Gå til innhold

Starte Guild, trenger tips!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg og noen WoW friends på Tarren har nå startet lvl 60 Guild!

vi har kommet så langt at vi har laget Guild og fådt 17stk lvl 60´s, nå er planen og lage forum eller lettere sagt Website for guildet, men så er det 1 problem ingen av oss har 300skills i hjemmeside programmer :no:

noen på Forumet her som er villig til og hjelpe til med å lage Forum/Website?

 

dette er en Guild som skal kjøre MC,Onyxia,BWL,AQ(20,40)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

jeg og noen WoW friends på Tarren har nå startet lvl 60 Guild!

vi har kommet så langt at vi har laget Guild og fådt 17stk lvl 60´s, nå er planen og lage forum eller lettere sagt Website for guildet, men så er det 1 problem ingen av oss har 300skills i hjemmeside programmer :no:

noen på Forumet her som er villig til og hjelpe til med å lage Forum/Website?

 

dette er en Guild som skal kjøre MC,Onyxia,BWL,AQ(20,40)!

7180086[/snapback]

 

 

 

den har jeg hørt før... desverre.. du får nok 10-20 medlemmer i guilden din så stikker de en etter en hvis du ikke raider fort nok :S

 

mitt råd.. ikke kast bort 10g på å lage en guild :D

Lenke til kommentar

Disse : http://www.wowguilds.com/ kjører opplegg med "ferdige" guildsites, har ikke erfaring med de selv.

 

Elers så er det veldig enkelt å komme igang med en CMS, - bare kjøp deg et webhotell (www.cliche.no er billig, men kan ha litt treg databaseaksess noen ganger), last opp en CMS (f.eks www.e107.org, - veldig enkel å installere og komme igang med), velg et "clan" tema, og start å bruke det ..

Lenke til kommentar

Noen tips fra en herdet guild leader. Begynn raiding relativt fort nå som dere er i startfasen. Folk har en tendens til å "move along" om ting ikke virker lovende. Dere kan begynne å denge litt trash og prøve litt på bosser i zg og kanskje aq20. Det er spennende, og det gir loot.

 

Det kan også lønne seg å være litt "picky" på hvem du tar inn i guilden, men pass på at du ikke blir så picky at du ikke får noen medlemmer i det hele tatt.

 

Vis at du er voksen, og at du er sjefen. Folk har en tendens til å "follow the leada, leada, leada" :) Fordel gjerne litt ansvar, så folk føler de bidrar med noe til guilden din.

 

Sett med en gang strenge regler for oppførsel osv, da mange guilds ofte blir dømt veldig fort ut fra rykte. Om en kar oppfører seg fjollete i orgrimmar/Stormwind, kan du ta deg f-en på at dette går ut over guilden.

 

Sett opp et forum, og la de opprinnelige medlemme være med å lage regler og komme med innspill, dette gir de en "woho, jeg er med på å skape noe"-følelse.

 

Og sist, men ikke mist. Forvent noen tøffe kvelder hvor du har lyst til å pælme hele guilden ut av vinduet. Men in the end, det er verdt det om du lykkes :D

 

Masse masse lykke til!

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...