Gå til innhold

Søringer, og vinterføre^^

Klekkus

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bor selv i Tromsø. Og det er ikke måte på for et kaos det kan bli, når snøen kommer plutselig, eller at det bli nullføre og mye snø. Da hender det ofte at busser/trailere treffer både hus og det som værre er :p

Så å kalle søringer for dårligere sjåfører, er bare tull. Nordleninger er absolutt ikke noe bedre. Vi har bare færre biler og mer stabilt vinterføre her :roll:

7180689[/snapback]

Sleit litt selv i går jeg, da snøen plutselig lå tett på vei til skolen. Men liker å tro at søringer flest gjør som meg, og avpassser farten etter forholdende, i hvert fall før de har fått på vinterdekkene. :p Det er nok litt forskjell på hvor vant forskjellige folk er med snø, men det har nok mer med bosted en sør/nordlending å gjøre.

Tror det er litt forskjell på byfolk og bygdefolk her. Veien mellom hadeland og hurdal i -1 og snø"storm" er vel noe de færreste byfolk hadde turt å prøve seg på. På tjukke bygdelandet i østnorge er det nok av snø på veiene rundt om kring. Må legge på vinterdekk i dag... Første gang med håndkraft, så det tar vel litt lenger tid enn vanlig. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er påfallende at hvert eneste år når det blir glatt, skulle man tro folk aldri hadde sett snø før. Dette gjelder også de i det offentlige som har ansvaret for å holde veiene kjørbare. De låser vekk alle snøplogene når våren kommer, og bruker minst et par dager på å lete frem nøkkelen når det blir glatt igjen. Nå skal det sies at her i Bergen er det vel kanskje to dager i året at det ikke er MC-føre, men det er like ille mange steder lengre inn i landet.

Skrevet
Først å fremst, ja det er mange retard sjåfører i sørnorge. Men;

1: Det bor 20 000 mennesker i nord-norge, 4 500 000 mill i sørnorge, det sier seg selv at vi krasjer litt oftere.

2: Å kjøre på -10 til -30 er MYE lettere enn å kjøre på 0føret vi har her i sør.

3: Av de 20 000 nordlendingene som finnes, har bare 2000 bil, resten har snøscooter eller reinsdyr.

7180260[/snapback]

hehe :!: 20 000 mennesker i Nord-Norge? fikk meg en god latter av den! bor faktisk 70 000 mennesker i Tromsø! Du er vel bare kansje dårli med tall :tease:

Skrevet (endret)

Det vel jeg, men de tallene som han der søringen kom opp med. altså det der 20.000 tallet. Var ikke folketallet i tromsø jeg kommentarte :p

Endret av Klekkus
Skrevet

som sørover skremt noring må eg bare si at eg kjører sommer dekk hele året så lenge jeg holder meg i byen ( bor i stavanger ) , når jeg skal bevege bilen mot mere grisgrente strøk lenger inn i lande må neste di piggfrie vinterdekken få lufte seg litt og .

men i fjord var jeg sikkert den enste som lå i venstre kjøre fil til og fra jobb i nesten en hel uke , det gikk i sommer dekk og "etter min mening et rolig tempo , hadde 60-70 og det var normalt ca 10 meget våt slaps med "bar" asvalt under ( blir noe ala det samme som og kjøre i dype vanndammer ^^ ) i feltet på siden gikk trafikken i rundt 40-50 ( er snakk om en motorvei som er skiltet til 90 )

etter og ha kjør sånn ut uken og det begynte og snø mere på fredagen fant jeg ut at jeg burde legge om , så på lørdagen la jeg om , på mandag var det bare veier og ca 5 grader pluss ute .

i år kommer jeg til og drøye det enda en dag før jeg legger om , for og se om jeg kan spare meg arbeidet .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...