Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er ikke helt enig med deg der Mimir. Det pleier ofte å være overraskelser på Oscar-utdelingene.

Ga Max Manus 10/10 jeg og, på imdb.com, men jeg er langt fra en regular voter (har bare stemt på et par filmer før)

EDIT: Ang. Slumdog Millionaire så føler jeg og at jeg må se den da den høster så mye skryt, men på den annen side så appellerer den ikke veldig til meg. Den virker utrolig kjip, men jeg vet ikke helt hva jeg baserer dette inntrykket på..

Endret av haarod
Skrevet
Jeg mener; det er jo aldri noen overraskelser. Det er jo de man forventer skal stikke av med priser som faktisk gjør det. Ikke nødvendigvis de beste filmene, men de største satsingene.

I utgangspunktet ville det vel vera meir merkeleg om vinnarane var overraskingar.

Skrevet (endret)

magnusbe: Med å si at det ikke er overraskelser så mener jeg ikke at det er de beste som vinner.

EDIT: Jeg kan ikke komme på mange sånn i farten, men noen popper da opp. Halle Barry f. eks. Noen av dere syns sikkert at den rollen var en drøm, men jeg syns ikke at den fortjente noen Oscar.

Endret av Mimir
Skrevet
Halle Barry f. eks. Noen av dere syns sikkert at den rollen var en drøm, men jeg syns ikke at den fortjente noen Oscar.

Og derfor er utdelingen gjennomkorrupt? Det du baserer dine antakelser på er ganske tynt. Det er vel heller at folk har litt annen smak enn deg som kanskje er grunnen?

Skrevet

Jeg har bare bitt meg merke i at jeg veldig ofte ikke skjønner hva de driver med. At vi har forskjellig smak er greit, men jeg syns det er merkelig at det alltid skal være de største produksjonene som tar det hjem.

Skrevet (endret)

Kan jo ta fjorårets utdeling hvor Juno var en av kandidatene i beste film. Den hadde et budsjett på 6.5 mill $. Jeg påstår ikke at det er lite, men det er heller ikke en av de største produksjonene.

EDIT: I slutten av januar, ja. Etter 21. januar en gang (synes å huske det var rett etter at Heath Ledger døde, eller noe sånn)

Endret av haarod
Skrevet (endret)
Akkurat det kan jeg faktisk si meg enig i, men det var heller ikke poenget.

Hva er poenget da? At siden No Country vant, som overhodet ikke var den filmen med høyest budsjett det året, så var det korrupsjon inne i bildet?

Endret av DoktorBacon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...