Gå til innhold

PS2 som DVD?


BjornZ

Anbefalte innlegg

Min samboer foreslo å kjøpe en dvd-spiller.

Da må man jo gripe sjansen.. eller?

 

Jeg har sjekket priser. For en dvd må man ut med 1500 og opp over. Men! For en PS2 må man ut med ca 2000. En PS2 spiller dvd, og en PS2 har jo en del ting som en vanlig dvd ikke har! :eek:) Skjønner?

 

Men! En kollega hadde hørt av en venn at dvd-avspilling fra PS2 ikke var noe spes bra.

 

Spørsmålet blir som følger:

 

Noen som har erfaring med PS2 som dvd?

Duger det? Jeg krever bare at det er like bra eller bedre en min vhs. Er ikke ute etter "high-end". OG sonebegrensninger er ikke noe problem for meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den suger - mildt sagt :smile: Softwarebasert spiller, og jeg vet om mange som får grønnskjær når de ser filmer. Problemer med usynkronisert bilde/lyd og hopping midt i filmen har jeg også hørt om.

 

Kjøp heller Xbox, den er hardwarebasert og med dvdkittet får du fjernkontroll også. Xbox får du til 1690,- med 2 spill. + Dvdkittet blir det da 2000,-

Lenke til kommentar

PS2 DVD spilleren kan vel ikke hevdes å være en bra spiller, men så lenge du ikke er veldig opptatt av bildekvalitet er det en helt grei måte å se DVD film på.

 

Sett i forhold til vanlige spillere ligger den litt under gjenomsnittet i forhold til pris, men så leverer ingen andre vanlige DVD spillere verdens mest populære TV-spill konsoll med på kjøpet...

 

Et alternativ er Xbox, som skal ha mye bedre DVD spiller enn PS2 (jeg har ikke testa det ut selv ennå, men andre her på forumet er sikkert mer enn gjerne villig til å si mer om kvalitetsforskjellen).

 

Ved kjøp av Xbox er det en forutsetning at du også kjøper DVD-kit'et som må kobles til for å kunne spille av DVD filmer. Dette gjør at prisen på Xbox og PS2 blir omtrent den samme.

 

Konklusjon:

 

PS2 er mer populær og har flere spill enn Xbox, mens Xboxen er av bedre kvalitet, men ikke så mange bra spill (som PS2) ennå.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 01:29, skrev BjornZ:

Hvor finner dere så billige XBoxer?


 

Den går vist for 1690,- med to SEGA spill (Jet Set Radio Future og SEGA GT 2002) på Spaceworld og i noen andre butikker.

De fleste kjeder skal kjøre det tilbudet eller tilsvarende tilbud, bare med andre spill, fram mot jul.

 

:smile:

Lenke til kommentar

dvd avspillinga er like bra på en ps2 som en dvd spiller i 1500 klassen.(software rendering)

For å få bedre bildekvalitet må du nok opp i pris.(5000kr?=harman kardon dvd 25 :grin: )

og at noen får grønt bilde på ps2 skyldes bruk av rbg kabel.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: corcky på 2002-11-09 02:13 ]

Lenke til kommentar

DVD avspillinga på PS2 er helt grei - det er som en dvd-spiller til 1500kr som sagt tidligere.. bare unngå og bruk RGB kabelen. har testa selv, og synes avspillinga var helt ok/bra, men seff ikke på høyde med min stasjonære DVD spiller (Pioneer DV-545s).. men så kom jo ikke Xbox på høyde med den heller da.. noen av de tidlige modellene av PS2 hadde problemer med rykking osv. i dvd-avspillingen.. dette er fiksa på de siste utgavene av PS2 (siste er vel versjon 5/v5/revisjon 5 fortsatt).

Lenke til kommentar

Om du er på jakt etter konsoll med DVD er Xbox det desidert beste kjøpet. Barnespela kjem, og Blinx er allerede ute. I lage med Taz wanted og nokre andre. Problemet er til PS2 er først og fremst at den har ein stygg tendens til å stoppe midt i ein film, nokre filmar kan den til og med ikkje lese i det heile tatt. Andre filmar igjen ødelegger den bildet.

 

Eg har både Xbox og PS2, og eg har aldri opplevd problem med Xbox. Du må riktignok ut med rundt 300,- for fjernkontroll om du vil sjå film, men sidan det er tilbud på Xbox akkurat no, blir det uansett billegare enn PS2. Kan godt nevne at om du kjøper fjernkontroll følger det med ein CD(i alle fall i offisiell fjernkontroll) som retter ein del feil, men ikkje alle. Men då må du jo ha minnekort og, så det blir ca 2500 for ein PS2 om du skal ha utbytte, og 2000 for ein Xbox.

 

Det er ditt valg, men mitt råd er Xbox. Eg las ein test i eit eller anna blad der det vart sagt at DVD-spelaren til Xbox er noko av det beste du får tak i til under 7000,-. Veit ikkje kor mykje ein skal stole på det, men det er verdt å nevne.

Lenke til kommentar

Quote:


Kan godt nevne at om du kjøper fjernkontroll følger det med ein CD(i alle fall i offisiell fjernkontroll) som retter ein del feil, men ikkje alle. Men då må du jo ha minnekort og, så det blir ca 2500 for ein PS2 om du skal ha utbytte, og 2000 for ein Xbox.


 

Hva? gjelder dette for PS2 eller Xbox? nyeste revisjon av PS2 (v5) har dessuten alle disse fixene "innebygd" isåfall.

 

Quote:


Det er ditt valg, men mitt råd er Xbox. Eg las ein test i eit eller anna blad der det vart sagt at DVD-spelaren til Xbox er noko av det beste du får tak i til under 7000,-. Veit ikkje kor mykje ein skal stole på det, men det er verdt å nevne.


 

Heh.. det er definitivt ikke til og stole på :smile: har en DVD spiller til 4500kr her (Pioneer DV-545s), og den gir endel bedre bilde enn det Xbox'en klarer og gjengi.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 00:35, skrev BjornZ:

Jeg har sjekket priser. For en dvd må man ut med 1500 og opp over.


 

Mitt råd: Gå og kjøp en Mustek V56S @ Telehuset/Telebutikken elns. Den koster 999NOK, gjøres sonefri med noen tastetrykk, består RCE-testen, takler VCD, SVCD, mp3, CD-RW mm. Eneste aberet er at den mangler SCART, så du får kjøpe med et adapter hvis du ikke har kompositt eller S-Video-inngang på tven.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 13:29, skrev LarsC:

Mitt råd: Gå og kjøp en Mustek V56S @ Telehuset/Telebutikken elns. Den koster 999NOK, gjøres sonefri med noen tastetrykk, består RCE-testen, takler VCD, SVCD, mp3, CD-RW mm. Eneste aberet er at den mangler SCART, så du får kjøpe med et adapter hvis du ikke har kompositt eller S-Video-inngang på tven.


 

Herregud, det er jo den mest rææææva DVD spilleren man får på denne siden av melkeveien. Aner du egentlig hva du anbefaler her? Greit nok at han ønsker en billig DVD spiller, men man trenger jo ikke å anbefale sammenskrudd dritt for det.

 

Skal man ha highend spiller, gå for en H/K eller Pioneer til 15000,- evt. DVD-rom til PC med VGA modul enten i TV'en eller i prosjektoren (her får man faktisk best bilde, HD). Skal man ha en billig DVD løsning, så gå for all del for Xbox. Her får man jo faktisk en god DVD spiller til 2000,- med 2 spill med på kjøpet.

 

PS2 som DVD spiller er bare en vits. Bildekvaliteten minner mer om en gammel VHS spiller. Samtidig sliter den med svært mange filmer. Og ikke nok med det: Sony har klart å rævpule RGB signalet, sånn at det ser ut som alle filmer er filmet med grønt filter. En ekte søppelløsning spør du meg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 13:55, skrev Jc-g:

Herregud, det er jo den mest rææææva DVD spilleren man får på denne siden av melkeveien. Aner du egentlig hva du anbefaler her? Greit nok at han ønsker en billig DVD spiller, men man trenger jo ikke å anbefale sammenskrudd dritt for det.


 

Eh. Har du prøvd den selv? Hvis ikke foreslår jeg at du ikke uttaler deg om ting du ikke har greie på.

Det er for all del ikke en utsøkt spiller med utmerket byggekvalitet, men den duger utmerket til folk som ikke er kresne, IMO.

Den danker ikke ut Sony-spilleren min til 6,6 ganger prisen av Musteken rent billed- og lydmessig, men Sonyen takler ikke CD-R.

 

Jeg kjøpte den for å ha noe fulle folk kunne klore og spy på, slåss og knote med, men som samtidig var lett å kreve erstatning for. En spiller til 1k er greit. En spiller til nesten 7k er ikke fullt så greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...