blackops Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Hei Eg har i nokon år no vert bortskjemt med ei 100Mbit full duplex linje (Uninett studenthybel ja...) og har derfor lite peiling ka online spilling (og f.eks skype kjørande i bakgrunnen) trenger av kapasitet for å flyte bra. Men no skal eg muligens flytte snart og må da tilbake til vanlige ISPer (kunne ønske Uninett blei vanlig isp ). Mitt spørsmål er da hvor mange Mbit burde eg gå for? Trenger eg full duplex? Noken anbefalinger av Isp? (Trondheims område) På forhånd takk for svar
Rescue me Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har 1,5 mbit/s linje og greier ikke å spille online spill noe særlig bra.
SWAT dude... Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Det er ikke bare hastigheten på lija som teller. Leverandøren har også litt å si. Dersom jeg måtte velge ville jeg si 4mbit eller mer.
KristianF Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 1Mbit er nok. Men mer er jo alltid kjekkere. Hos meg har det vært like lav ping når jeg hadde 1 mbit som når jeg har 14.
M@R7!N Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Stemmer det at leverandør også er viktig. Feks. kan du få veldig god ping med telenor og 1Mbit. Selv har vi 20+Mbit fiber fra lyse, og har veldig god ping i BF2 og CS ihvertfall Rundt 15 på de "kjappeste" serverene.
RRhoads Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 hastigheten ut har også litt å si. Ikke bare se på inn.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 For online spilling og samtidig bruk av Skype / Teamspeak / Ventrilo så er aldri hastigheten inn noe problem med bredbånd. Hastigheten ut kan derimot være begrensende for de aller billigste bredbåndsalternativene. Det er tross alt bare noen få KB med trafikk som går inn og ut under spilling og ved bruk av for eksempel Skype. Hvis du fyrer opp et program som Netlimiter så ser du faktisk trafikk på spillet du kjører og for eksempel Skype. Det som derimot utvilsomt er hemmende for spillopplevelse på nett er hvis du har nedlastninger kjørende i bakgrunnen, eller hvis den du deler linja med laster ned noe, eller hvis du sitter på trådløst.
-sparks- Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 jeg vil tro at rundt 512-256kbit er minimum for de fleste spill for å ha god ping. Det forutsetter såklart at du har linja for deg selv og ikke har noen downloads kjørende.
aabxx Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 256 kbps opp holder greit for online gaming + noe ala skype i bakgrunnen. Men det er fullt mulig å ha 10 mbit og få dårligere ping enn kompisen som har 1... avhenger av leverandør og din tilknytning til leverandør.
Frosten Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 256 kbps holder i massevis til spilling. Sjekk hva slags ISP som er mest stabil i Trondheimsområdet og gå for den.
Xiphac Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Etter hva jeg har fått med meg,så er uthastigheten ganske viktig når det gjelder online spilling.Hadde i 03' en sdsl linje på 2048/2048 og den var en drøm å spille med,men skulle tro at ihvertfall 512 ut er greit nok.
-Mr.T- Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Jeg har ADSL Free fra Nextgentel (6500/750 Kbps) og jeg er veldig fornøyd. Spiller CS, BF2 og WoW. Bor i Trondheim (Ilsvika). Jeg bruker som regel også å laste ned samtidig som jeg spiller og det er ikke noe problem, hvert fall hvis jeg passer på uthastigheten. Det med uthastigheten er veldig viktig, og så lenge du passer på den er det ikke noe problem. I løpet av det året jeg har hatt NGT har jeg opplevd at internett har vært nede to ganger. Stabilt og raskt. Er du student så har jo forresten NGT rabatt for studenter og du kan vel få ADSL Classic (3500/600 Kbps) for 398,- i mnd, ordinærpris. Endret 30. oktober 2006 av Appleseed
blackops Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Skrevet 30. oktober 2006 Takker for alle svar, da har eg fått ein viss oversikt over den hastighet eg trenger. Får vel bare sjekke litt rundt så får eg se kva eg går for. Kjenner eg meg sjølv rett blir det vel minimum 5Mbit linje Er det forresten noken som leverer full duplex linjer? dvs 5000\5000 f.eks?
-sparks- Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 vil bare si at du ikke kommer til å få noen bedre ping med 5Mbit linje enn 512Kbit. men lykke til likevel
Xiphac Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Er det forresten noken som leverer full duplex linjer? dvs 5000\5000 f.eks? 7183818[/snapback] Du kan jo sjekke ut Lyse Lykke til.
Rookie_NO Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Nå er vel strengt tatt alle ADSL linjer duplex da, du tenker sikkert på ADSL vs SDSL. ADSL har forskjell i inn og uthastighet, SDSL har samme inn og ut. (Enkelt forklart. Asynchronous og Synchronous). Simplex vs Duplex ble mest brukt i modemsammenheng, simplex var betegnelsen på modemene som kun kjørte data en vei av gangen. Duplex var betegnelsen på modem som kunne sende og motta data samtidig. På modemtiden måtte man derfor ha et så kalt handshake-system (noe man fortsatt har) for å sikre datakvaliteten, og denne "hilsingen" tok forferdelig mye båndbredde. Husker mange sene kvelder med 1800 Baud modemet mitt og oppringinger til BBS'er i Sverige, som man da betalt utenlands telefontakst til... Vi brøyt oss også en gang inn i vaktmesterboden i blokka til en kamerat og tjuvkoblet oss inn på en linje som vi brukte til å ringe BBS'er i USA og Stillehavet Ringte også til båter som brukte satellittlinjer (som fort kunne koste MYE) bare for moro skyld. Det tok en uke så stod det en bil fra TBK utenfor blokka og lurte på hva som hadde skjedd. Sorry for mye OT, men når mimringa først starter... Endret 31. oktober 2006 av Rookie_NO
Chiasm Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Husker godt at jeg spillte EverQuest og Diablo 2 med mitt gamle 33k modem. Gikk greit nok det, hadde ingen store problemer med lag.
Beyma Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 har 2mbit linje fra online adsl.. har rundt 5-10 i ping på css
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå