Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke de ligger ute som DVDSCREENER med digitalt lydspor så styrer jeg også unne. Har de dette får jeg bedre opplevelse i hjemmekinoen min enn jeg har fått på noen kino. Eneste som er bedre er selvsagt å putte inn BluRay utgaven når den kommer til salgs :)

Skrevet

Sorry om det alt er postet, men AICN (som er blant de største filmsitene på nett, til tross for et design fra helvete) skriver om Død Snø;

http://www.aintitcool.com/node/39880

DEAD SNOW is sure to be a big hit when it hits the theatres sometime this year. It may be the only decent horror movie to be released in North American theatres this year amid crappy American horror movies

Skrevet
Når har Milk premiere i Norge? Kommer den på kino?

20. februar, altså to dager før Oscar-utdelingen.

Februar blir en stor måned for film her hjemme i Norge. Januar med Slumdog Millionaire som jeg snart skal se, The Spirit som jeg bare er nødt til å få med meg selv om det ser ut til at Miller har slaktet Eisners mesterverk, Changeling som virker interessant og Traitor som kan være noe avslappende til avveksling, er en god oppladning. Benjamin Button, Frost/Nixon, The Wrestler, Milk, Man on Wire - det blir rekordbesøk på Colloseum for min del.

Skrevet
Det er vel sluppet en screen release på nettet. Forstår ikke at folk gidder å se en storfilm i ræva kvalitet + masse federal warning osv.. Dukker vel opp en kopibeskyttelsestekst nederst inni mellom også, kan jeg tenke meg. Skal du i tillegg se den tekstet, må man belage seg på custom subs..

Kvaliteten var akkurat som DVDrip av den jeg lastet iallfall.

Bruker heller ikke å laste ned til vanlig iallfall, men siden Gran Torino kommer til nærmeste kino ikke før i Juni, så gadd jeg ikke å vente, når jeg kunne få den nå til så god kvalitet. Og hey! Ikke diss meg, om jeg syntes den er bra, så kjøper jeg den. :)

Skrevet
Jeg holder meg for god til å laste ned storfilmer før release.

Men du gjør det når de er sluppet på DVD???

Hadde jo vært for dumt å holde seg for god for det også...

Skrevet
I går havnet "Con air" i spilleren. Blå disk selvfølgelig. Til å være "såpass gammel" engasjerte den på lyd og bildesiden. Selve filmen var det heller ingenting å si på.

De skal vite at til og med filmer fra steinalderen, dvs århundreskiftet 1800/1900, har et ekstremt klart bilde (klarere enn filmer flest fra moderne tid) hvis de har blitt lagret under optimale forhold. Ganske så snacksy materiale for blu-ræy, med andre ord. Men så var det det med lyden... den er litt mer kinkig.

Det er faktisk så man foretrekker filmer fra 1900-1930 framfor 1930-1950 fordi lydsporet ofte er spilt inn på nytt igjen med orkester. Det er først når man har gamle filmer med dialog at lyden virkelig trekker ned. Jeg reagerte spesielt på at Shadows av Cassavettes hadde et utrolig gromsete lydspor.

Skrevet
Men du gjør det når de er sluppet på DVD?

Hadde jo vært for dumt å holde seg for god for det også...

Hehe, må få legge til at det ikke er for det moralske jeg gjør det, men for min egen selvfølelse og filmopplevelse. ^^

Jeg laster med andre ord sjelden ned filmer jeg ikke har sett fra før.

Skrevet
Sorry om det alt er postet

Den er det... :p

Kan aldri hype egne filmer nok opp, vi er tross alt nordmenn som vet å elske oss selv og ... ikke elske andre like mye. ^^

Huff, er redd det er mye på filmfronten jeg ikke har tid til å få med meg. Forrige semester hadde jeg i det minste fag som omhandlet film, det nærmeste jeg kommer dette semesteret er opptak (lyd og bilde). Men for det meste drukner jeg i Java, CSS, Flash og noe med det smått deprimerende navnet "diskret matematikk". Bleh. Jaja, blir manusskriving til neste semester om jeg husker riktig.

Noen som har sett Doubt? Er den verdt å velge foran komedie med Jim Carrey? Hadde håpet å få sett begge forrige uke, men får gå for en av dem denne uken. Selv om jeg er en stor fan av Carrey så frister Hoffman litt mer med dramaet Doubt. Men det er så lenge siden jeg har sett popcornkomedie på kino nå så jeg er litt i villrede.

Skrevet

Har ikke sett den, men hadde valget stått mellom Yes Man med Jim Carrey og Doubt med en av vår tids beste kvinnelige skuespillere, Meryl Streep, hadde jeg enkelt gått for Doubt.

Men har du lyst å godte deg med popcornkomedie, da går du og ser Yes Man. Det gjør godt i blant. Husker selv at jeg faktisk likte Wedding Crashers etter en uke med A Clockwork Orange og andre komplekse filmer. :wee:

Skrevet

Kan eg berre få skyte inn med eit spørsmål? Eg har vore litt ute av filmfronten i det siste (mykje skule, mykje jobb, mykje flytting). Korleis står det ut med re-utgjevelsar av gamle slagrar som Manhattan, Anatomy of a Murder, Annie Hall, Rosemary´s Baby osv. på Blu-ray? Det eg her eigentleg spør om er den beste kilda for å få oppdatert seg på BD-nyheiter og utgjevelsesdatoer. Har vel i all hovudsak beskjed meg for at frå og med 2009 bør alt av nyheiter kjøpast på Blu-ray, framfor DVDø

Skrevet (endret)
Bruker heller ikke å laste ned til vanlig iallfall, men siden Gran Torino kommer til nærmeste kino ikke før i Juni, så gadd jeg ikke å vente, når jeg kunne få den nå til så god kvalitet. Og hey! Ikke diss meg, om jeg syntes den er bra, så kjøper jeg den. :)

Den slippes på kino 20. mars, så du behøver ikke vente til juni.

Endret av Mojo Pin
Skrevet (endret)
Kan eg berre få skyte inn med eit spørsmål? Eg har vore litt ute av filmfronten i det siste (mykje skule, mykje jobb, mykje flytting). Korleis står det ut med re-utgjevelsar av gamle slagrar som Manhattan, Anatomy of a Murder, Annie Hall, Rosemary´s Baby osv. på Blu-ray? Det eg her eigentleg spør om er den beste kilda for å få oppdatert seg på BD-nyheiter og utgjevelsesdatoer. Har vel i all hovudsak beskjed meg for at frå og med 2009 bør alt av nyheiter kjøpast på Blu-ray, framfor DVDø

Det er i grunn bare å kikke på filmene på imdb og se på forumet om det står noen linker angående blu-ray. Ellers kan jeg anbefale denne siden og se om det er verdt å investere i en bestemt utgivelse. Spesielt er det kjekt for gamle filmer som muligens ikke har fått en god oppussing.

Endret av tjalla
Skrevet
det blir rekordbesøk på Colloseum for min del.

Jeg var også trofast mot Colosseum før, men nå må jeg slå et slag for Ringen kino. Jeg har lenge vært skeptisk til denne nye (skumle) kinoen pga. de delte meningene. I dag prøvde jeg den for første gang med filmen The Spirit. Nå kan jeg ikke skjønne hvordan noen i det hele tatt kan vurdere å slakte denne kinoen. Man kan lene stolene like langt bakover som lenestolen hjemme i stua. Likevel kan folk gå forbi deg uten at du må reise deg eller flytte beina. Det digitale bildet var nydelig. Det var ikke kornete i det hele tatt. Og lyden. Lyden! Den var virkelig god. Kjente at det drønnet i hele kroppen når det var slow motion-scener med nærbilder av pistoler som blir avfyrt. Av en eller annen grunn var det også fritt for shitkidz som prater under hele filmen. Det var total stillhet, sett bortifra filmen og de få gangene publikum lo. Det eneste negative jeg virkelig klarer å si om kinoen var at de kun hadde Pepsi og andre Ringnes-merker.

Gjest Bruker-127711
Skrevet
det blir rekordbesøk på Colloseum for min del.

Jeg var også trofast mot Colosseum før, men nå må jeg slå et slag for Ringen kino. Jeg har lenge vært skeptisk til denne nye (skumle) kinoen pga. de delte meningene. I dag prøvde jeg den for første gang med filmen The Spirit. Nå kan jeg ikke skjønne hvordan noen i det hele tatt kan vurdere å slakte denne kinoen. Man kan lene stolene like langt bakover som lenestolen hjemme i stua. Likevel kan folk gå forbi deg uten at du må reise deg eller flytte beina. Det digitale bildet var nydelig. Det var ikke kornete i det hele tatt. Og lyden. Lyden! Den var virkelig god. Kjente at det drønnet i hele kroppen når det var slow motion-scener med nærbilder av pistoler som blir avfyrt. Av en eller annen grunn var det også fritt for shitkidz som prater under hele filmen. Det var total stillhet, sett bortifra filmen og de få gangene publikum lo. Det eneste negative jeg virkelig klarer å si om kinoen var at de kun hadde Pepsi og andre Ringnes-merker.

Så det er der jeg må se Død Snø?

Skrevet

Så at noen hadde nevnt Annie Hall for litt siden... Så den for første gang for en ukes tid siden, og for en utrolig bra, genial, dum, morsom og fantastisk film! Noen svært underholdende 90minutter ^^

Skrevet
Jeg sitter med endel filmer har som jeg ikke har sett før. Hvilke burde jeg se?

- Gran Torino

- Se7en

- Texas Chainsaw Massacre

- Gudfaren

- Star Wars.

Har en tendens når jeg skal se film at jeg bestandig velger en jeg har sett før, og ikke en jeg ikke har sett. Men, nå skal jeg altså få sett "filmer man må se" iallfall..

Se7en ! En av mine personlige favoritter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...