Gå til innhold

Noen som anbefale noen av disse LCDene ?


Priest32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LG L204WT SF

NEC Multisync GX2 Gaming

Acer AL2216Ws 22"

 

Vurderer å kjøpe en av disse.. Noen som har noen erfaring å komme med?

7154287[/snapback]

 

Anbefaler denne: LG L204WT-SF 20,1" LCD Wide Sølv/Sort

Denne greier seg bedre med tanke på spill/ med mye bevegelse. Lav ms og høy kontrast. Bare husk å ha på en screensaver, og ikke la "no signal" merket stå på lenge. Brenner seg lett fast i lcd skjermer. Merket med min eldre lcd tv. Litt svakere piksler der logoen til tv stasjonene står:P

 

--

Jonas

Lenke til kommentar

Var idag ute og sjekket LG L204WT-SF..

Den skjermen suger... Elendig bildekvalitet på den.. Selv sammenlignet med Samsung 203B 20" ...

Deretter sjekket jeg ut Acer i en annen butikk.. De har jo vanvittig bra bilde og farger i forhold..

Joda, jeg sjekket gjennom oppsettet, for å se om kontrast, lys og farger var justert unaturlig mye opp.. Men de var normale..

 

Blir jo "litt" i villrede når det er såpass mye forskjell på skjermene..

 

Stemmer det, at Acer ikke hadde DVI.. De hadde riktignok noen modeller med det, og flere skulle få det..

 

Hva er fordelen med DVI fremfor vanlig VGA ??

Lenke til kommentar
Var idag ute og sjekket LG L204WT-SF..

Den skjermen suger... Elendig bildekvalitet på den..  Selv sammenlignet med Samsung 203B 20" ...

Deretter sjekket jeg ut Acer i en annen butikk.. De har jo vanvittig bra bilde og farger i forhold..

Joda, jeg sjekket gjennom oppsettet, for å se om kontrast, lys og farger var justert unaturlig mye opp..  Men de var normale..

 

Blir jo "litt" i villrede når det er såpass mye forskjell på skjermene..

 

Stemmer det, at Acer ikke hadde DVI.. De hadde riktignok noen modeller med det, og flere skulle få det..

 

Hva er fordelen med DVI fremfor vanlig VGA ??

7184278[/snapback]

DVI er digital overføring, VGA er analog. Både skjermkort og Flatskjermer er "digitale". Dvs. att hvis du sender bilde til en flatskjerm med vga, må bildet konverteres først til analoge signaler, og så tilbake. Det gir ett dårligere resultat enn DVI. LG skjermen skal være veldig bra, spsielt til prisen.

Lenke til kommentar

Vel, den jeg kikket på idag var elendig..

Rufsetet bilde, tamme farger også..

Hjelper ikke at prisen er kjempebra hvis bildet ikke er bra..

 

Det som var bra, var at sort så ut til å være nesten sort ihvertfall.

Kontrast og tekst så bra ut..

 

Angående DVI .. Hvis man bruker VGA utgangen på skjermkortet, vil det si at da må først skjermkortet konvertere det digitale signalet, sende det ut, og deretter må skjermen oversette det tilbake til digitalt ?

Forsto jeg deg rett der ?

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefalle Xerox sin på det varmeste

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=15491

 

har denne skjermen selv og merker ingen ting til etterslep i spill eller noe.. skjermen ser dritsexy ut pluss at jeg mener den er kingkong bra.. diggern :D

Spiller battlefield 2, farcry, fear, nfs etc og alt med krystallklart bilde (husk at du også må ha et bra grafikkort da) :p

 

Jeg er hvertfall superfornøyd, pluss at den ikke er så dyr lengre heller..

Lenke til kommentar
Den skjermen suger... Elendig bildekvalitet på den.. Selv sammenlignet med Samsung 203B 20" ...

Deretter sjekket jeg ut Acer i en annen butikk.. De har jo vanvittig bra bilde og farger i forhold..

 

Flotte farger og skarpe bilder på L204WT...den acer skjermen har veldig dårlige farger ut ifra tester jeg har sett og sammenlignet fra nettsider som har testet og sammenlignet acer skjermen med andre skjermer..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Jeg hadde også satt LG skjermen på toppen av min liste... Men der står den ikke nå lenger.. Havner vel på 3-4plass nå..

Den var jo ikke elendig, men den var mye dårligere enn alt det skrytet den har fått her tilsvarer synes jeg..

 

Blir jamen vrient å velge ... Tror jeg skal stikke innom flere butikker som selger lcd jeg..

Forresten LG har såkalt TN-teknologi.. Hva betyr det egentlig ?

Har Acer en annen teknologi ?

Eller Hyundi skjermer da ?

Viewsonic er jo litt dyrere skjermer igjen, men de får jevnt over bra tester.. Noen anbefalinger der ?

Eller hva med den andre nye Mirai ??

ALT for mange spørsmål .. sorry.. Håper noen kan svare på n oen av de...

Lenke til kommentar

Baåde Acer og LG har 5ms TN paneler. DIsse er fri for etterslep, men har generelt dårlig innsynsvinkel og kontrast. LG skal likevel ha ganske bra kontrastnivå. LIkevel, opp imot noen andre panelteknologier (f. eks. PVA) vil den nok komme til kort. VIlle ikke satset på Hyundai eller Mirai.

Viewsonic kan du godt se på, de er en god produsent. Bare vær obs på att ikke alle skjermene deres er beregnet til gaming.

Lenke til kommentar
Litt OT: Hvordan er Videoseven V7 L22WD? Er jo en rimelig 22" LCD med DVI.

7191787[/snapback]

 

Fant ingen reel info på den der (har de begynt å selge de i det hele tatt?)

Utifra Specs. virker det som en Typisk billigskjerm. TN panel er det nesten helt sikkert. Kontrastnivået er jo også lite (behøver jo ikke å si noe som helt, men likevel) SAmtidig er oppløsningen lik som for 20", derfor er jo prisen på disse ganske overkommelig i forhold.

 

Hvis ikke du vil ha en skjerm med lav oppløsning i forhold til areal (høy dot pitch) tror jeg att du heller burde se på LGen her.

Lenke til kommentar
Planen var å finne et LCD panel som kan benyttes som TV, mend PC som kilde. Vise filmer ol.

 

Så på 24", men ble et voldsomt hopp i pris her. Ca. 6000+ for en 24" i motsetning til ca. 3000,- for en 22".

7193123[/snapback]

Som TV skjerm er nok denne ganske bra. Panelet er jo ganske raskt, og oppløsningen er glimrende til å være TV. Riktignok trenger man 1920*1080 (24" LCD) for full HD, men på en så liten skjerm blir bildet veldig bra uansett.

 

Også er det ingenandre 22" til denne prisen, bare en Acer til 3200 som mangler DVI. FInner ingen info om denne skjermen, og den er veldig billig, så her kan være store mangler. VIlle ventet på tester før jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...