Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du har sett DC så er det ingen grunn til å prøve kinoversjonen. Den lille forskjellen er minimal, og ikke nok til å ødelegge. Men du kan jo alltids kjøpe den australske Donnie Darko - Collector's Edition (3 Disc Box Set) og få begge versjonene.

8907260[/snapback]

Jeg har bestemt meg for å kutte ned på innkjøp av ektravagante versjoner av filmer jeg ikke har sett. Tror faktisk jeg skal slutte helt med filmer jeg ikke har sett, så slipper jeg å ha så mange kandidater til "Gi vekk en DVD"-tråden.

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet

Jeg satt og leste litt på de forskjellige quizetrådene vi har her på forumet, da noe slo meg: Vi har en tråd for å kjenne igjen skuespillere, en for å kjenne igjen bilder fra filmer, en for sitater og en der man skal kjenne igjen filmer ut i fra brukeres egne tegninger. Men vi mangler en quiz om en annen veldig viktig side av film - musikkspor/soundtracks.

Tror dere en slik tråd hadde fungert, eller ville den ha blitt for vrien å holde gående?

Skrevet

Hva er den letteste måten å ta opp lyd fra en DVD/fil på pcen med noenlunde kvalitet? Den krever nok en del mer enn de andre trådene, så "noen andre skal få ta den" må vi kvitte oss med.

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet (endret)

Jeg har ingen anelse egentlig, men jeg antar at det finnes en relativt enkel måte å få gjort det på.

Et annet problem jeg tenkte på, er hvorvidt folk faktisk vil greie å gjette litt mer obskure soundtracks. Hvis tråden ender opp med å gå i samme retning som Bilde-quiz, vil det bli klin umulig. Og selv med mainstreamfilmer vil dette kanskje bli litt i det vanskeligste laget - Husker du for eksempel soundtracket til 12 Monkeys nå?

Hvis disse hindringene er overkommelige, så tror jeg dog at en slik tråd ville vært ganske festelig.

[Edit] jeg er trøtt.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet (endret)

Dudu dut-dudu -dut-du-DUDUDU (12 Monkeys soundtrack). Den spilles på trekkspill elns. Mener også å huske at mannen bak het noe italiensk, Astor Pastospaggeti perhaps.

*google*

Astor Piazzolla. Jeg imponerer meg selv til tider.

edit: Det skal være sagt at jeg hadde den på Minidiscen på ungdomsskolen.

Endret av SteffyPants
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet

Ok, jeg tror jeg skal prøve å lage soundtracktråden, men jeg er fortsatt litt usikker på hvordan man lettest mulig kan rippe lyd. Hvis noen har noen idéer så post i vei.

Synes dere tråden skal være åpen for all type lyd fra film, eller bare musikk?

Skrevet

Du kan bruke "What U Hear" funksjonen på de nyere Windowsversjonene. Den tar opp det du hører på høyttalerne. Hvis du har Audacity eller er et liknende program går det veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...