Gå til innhold

Naturopplevelser i Norge?


rambo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter her og funderer over steder i norge som man bør ha vært i løpet av livet.

Noen som har noen forslag?

Tenker foreksempel på prekestolen osv.

 

Hvor i norge finner man gode natur opplevelser? Hvilke "fine" steder finnes, og hvor?

 

Gjerne sett inn bilder hvis dere har også:)

 

hilsen Frank

Endret av rambo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid drømt om Finnskogen, der troll, sjamaner, taterer, og gale kunstnere gjemmer seg. Men man skal ikke langt uttafor byen før man kan oppleve fine naturopplevelser, jeg setter nesten like mye pris på små tjern og heier, som å stå på prekestolen eller og vandre Besseggen.

Lenke til kommentar

Prekestolen er tøff.. Det er en skikkelig tøff følelse man får når man står..eh.... ligger og klamrer seg fast til steingrunnen når man kikker utover.. hehe ;-)

 

Uheldigvis begynte det å pøsregne akkurat da jeg var på toppen, så det ble en snartur innom og rett ned igjen.. og på veien ned slutta det jo å regne.. sukk.. og jeg som hadde lyst til å sitte med beina dinglende utenfor og spise lunch.. hehe :p

 

Det er massevis av tyske turister der, ass! Nesten flere tyskere enn nordmenn!

 

 

 

Lindesnes fyr er jo greit, men det er for å kunne si at du har vært der.. I uvær er det visstnok noe helt annet. Da blåser bølgene helt sinnsykt! (det blåste ganske godt når jeg var der óg).. Ellers er det ikke sååå mye å se der.. et lite hus med noen blomster, et stort fyr der man kan gå (og skrive masse kødd i gjesteboka :D ), og hav mot sør.

 

 

 

Ellers.. ting som jeg har lyst til å se.. husker ikke helt hva det heter, men det stedet oppi Nord der det er en stor fjord med en liten åpning ut mot havet der tidevannet strømmer inn og ut.. Husker ikke hva det het..

 

Her ligger noen av bildene mine fra prekestolen;

http://home.no.net/~rex2k/prekestolen/

Det siste bildet er vel egentlig det beste.. ellers er det mange dumme "se ned"-bilder, men de ble ikke særlig bra, siden man bare ser stein, og ikke hvor langt det egentlig er ned. :p

Lenke til kommentar
Ellers.. ting som jeg har lyst til å se.. husker ikke helt hva det heter, men det stedet oppi Nord der det er en stor fjord med en liten åpning ut mot havet der tidevannet strømmer inn og ut.. Husker ikke hva det het..

 

Saltstraumen ? sjo_sundstraumen.gif

 

Ellers, så strømmer nok tidevannet inn og ut av de fleste fjorder. Er flere enn en som har en "liten" åpning ut mot havet, men regner nesten med at det er saltstraumen du tenker på

Lenke til kommentar
Japp, Saltstraumen! Lurer på om de arrangerer dykkerkurs der oppe? ;P

 

eventuelt.. hmm.. det er jo mange fine fosser, men i lengden er de ganske dølle.

7232442[/snapback]

ikke i saltstraumen.. men det er visst noen som dykker der.. ferdigtrente selvsagt.. kan vel sikkert være veldig farlig om man ikke vet hva man skal gjøre i diverse situasjoner.. er litt synd og bli sugd så hardt ned at du ikke kommer deg opp før flaska er tom..

Lenke til kommentar
Japp, Saltstraumen! Lurer på om de arrangerer dykkerkurs der oppe? ;P

 

eventuelt.. hmm.. det er jo mange fine fosser, men i lengden er de ganske dølle.

7232442[/snapback]

ikke i saltstraumen.. men det er visst noen som dykker der.. ferdigtrente selvsagt.. kan vel sikkert være veldig farlig om man ikke vet hva man skal gjøre i diverse situasjoner.. er litt synd og bli sugd så hardt ned at du ikke kommer deg opp før flaska er tom..

7232746[/snapback]

 

hehe, jeg vet. mente det kanskje litt som en spøk.. er det ikke slik at dykkere har dukket opp 100 meter unna der de hoppet ned? Vilt :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...