Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet
Litt gammel artikkel, men uansett: Metropolis remake

Metropolis kan ikke lages bedre.

Kan den vel. Den er eldgammel, og absolutt god for sin tid, og for all del vår tid også, men perfekt er den uansett ikke. Og filmfaget har jo utviklet seg en god del siden 1927, så jeg ser ikke at det ikke er rom for forbedringer.

Dessuten har den blitt remaket allerede.

Føler bare at jeg har et helt eget forhold til denne filmen og kan ikke se for meg en ”update” som vil være bedre. Alt er selvfølgelig mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
The Rock sin var grei, som betyr at den er bedre enn de fleste biljakter jeg kommer på.

Blues Brothers har den råeste biljakten som noen sinne er fanget på film. :)

Støtter den! Når vi snakker biljakter, er nok jakten i The Blues Brothers noe av det første som dukker opp i hodet mitt.

Skrevet
Dessuten har den blitt remaket allerede.

Er de filmene ganske like? Trodde ikke det var en direkte remake...

Nja, det er en ganske fri tolkning. Er jo anime også. Anbefales, selv for de som ikke liker anime (jeg gjør ikke det bl.a., men jeg likte denne). Kult å se den i forhold til originalen.

Skrevet
Nja, det er en ganske fri tolkning. Er jo anime også. Anbefales, selv for de som ikke liker anime (jeg gjør ikke det bl.a., men jeg likte denne). Kult å se den i forhold til originalen.

Takk for tipset. Liker Metropolis svært mye, så kan jo alltids sjekke den der ut. Liker egentlig ikke anime noe spesielt selv, men Spirited Away er magisk.

Skrevet

Jeg har, som man gjerne har fått med seg, som mål å se alle filmer i verden fra mest sette til minst sett. Det betyr at jeg må se alle tre Pirates of the Carribean-filmene. Meg og en kompis slo oss ned med den på sofaen, med høy lyd og prosjektor og hamburger og tenkte å kose oss med alle tre. Vi sovnet begge to etter 90 minutter.

Nå gjenstår det bare å se den ferdig, samt å komme seg gjennom 5 og en halv time med oppfølger. Helt utrolig hvor kjedelig sverdfekting faktisk er.

Skrevet
Jeg har, som man gjerne har fått med seg, som mål å se alle filmer i verden fra mest sette til minst sett.

Alle filmer i verden med andre ord? Lykke til.

Har bare sett den første Pirates of the Caribbean-filmen enda. Frister ikke så veldig med å se oppfølgerne. Men jeg må likevel si at den første filmen er ganske underholdende. Depp er i et ganske bra slag i den filmen.

Den er også ganske interessant fordi det er en av få disney-filmer hvor verden ikke er helt svart/hvit. Ingen som er onde og ingen som er kun gode.

Skrevet
Helt utrolig hvor kjedelig sverdfekting faktisk er.

Den første filmen er finfin, men hvis du kjedet deg allerede under den; lykke til med oppfølgerne, og spesielt nr. 3. Der hoppet jeg av etter fem minutter.

Skrevet
(...)kose oss med alle tre. Vi sovnet begge to etter 90 minutter.

Hah, og enda har dere ikke komt til den VIRKELIG dårlige ; At world's end.

NeiNei, deres fritid, lykke til ^^

Skrevet (endret)

Jeg og mamma og tante skulle kjøre LOTR maraton i juleferien, tante sovna midt i andre filmen og mamma satt og gjespa og bar seg og ville legge seg. Til ettertanke var det nok litt seint å starte kl 21 på kvelden.

Men det var faktisk mamma og tante som var hypp på å gjøre det, jeg bare heiv meg på.

Endret av Bytex
Skrevet
Jeg og mamma og tante skulle kjøre LOTR maraton i juleferien, tante sovna midt i andre filmen.

Ikke rart man sovner da, tross alt snakk om LOTR. It's only one return, and it ain't of the king! Neida, skal ikke hisse på meg LOTR-fansen her, men personlig vet jeg at et maraton hadde blitt altfor mye for min del. Sliter med å holde meg våken når jeg ser de enkeltvis.

Skrevet

Problemet med LOTR 3 er jo at på det tidspunktet så er man jo piss lei hele plottet om å føre den hersens ringen til den vulkanen. Tenk om Bruce Wayne skulle brukt tre lange filmer på å bli Batman?

Skrevet

Jepp, kan ikke skjønne hvorfor noen vil sette seg ned med extended cut. Jeg fullfører Kevin Smith-uka mi med nok et Clerks 2-quote:

Oh, I'm crazy? Those fuckin' hobbit movies were boring as hell. All it was, was a bunch of people walking, three movies of people walking to a fucking volcano.
Skrevet
Jepp, kan ikke skjønne hvorfor noen vil sette seg ned med extended cut. Jeg fullfører Kevin Smith-uka mi med nok et Clerks 2-quote:
Oh, I'm crazy? Those fuckin' hobbit movies were boring as hell. All it was, was a bunch of people walking, three movies of people walking to a fucking volcano.

Den diskusjonen er vel det morsomste i Clerks 2. Akkurat det sitatet der er særlig morsomt fordi det var akkurat den beskrivelsen en jeg kjenner gav historien (..for en del år siden).

Men jeg liker den delen om de mange sluttene best fordi den er så 'spot on'. Følte det nøyaktig slik da jeg så siste filmen på kino. Satt å vrei meg i stolen på slutten...men så ville den aldri ende. Slutt på slutt på slutt.

Har enda traumer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...