Gå til innhold

Nei til 18-års grense!


Dassen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er poenget her da?

7229016[/snapback]

 

At 16-åringer er en pest og en plage. Hold de for all del ute av konsertlokalene og milevis bort fra ølen som JEG skal drikke.

 

Sutreunger. Jaggu.

7229038[/snapback]

tror nok det er igjen øl til deg å :p

 

De tåler jo nesten ikkeno stakars... lukter litt på korka på en lettølsflaske, og vi er i gang :wee:

Lenke til kommentar
Hva med å gi de over 18 blått bånd og de under 18 Rødt bånd.

Det må da være bånd som det ikke går an å få av!

7197651[/snapback]

 

Velkommen etter kompis.

 

Jeg innser at folk her er veldig negative til oss mindreårige av diverse grunner.

Men altså, når folk begynner å sammenligne konserter med 16 og 18 åringer med skoleball med 16 og 14 åringer. Latterlig!

Forskjellen mellom en 16 og 18 åring er vesentlig mindre enn 14 og 16 åringer.

 

 

Det er som oftest veldig stor forskjell på 16 og 18åringer.. Når er på byen og tar noen øl (som er så og si vær helg) pleier jeg å gå å kjøpe meg noe å spise, det spisestedet er uheldighvis tilholdstedet for alle fulle 14 -17åringer. 16 og 17åringene er veldig ofte like ille som de på 14 år om ikke værre, jeg er så synsykt glad for at det er 18årsgrense på barer, hadde det hvert 16 hadde jeg slutta og gå ut med engang..

Lenke til kommentar
Det er som oftest veldig stor forskjell på 16 og 18åringer.. Når er på byen  og tar noen øl (som er så og si vær helg) pleier jeg å gå å kjøpe meg noe å spise, det spisestedet er uheldighvis tilholdstedet for alle fulle 14 -17åringer. 16 og 17åringene er veldig ofte like ille som de på 14 år om ikke værre, jeg er så synsykt glad for at det er 18årsgrense på barer, hadde det hvert 16 hadde jeg slutta og gå ut med engang..

7232359[/snapback]

14-17?

blitt ganske vanlig for 13åringer også nå.!

 

Men jeg er enig i det folk sier at pubber og barer burde ha 20års grense.

 

I butikken derimot kan de få selge alkohol til 16åringer, i amerika kan de jo kjøre bil og greier.

Lenke til kommentar
Det er som oftest veldig stor forskjell på 16 og 18åringer.. Når er på byen  og tar noen øl (som er så og si vær helg) pleier jeg å gå å kjøpe meg noe å spise, det spisestedet er uheldighvis tilholdstedet for alle fulle 14 -17åringer. 16 og 17åringene er veldig ofte like ille som de på 14 år om ikke værre, jeg er så synsykt glad for at det er 18årsgrense på barer, hadde det hvert 16 hadde jeg slutta og gå ut med engang..

7232359[/snapback]

14-17?

blitt ganske vanlig for 13åringer også nå.!

 

Men jeg er enig i det folk sier at pubber og barer burde ha 20års grense.

 

I butikken derimot kan de få selge alkohol til 16åringer.

7232443[/snapback]

 

Basert på?

 

Det der med bil er helt usaklig.

Lenke til kommentar
Jeg er også imot 18-års grensa. Men å fjerne alkoholen, det skjer ikke.

Jeg syntes heller man skal tenke på at en 16 åring i dag er mye "eldre" enn en 16 åring for  3-5 år siden.

7225258[/snapback]

 

Unnskyld meg, men hva i all verden er den påstanden basert på? Jeg synes folk på din alder bare er mye barnsligere enn før...

Lenke til kommentar
Det er ingen tvil om at ungdom i dag er mye mer moden enn va de var før, men da må man lenger tilbake enn 3-5 år.

 

Jeg synes også det er dumt at alt for mange konserter har 18-års grense. Kan det ikke heller være slik at de som vil kjøpe alkohol bare viser leg uansett?

7236290[/snapback]

 

Jeg er også enig i det. Hvis ikke de over 18 liker fjortisfyll er det bare ikke å gi det til dem. Så enkelt er det!

Lenke til kommentar
Det er ingen tvil om at ungdom i dag er mye mer moden enn va de var før, men da må man lenger tilbake enn 3-5 år.

 

Jeg synes også det er dumt at alt for mange konserter har 18-års grense. Kan det ikke heller være slik at de som vil kjøpe alkohol bare viser leg uansett?

7236290[/snapback]

 

Jeg er også enig i det. Hvis ikke de over 18 liker fjortisfyll er det bare ikke å gi det til dem. Så enkelt er det!

7236347[/snapback]

 

 

altid noen som gidder å gi til mindreårige uansett. altid folk som kjøper røyk,alkohol til mindreårige

Lenke til kommentar
Jeg sier NEI til aldersgrense på konsterter. Jeg synes ikke alkohol og musikk hører sammen... Hvertfall ikke enda...

7257668[/snapback]

Enig... Musikken skal nytes i edru tilstand! Hva er poenget med å dra på konsert å være drita og ikke legge merke til musikken.... man er der jo tross alt for å høre og se..1

Lenke til kommentar
Tror det er mange som vil være uenige med dere der, folk går gjerne på konsert for å ta seg en øl, slappe av, og nyte musikken. Heldigvis eksisterer det noe som heter rusfrie konserter for dem som ikke synes musikk og alkohol hører sammen.  ;)

7257898[/snapback]

 

Greit at noen vil ta en øl, men det trenger da ikke være atten års grense selv om? De fleste festivaler selger øl, men der er det ikke aldersgrense.

Lenke til kommentar
Tror det er mange som vil være uenige med dere der, folk går gjerne på konsert for å ta seg en øl, slappe av, og nyte musikken. Heldigvis eksisterer det noe som heter rusfrie konserter for dem som ikke synes musikk og alkohol hører sammen.  ;)

7257898[/snapback]

 

Greit at noen vil ta en øl, men det trenger da ikke være atten års grense selv om? De fleste festivaler selger øl, men der er det ikke aldersgrense.

7259413[/snapback]

 

Men der er det øltelt. Man kan ikke ha fri flyt av alkohol, det strider mot lov skjenkeløyven. Man kan heller ikke ha vakter rekende rundt for å sjekke legitimasjonen til alle og enhver. Hvis du ser litt tidligere i tråden har jeg forklart dette ganske grundig. Det er veldig få konsertlokaler som har en fysisk mulighet til å skille av et eget område som skal være alkoholfritt. (Og dermed lov for dem under 18 å oppholde seg.) :cool:

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

sånn da var jeg tilbake fra konsert i London på Brixton Academy. Der var alders grupper delt opp i 3. 1del for folk fra 14 til 18 år.. 18 til 20 og 20++.

 

på starten fungerte det med at gruppene var skilt. da var det dritt lungt (var i delen for 18-20 først) folk kosa seg med øl og hadde det lungt, men mann kunne se bort på 14-18delen (bare midtganen i mellom) de stod å håpa opp og ned og headbanga til 1000.

 

Ut over konserten (var 4band) så gadd ikke vaktene og bry seg aldersgrensa virka det som og mange 14iser kom bort der vi stod. Og gud hvor iriterende de var, de stod og hoppa på hverandre, spydde og ble lett klemt mellom folk når de som var større fikk i seg nok alkohol..

 

erfaring var: det funker godt uten aldersgrense hvis folka er delt, men å ha 14iser og folk fra 18og oppver sammen går ikke

Lenke til kommentar
sånn da var jeg tilbake fra konsert i London på  Brixton Academy. Der var alders grupper delt opp i 3. 1del for folk fra 14 til 18 år.. 18 til 20 og 20++.

 

på starten fungerte det med at gruppene var skilt. da var det dritt lungt (var i delen for 18-20 først) folk kosa seg med øl og hadde det lungt, men mann kunne se bort på 14-18delen (bare midtganen i mellom) de stod å håpa opp og ned og headbanga til 1000.

 

Ut over konserten (var 4band) så gadd ikke vaktene og bry seg aldersgrensa virka det som og mange 14iser kom bort der vi stod. Og gud hvor iriterende de var, de stod og hoppa på hverandre, spydde og ble lett klemt mellom folk når de som var større fikk i seg nok alkohol..

 

erfaring var: det funker godt uten aldersgrense hvis folka er delt, men å ha 14iser og folk fra 18og oppver sammen går ikke

7274351[/snapback]

 

Ja, men du har kanskje ikke skjønt at det er forskjell på de som er 14 og de som er 16 år!! Og hvis du aldri har sett en 18 åring eller en som er eldre enn det som har headbanget, så vet ikke jeg vilken konsert du har vært på?? Du sier det som at bare de som er 14 år headbanger......... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...