komme litt on topic igjen, så er jeg også blitt litt mer skeptisk til dette kommende storspillet. At det nytter disse såkalte wii-funksjonene når en sloss, opplever jeg som noe merkelig. Kan være at dette blir gøy, men personlig foretrekker jeg kanapper fremfor bevegelser. At det nå viser seg at det skal bli vanskelig å skaffe Gc versjonen, betyr vel at jeg må skaffe meg wii. Når det gjelder selve spillet og designet rundt det, frykter jeg lite. Forsår at flere av disse publiserte bildene fra spillet kan oppleves som noe nytt og merkelig. Men slik har det vel alltid vært ved et nytt zeldaspill. Alltid noen nye og rare elementer, derfor er jeg trygg på at alt dette nye er godt forankret i historien og passer godt inn i spillets ytre.

Lenke til kommentar
Det andre Zelda spillet til NES var bare noe mainstream møkk aka. mario skvip, så hvis du ikke automatisk skjønner at det var 1986 versjonen jeg mente så sliter du.

 

Kan du utrede litt mer inngående hva du ikke likte med Zelda II? :) Jeg husker det som et av de store spillene i NES-samlingen min da jeg var guttunge (og ja, jeg runda det), men har nå i etterkant registrert at det er skikkelig hat-eller-elsk forhold til akkurat det Zelda-spillet blandt folk. Kan godt være jeg har rosenrøde nostalgi-briller på meg når jeg ser tilbake på det. Det hadde vært artig å høre litt mer inngående hva du syntes var bra/dårlig?

 

For min del husker jeg faktisk at jeg syntes det var litt slitsomt å bedrive det man idag på mmorpg-språk kaller grinding - jeg drepte f.eks noe som føltes som et tresifret antall røde og blå geleklumper for å lvl'e opp ferdighetene til Link. :)

 

Men å kalle NES-Mario "skvip"? Helligbrøde!

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Hvordan går det ann å ikke dø i Adventure of Link?? Jeg mener.. COME ON. Du må være supergamer. Jeg og en kompis satt i en uke og daua maaaange ganger.

 

Hehe ingen problem for "old school" gamere. Vi vokste opp med disse spillene og var dermed nødt til å beherske det. Så utrolig surt når man dauer, men øvelse gjør mester :)

Lenke til kommentar
Hvordan går det ann å ikke dø i Adventure of Link?? Jeg mener.. COME ON. Du må være supergamer. Jeg og en kompis satt i en uke og daua maaaange ganger.

 

Hehe ingen problem for "old school" gamere. Vi vokste opp med disse spillene og var dermed nødt til å beherske det. Så utrolig surt når man dauer, men øvelse gjør mester :)

7220103[/snapback]

 

Joa det var slik fra min barndom også. Jeg hadde ikke Nindendo, men mine venner hadde det.< husker det så godt. Gøy!

Lenke til kommentar

For å si det slik, Zelda BLIR ikke det samma med å løpe rundt i mario plattform(NES versjonen, som for øvrig var veldig bra! Når jeg refererte til FF-mario stil mente jeg de nye mario spilla)!

 

http://gbamedia.gamespy.com/gba/image/arti...18032345296.jpg

 

*Det vanskeligste NES spillet jeg kan komme på må være der Mario gikk rundt med hammer, husker desverre ikke hva det het siden jeg ikke kunne engelsk på den tia og bare kalte det for "mario med hammern".

 

Ontopic: Det er vel bare å krysse hendene å satse på at det nye Zelda ikke blir noe mainstream piss som har målgruppe på 5 år. _JA_ jeg spilte Zelda(1986 versjonen) da jeg var 5 år, og det tok 3 måneder før jeg og bruttern fant ut at det var mulig å save der, men vi kom til hule 7(stolt) XD

Med dette tenker jeg relativt mye på grafikken og utformingen av spillet, den første Zeldaen passet egentlig for alle siden det ikke var noen spesielle former for grafikk på den tiden eller utdypende historie osv.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Med dette tenker jeg relativt mye på grafikken og utformingen av spillet, den første Zeldaen passet egentlig for alle siden det ikke var noen spesielle former for grafikk på den tiden eller utdypende historie osv.

7220313[/snapback]

 

Jeg forstår fortsatt ikke hva som konkret var dårlig med Zelda II fra ditt perspektiv. Var det bare "art direction" (i den grad det fantes med datidens teknologi) samt at spillet hadde platformelementer? Og du vil helst ikke ha historie og dialog i spillene? (Ref "det første Zelda passet alle siden det ikke hadde utdypende historie"). Fortell! :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...