Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg lurer på om det går ann å sette inn en turbo i en bil som ikke har det.

er snakk om en liten turbo fra en anne bil som ikke har all verden med krefter.

hvil jeg ødelegge noe eller går det bra?

 

sveiser grenrør selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel...

Det spørs veldig på hva slags motor det er, hva slags pakninger som sitter i, råder og stempler. Hvis du vil være på den sikre sia så bør du skifte pakninger, råder og stempler.

Skrevet

du bør vel strengt tatt også putte i lavkomp stempler, men jeg har sett det gjort uten, det herja og gikk en liten stund, men døde fort.

 

hva slags motor er det på bilen du skal turbokonvertere?

gasser? mek.sprut? datasprut? du bør jo mappe om igjen motoren etter å ha putta på snurbo'n.

Skrevet
du bør vel strengt tatt også putte i lavkomp stempler, men jeg har sett det gjort uten, det herja og gikk en liten stund, men døde fort.

 

hva slags motor er det på bilen du skal turbokonvertere?

gasser? mek.sprut? datasprut? du bør jo mappe om igjen motoren etter å ha putta på snurbo'n.

7197430[/snapback]

Trenger ikke alltid lavkompstempler. C20NE motoren til opel går fint med turbo hvis du har tjukkere toppakning. Spørs helt på hvilket trykk du skal kjøre på. Spørs også hvordan kompresjonen er på den bilen originalt.

  • 3 uker senere...
Skrevet

det er teoretisk og praktisk mulig å montere turbo på alle 4T motorer.

 

men stempler, råder, glidelagre og topppakning som setter grenser for hvor høyt trykk du kan kjlre som igjen bestemmer krefter du får ut av den. men ville tro de fleste fabrikk orginale motorer uten turbo klarer minimum .4-5 bar uten problemer så lenge det blir gjort riktig og det blir kjørt pent.

Skrevet
sant, men skal turboen være noe vits over N\A tuning må det noen bar til, og igjen, da trenger vi lavkomp. gjerne smidd innmat og.

7241292[/snapback]

"noen bar" er ganske mye. Vil tro det koster mindre med turbo som lader ca 0,5bar enn ordinær sugetrimming for å få lik effekt.

Skrevet

De fleste delene i opel sin C20XEmotor tåler opp til 250hk. C20NEmotoren på 115hk kan du kjøre med ca 0,7bar i trykk med bare tjukkere toppakning, og da havner du på rundt 180hk.

Skrevet

tror ikke jeg ville lada med 0.7 bar i C20NE.

Det går men er nok i grense land for hva den tåler. Legger man seg på ca 0.5 bar har man en sprek og holdbar motor:D

 

Og til topic, ja er bare å stappe i snurbo. Er ikke sikkert det putrer og går så lenge men det er mulig

 

Vil ikke annbefalle deg å sveise grenrør selv, da dette er ufattelig mye jobb (driver selv) og en minste liten sveisefeil kan ødelegge hele skiten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...