Gå til innhold

Noen som anbefale noen av disse LCDene ?


Priest32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ALLE HF mottakere trigger lisensplikt.

dvs har du mulighet til å se tv-bilde. Så MÅ man betale.

Tidligere skal det ha vært mulig å plombere mottakerenheten, for å slippe unna.. Men jeg tror ikke det er mulig nå lenger..

 

Eneste måten å slippe unna på er om tv'n står på foreldres navn, og man bor i samme leilighet/hus. Hvis man derimot bor på hybel eller annen del av samme hus, og har helt eller delvis egen husholdning så MÅ man betale..

Heia nrk..

Lenke til kommentar
Ta en titt på Dell UltraSharp 2007FP du. :)

Den har blant annet 1600 x 1200 oppløsning, usb-hub oggode muligheter for justeringer.

7198684[/snapback]

 

OT:

en sånn en er på vei hit, gleder meg stort :dribble:

 

Denne er jo i en annen prisklasse enn de skjermene som nevnes i begynnelsen her, og widescreen er nok å foretrekke til tv. Ser ikke helt hvorfor den skjermen burde vurderes her.

Lenke til kommentar
ALLE HF mottakere trigger lisensplikt.

dvs har du mulighet til å se tv-bilde. Så MÅ man betale.

Tidligere skal det ha vært mulig å plombere mottakerenheten, for å slippe unna.. Men jeg tror ikke det er mulig nå lenger..

 

Eneste måten å slippe unna på er om tv'n står på foreldres navn, og man bor i samme leilighet/hus. Hvis man derimot bor på hybel eller annen del av samme hus, og har helt eller delvis egen husholdning så MÅ man betale..

Heia nrk..

7198618[/snapback]

 

Fikk denne mailen fra NRK angående dette og leser ut fra den at jeg kan benytte meg av monitor uten å betale lisens.

 

Privatpersoner kan ikke fjerne tuner for så å søke om fritak for kringkastingsavgift. Denne ordningen gjelder kun for firma.

 

For å være fritatt for kringkastingsavgift må en kjøpe monitor/dvd uten tuner.

 

EDIT: Synes 20" er litt lite.

Endret av Spinner109
Lenke til kommentar

Ok, så ordningen med å fjerne tuner gjelder altså kun firma.

Hvis du ikke har andre former for høyfrekvensmottagere i huset så skal du jo gå klar av avgiften.

Jeg tolket bare ut ifra det første innlegget at du betalte avgift idag, og at det å kjøpe en tuner uten mottager ville slippe avgift.. Ut ifra det, så ville jeg trodd du brukte en lcd-tv med mottager som skjerm idag..

Du ordner det sikkert..

Lenke til kommentar

En 20" 4:3 er ikke spesielt liten i forhold til en 22" widescreen+ att 4:3 skjermen har flere piksler. EN Dell 2007FP er ganske nøyaktig like høy som dell sin 24"

 

(har sett flere parløsninger med disse tenk 24"+2x20"! Siden de er like høye, har likt design, og samme oppløsning i høyden, passer det fint. Eneste er att 24" har mye mer lysstyrke)

Lenke til kommentar
Anbefaler denne: LG L204WT-SF 20,1" LCD Wide Sølv/Sort

Bare husk å ha på en screensaver, og ikke la "no signal" merket stå på lenge. Brenner seg lett fast i lcd skjermer. Merket med min eldre lcd tv. Litt svakere piksler der  logoen til tv stasjonene står:P

 

--

Jonas

7156915[/snapback]

LCD-skjermer har aldri hatt innbrenningsproblem, det du tenker på er plasma, disse er det fosfor i som i vanlige CRT-skjermer og KUN da kan innbrenning forekomme ;)

 

Kan også nevne at jeg er ganske så fornøyd med Dell 3007`en min (30"), men på den annen side er man jo en idiot om man kjøper en slik pga pris :p

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

No offence, men har 2 skjermer med "innbrenning" i kantene oppe. Skal temmelig nøyaktig 15 minutter med ikoner i bakgrunnen oppe i høyre hjørne f.eks. fra skjermen er skrudd på til det er synlig på hvit bakgrunn.

 

Ikke ment som hakking, "etterheng" er kanskje et bedre ord? Men veldig mange på forumet skriver at det ikke er mulig å få på LCD skjermer, og det blir jo en sannhet med modifikasjoner. Det er sikkert sjeldent, men ikke umulig og det begynner å se ut som det er et panel/design problem dog fryktelig vanskelig å bevise grunnet 6000kr+ pris per skjerm :) Avvenning (hvitt bilde, av en uke, blinking etc) har ikke hjulpet mine skjermer, men har hjulpet andre igjen.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
No offence, men har 2 skjermer med "innbrenning" i kantene oppe. Skal temmelig nøyaktig 15 minutter med ikoner i bakgrunnen oppe i høyre hjørne f.eks. fra skjermen er skrudd på til det er synlig på hvit bakgrunn.

 

Ikke ment som hakking, "etterheng" er kanskje et bedre ord? Men veldig mange på forumet skriver at det ikke er mulig å få på LCD skjermer, og det blir jo en sannhet med modifikasjoner. Det er sikkert sjeldent, men ikke umulig og det begynner å se ut som det er et panel/design problem dog fryktelig vanskelig å bevise grunnet 6000kr+ pris per skjerm :) Avvenning (hvitt bilde, av en uke, blinking etc) har ikke hjulpet mine skjermer, men har hjulpet andre igjen.

7201516[/snapback]

Mystisk.. :hmm:

 

Av natur skal ikke LCD-skjermer kunne få innbrenning! Er dette vitenskapelig mulig? Har vel hatt godt over 10 LCD`er men aldri vært borti den problematikken.

 

Det jeg tenker om saken er at det må være noe i elektronikken som event. forårsaker dette fenomenet, for når en LCD krystall ikke får strøm/signal skal den gjennoppta sin oprinnelige form.

 

Men som sagt så har jeg ikke fulgt så mye med i de siste mnd., og hva nytt det er kommet innen paneler er jeg ikke helt oppdatert på.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Baåde Acer og LG har 5ms TN paneler. DIsse er fri for etterslep, men har generelt dårlig innsynsvinkel og kontrast. LG skal likevel ha ganske bra kontrastnivå. LIkevel, opp imot noen andre panelteknologier (f. eks. PVA) vil den nok komme til kort. VIlle ikke satset på Hyundai eller Mirai.

Viewsonic kan du godt se på, de er en god produsent. Bare vær obs på att ikke alle skjermene deres er beregnet til gaming.

7191669[/snapback]

 

Nei, disse panelene er IKKE fri for etterslep!! Har testet, og ser lett forskjell fra en vanlig CRT monitor til disse 5ms LCD. Men tror denne opplevelsen er veldig subjektiv. Samt man etterhvert vant til etterslepet. Men ja, etterslepet har aldri vært så lavt som nå, selv om det fremdeles er der! :)

Endret av ComaJim
Lenke til kommentar
Mystisk..  :hmm:

 

Av natur skal ikke LCD-skjermer kunne få innbrenning! Er dette vitenskapelig mulig? Har vel hatt godt over 10 LCD`er men aldri vært borti den problematikken.

 

Det jeg tenker om saken er at det må være noe i elektronikken som event. forårsaker dette fenomenet, for når en LCD krystall ikke får strøm/signal skal den gjennoppta sin oprinnelige form.

 

Men som sagt så har jeg ikke fulgt så mye med i de siste mnd., og hva nytt det er kommet innen paneler er jeg ikke helt oppdatert på.

7201600[/snapback]

 

Kanskje pga du har hatt 10 lcd skjermer :p tar litt tid. Neida, men vet ikke om det brennes inn eller hva som skjer, men det blir hvertfall fucka der logoen står.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...