Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det noen her som har sett Frontiere(s)? Lurer på om jeg skal se den i kveld.

Yeh, har sett den. Var forsåvidt helt grei. Ganske forutsigbar, med et utrolig "typisk" grøsserplot. Men den har da fått ganske flott omtale blant flere grøsserfans, så kanskje du vil like den. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da har jeg akuratt sett ferdig The Machinist. En sprø film som man ikke forstår noe av, før de ti siste minuttene, men en aldeles god film må jeg si.

Edit: tenkte jeg skulle sitte igang noen klassikere i morgen, og da står det mellom;

- Singin in the Rain

- North by Northwest

- 12 Angry Men

- Dr. Strangelove

- Gone with the Wind

Har bare tid til 2 stykk i morgen, noen å anbefale mer enn andre?

Endret av Sunset
Skrevet

Jeg hadde gått for en kort film og en lang film. North by Northwest er utrolig spennende og artig, hvis du liker tidlig-James Bond så vil du like den. Etter det kan du se Dr. Strangelove, slik at du får et annet tempo. 12 Angry Men funker også, da den også er veldig rolig og dialogtung, men samtidig også veldig intens.

Skrevet

Synes det blir dumt å si at 12 angry men er dialogtung, siden det er en såpass lett og kort film. Den filmen fra 50-tallet hvor jeg har lagt minst merke til at den er gammel. Se den og North By Northwest, den er som Dorian sier i gammel James Bond stil. Hvis du har litt knapp tid så er ikke Gone With the wind noe å anbefale.

Skrevet
Jøss, The Grudge 3.

Lurer på hvordan den blir ...

Ræva.

Synes det blir dumt å si at 12 angry men er dialogtung, siden det er en såpass lett og kort film.

For de som ikke liker gamle filmer så kan den virke tung, og for de som hater dialog (hvis de finnes..) Men synes filmen er ganske lett generelt sett, går ganske fort og er spennende.

Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Har sett de to andre, må skjekke den også.

Skrevet
Det blir jo feil å si at 12 Angry Men er noe annet enn dialogtung. Det er 99,9% dialog, ffs.

Dialogtung.. hmm.

Har sett de to andre, må skjekke den også.

Jeg har også sett den to andre, og skal derfor ikke sjekke ut denne..

Second that :whistle:

Skrevet
Det blir jo feil å si at 12 Angry Men er noe annet enn dialogtung. Det er 99,9% dialog, ffs.

Selvsagt.. Det jeg ville fram til var at dialogtung kan for enkelte være et negativt ord. Hvis noen hadde nevnt en svart/hvitt film fra 50-tallet til meg, og karakterisert den som dialogtung, ville jeg kanskje ha valgt andre filmer framfor den. Derfor er det synd hvis det samme skulle skjedd med 12 angry men, da jeg tror det er en film veldig mange faktisk kan like, selv om de ikke verdsetter dialogen høyest når de ser filmer..

Skrevet

Selvsagt.. Det jeg ville fram til var at dialogtung kan for enkelte være et negativt ord. Hvis noen hadde nevnt en svart/hvitt film fra 50-tallet til meg, og karakterisert den som dialogtung, ville jeg kanskje ha valgt andre filmer framfor den. Derfor er det synd hvis det samme skulle skjedd med 12 angry men, da jeg tror det er en film veldig mange faktisk kan like, selv om de ikke verdsetter dialogen høyest når de ser filmer..

Jeg får ha det i bakhodet at folk kan mistolke det jeg skriver i fremtiden..? Altså, dialogtung har én betydning og det er "består for det meste av dialog". Hvis noen hadde spurt meg om å nevne to dialogtunge filmer så ville jeg valgt den og Judgement at Nuremburg.

Skrevet
Men dagen i dag har vært mye bedre, akkurat ferdig med Reservoir Dogs for ørtene gang, den filmen blir bare bedre og bedre.

Hm, hos meg er det motsatt. Den har blitt dårligerere for hver visning. Jeg liker ikke karakterene så godt der, som i feks. Pulp Fiction,der alle er kule.

Gjest Slettet+9817324
Skrevet

Pat Swayze er nok død innen juni....han har nå gitt helt opp mht kreftbehandling.

Skrevet

Jeg får ha det i bakhodet at folk kan mistolke det jeg skriver i fremtiden..? Altså, dialogtung har én betydning og det er "består for det meste av dialog". Hvis noen hadde spurt meg om å nevne to dialogtunge filmer så ville jeg valgt den og Judgement at Nuremburg.

Okei, og da kan jeg ærlig innrømme at jeg var den første til å misforstå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...