Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suzuki RMX Toppfart?


Snytefant

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har planer om å kjøpe en suzuki RMX. har lest mange steder at den går i ca. 45. men broren min sier at jeg ikke bør kjøpe den for RMX og SMX går ikke mer enn 37 orginalt :( .. Er det sant?.. siden fartsgrensa er så lav for mopeder så vil jeg værtfall kjøre så fort.

 

14053.jpg

Endret av --MrDave--
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, RMX og SMX går egentlig dårlig uansett, iforhold til andre mopeder.

 

Med og uten trim da vel og merke.

 

Men, billige og stabile sykler som trengs lite vedlikehold, motormessig. Men feks som den der, litt små herja, heisa faktisk .. og litt små greier , så kan det hende leve tiden går litt nedover :) - Men ikke nødvendigvis, spør etter sist han bytta stempel.

Skrevet

Vel, en jeg kjenner fikk sin rmx max opp i 50 km/t, var i nedoverbakke.

Vis du skal kjøre orginalt så ville jeg sett på Derbi senda, det er vel de som går best orginalt. Går veldig bra med effektanlegg,dyse og drev.

Skrevet

jeg kjører org rmx etter at jeg blei tatt av onkel blå, og det går dass! jeg lover deg, jeg har solgt min pga av det. og kjøpt honda px:D

 

ikke kjøp rmx om du skal kjøre org, kjøp enten derbi, eller så kjøper du scooter, mange scootere går rundt 50-55 org. aprillia feks. varierer nok litt, men enten gammalt eller scooter. org gir moped uten trim er sjeldent noe gøy, blir så sjukt mye giring på 50 km/h. du har tross alt 6 gir på rmxen, gjør ikke annet enn og gire.

Skrevet
jeg kjører org rmx etter at jeg blei tatt av onkel blå, og det går dass! jeg lover deg, jeg har solgt min pga av det. og kjøpt honda px:D

 

ikke kjøp rmx om du skal kjøre org, kjøp enten derbi, eller så kjøper du scooter, mange scootere går rundt 50-55 org. aprillia feks. varierer nok litt, men enten gammalt eller scooter. org gir moped uten trim er sjeldent noe gøy, blir så sjukt mye giring på 50 km/h. du har tross alt 6 gir på rmxen, gjør ikke annet enn og gire.

7193535[/snapback]

hadde en rmx..hadde hjemelagte plombe så ble ikke tat for trim..og 45mm org selynder..så den gjek godt i ax..gjek i 60...brukte nesten ikke bensin...

Skrevet

Vil bare minne om at trimmet moped ikke er tillatt brukt på offentlig vei i Norge, og at vi derfor ikke ønsker diskusjoner om trimming her på forumet.

  • 6 måneder senere...
Skrevet

Hei

Har nettop fått meg en Suzuki RMX blå 2002 modell

 

Vaneligvis går disse tregt standard.

På min er det en anderledes potte. Ikke Effektpotte akkurat.

Den går 70-80 på sletta

Og evig digg å kjøre :)

  • 3 uker senere...
Skrevet

Kjørte RMX selv, holdt 50 på speedometret på flatmark og når jeg fjernet plomberinga i svanen og åpnet luftfiltret så holdt jeg 90-95 på flata

  • 5 måneder senere...
Skrevet

Skal Suzuki RMX gå noe bra, så skal den ha:

 

Sylindere:

1. Barikit 6, glem Barikit 7, er dyrere og dette med 22hk ++ er bare piss, er vært teste og det er ikke mer enn bk6!

2. Hebo

3. Airsal eller Athena (athena er en meget god hverdagssylinder)

 

Forgasser

(kommer helt ann på sylinder)

1. Keihin 28 eller Mikuni 26-28 mm

2. 24mm - 26mm dell orto

 

Effektanlegg

1. MK comptetition, er selvsagt best om du orker og betale for det.

2. Yasuni cross og MK1 eller MK2

3. Ninja, (ifølge min mening er dette kun skrot!)

 

Drev

 

Kommer ann på om du vill ha aks eller toppfart.

selv anbefaler jeg:

1. God standard dreving for trim 14-52

2. Aksedreving 12/13/14 - 52/54 (spørs hvor sykt du vill ha det)

3. Toppfart 14-48

Ville tatt nr.1 jeg da men...

 

Du må seff ha powerfilter og tennplugg BP9ES, fint om dreva er forsterka, da er man sikre på kvaliteten.

Jeg tror med alle nr.1 på mitt syn på RMX og oppsett minst med god innkjøring vill gi 120 km/t på speedo.

  • 1 måned senere...
Skrevet
Skal Suzuki RMX gå noe bra, så skal den ha:

 

Sylindere:

1. Barikit 6, glem Barikit 7, er dyrere og dette med 22hk ++ er bare piss, er vært teste og det er ikke mer enn bk6!

2. Hebo

3. Airsal eller Athena (athena er en meget god hverdagssylinder)

 

Forgasser

(kommer helt ann på sylinder)

1. Keihin 28 eller Mikuni 26-28 mm

2. 24mm - 26mm dell orto

 

Effektanlegg

1. MK comptetition, er selvsagt best om du orker og betale for det.

2. Yasuni cross og MK1 eller MK2

3. Ninja, (ifølge min mening er dette kun skrot!)

 

Drev

 

Kommer ann på om du vill ha aks eller toppfart.

selv anbefaler jeg:

1. God standard dreving for trim 14-52

2. Aksedreving 12/13/14 - 52/54 (spørs hvor sykt du vill ha det)

3. Toppfart 14-48

Ville tatt nr.1 jeg da men...

 

Du må seff ha powerfilter og tennplugg BP9ES, fint om dreva er forsterka, da er man sikre på kvaliteten.

Jeg tror med alle nr.1 på mitt syn på RMX og oppsett minst med god innkjøring vill gi 120 km/t på speedo.

 

Kan vel knapt kalles moped lenger etter alt dette. Jeg hadde like godt kjøpt en 250 eller lettsykkel. Hva taper man på det?

Skrevet

hvis loven i norge tilsa at vi hadde nøtt å kysse asfalten hver morning, hadde da alle gjort det? Loven i norge begynner vel å bli litt føkka spør du meg 45, hallo brukermoderator du har sikkert alldri kjørt på veien. eller sett en stygg forbi kjøring det handler om å redde skinnet sitt. Jeg kan være enig i en ting hvis trimmen begynner å gå over 60 kmt, men det må da faen være lov å sikre seg 10km extra så en skåner seg 50 forbikjøringer til dagen mindre.

Skrevet

Min SMX (tilsvarer RMX, bare gatedekk) går nå i 80km/t med MK2 effektanlegg. 16-52 er størrelsen på drevene. Noe stort, men du slipper å bevege deg over 3. gir.

 

Anbefaler disse syklene, de går stort sett til du vraker dem eller blir meid ned. :)

Skrevet
Min SMX (tilsvarer RMX, bare gatedekk) går nå i 80km/t med MK2 effektanlegg. 16-52 er størrelsen på drevene. Noe stort, men du slipper å bevege deg over 3. gir.

 

Anbefaler disse syklene, de går stort sett til du vraker dem eller blir meid ned. :)

syns RMX går dårlig uansett. Hva suzuki har gjort med motorne er ukjent, de holder bare, men så mister de km/t etter som kilometerene på speedoen teller mer og mer... :no:

 

det er trist.

 

min gjorde 90 med bare mk1 byttet, trengte ikke bytte dyse ellerno, den gjorde 90 den på sletta (kjøpt 1123 km) nå gjør den 70 (5000 km) :dontgetit:

Skrevet

Det kan ha noe med manglende vedlikehold å gjøre, Plizket.

Har du ikke utført servicer på den til riktig antall kilometer, er det klart at den går dårligere.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...