Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ujevn forestilling, Huseklepp var frisk i dag også. Vanskelig motstander i "cornerlaget" LSK. Ikke akkurat stort register å spille på hos LSK, men de var flinke i presset. Austin spilte dårlig i dag, feilpasninger og for mye støtte. P.V. Moen var min favoritt for dagen, ved siden av Huseklepp og stopperne våre :)

Lenke til kommentar
Ludvigsen, Trond Fredrik. Benkevarmer hos Brann som i løpet av 50 minutter i eliteserien i år har utrettet like mye som Demba og Azar har brukt 2000 minutter på. Kanskje ikke så gale, men jeg synes han er en spiller som fortjener mye mer spilletid. Dessverre har Mjelde en forkjærlighet for mannfolk på over 180 som gjerne skal ta 180 i benken også.
Generellt vil jeg si meg enig i at Ludde burde få mer spilletid, men akkurat mot gampelag som LSK er det greit å ha en angriper som er god på defensive dødballer. Når hele LSK prøver å løpe inn i Brann-målet på en gang er det greit å ha noen som kan heade vekk ballen og :)

 

Syns det er trist at brann og mjelde ødelegger huseklepp ved å omskolere han til spiss.

 

Et av våre største kant talent i norge, og så skjer dette. Det er ikke mange kjappe, dribbleglade vinger her i landet lengre. Og jeg håper virkelig Huseklepp blir satt tilbake på kanten, hvor han hører hjemme.

 

Han kommer aldri på landsen om spiss.

Jeg har i alle fall tro på en Huseklepp i en litt tilbaketrukket spissrolle. Han fremstår pr idag ikke som en spiss som bøtter mål, men han har definitivt kreativitet og teknikk som gir han (og medspillere) rom.

 

At han blir ødelagt av å bli omskolert til spill er hestepiss. Tviler på at Mjelde vil gjøre han om til tanksenter for å si det sånn :!:

Endret av iDude
Lenke til kommentar
Det er sant, Moen spiller trolig sesongens beste kamp. God arbeidsmoral på den gutten i dag.

Synes alltid det er imponerende arbeidsmoral på PVM. Han jobber, løper og takler stort sett over hele venstresiden alle kamper. Er ikke alltid han har hatt silkefoten med seg, endel feilpassninger og roter bort ballen, men innsatsen hans er det aldri noe å si på. Sånnsett er han egentlig en av mine favoritter på Brann, selv om det går en stund mellom hver gang han brilljerer.

 

Generellt vil jeg si meg enig i at Ludde burde få mer spilletid, men akkurat mot gampelag som LSK er det greit å ha en angriper som er god på defensive dødballer. Når hele LSK prøver å løpe inn i Brann-målet på en gang er det greit å ha noen som kan heade vekk ballen og

 

Enig i dette. Bjørnson har gjort en overraskende god figur i mine øyne etter han kom i bruk igjen. I motsetning til demba så får han ballen videre slik at man beholder momentet i overgangene, med demba ble det mye sidelengs og bakover.

Samtidig skulle jeg gjerne sett emr ludde, men er jo fortvilende for karen å bare få 5 minutter på slutten av hver kamp. Han bør få komme innpå før, men akkurat i går var Bjørnson trygg. Enten burde ludde fått 20 minutter ellers kunne like godt Bjørnson fått spilt kampen ferdig.

 

 

At han blir ødelagt av å bli omskolert til spill er hestepiss. Tviler på at Mjelde vil gjøre han om til tanksenter for å si det sånn :!:

 

Ser det for meg: Huseklepp ligger presser i benken mens MM står over og heller isogainer i kjeften på ham.

Lenke til kommentar

En kan vel ikke forvente at huseklepp skal bøtte inn mål, etter tre kamper som spiss. Gi han tid, han er et konstant uromoment, og kommer til å score mange mål etterhvert. Jeg vil påstå at han er et større spisstalent enn helstad. Når han får samme roen og rutinen som helstad, er huseklepp en 15-20 målsgarantist. Også er han en meget god tilrettelegger.

 

Djezuss. En opprydning i stallen foran neste sesong, innkjøp av et par drusere så er vi tilbake på gullsporet.

 

Vekk med fakiri, bakke, winters, guntveit og ludvigsen. Djemba bør få en sesong til, før han avskiltes.

Kjøp r. austin så raskt som mulig, i tillegg til en-to klassespillere, så blir dette bra dette.

Lenke til kommentar

Fakiri, Bakke og Winters er over middagshøyden, men å sende vekk Ludvigsen mener jeg blir helt feil. Eneste det vil gjøre er at Brann taper begge kampene mot B/G neste år. Ludde kommer til å ha enten målgivende eller mål i hver kamp. Gutten presterer jo hver gang han får sjansen, i motsetning til Demba, som i år har ødelagt rytmen i angrepet i 9 av 10 angrep han er med på.

Lenke til kommentar

Ludde ska hem! Den er enormt grei!

 

Og til deg som hevder at Huseklepp aldri kommer på "Landsen" som spiss; er det dette Brann skal ta hensyn til? La spillerne spille i den posisjonen de har best sjanse for å komme på landslaget? Brann bruker Huseklepp i den posisjonen det passer best for Brann å ha ham, og det er definitivt ikke på kanten all den tid han er bås defensivt.

Lenke til kommentar
Syns det er trist at brann og mjelde ødelegger huseklepp ved å omskolere han til spiss.

 

Et av våre største kant talent i norge, og så skjer dette. Det er ikke mange kjappe, dribbleglade vinger her i landet lengre. Og jeg håper virkelig Huseklepp blir satt tilbake på kanten, hvor han hører hjemme.

 

Han kommer aldri på landsen om spiss.

 

Inntil Brann får fatt i en god bakromsspiss er det fullstendig riktig av Mjelde og co. Dette handler om lagets beste, ikke Huseklepps beste. Det er nok også en midlertidig løsning ut sesongen, vil jeg anta.

 

At Brann skal være i ubalanse og spille rævva fordi man skal ivareta Huseklepp sine kant-kvaliteter blir for dumt. Han har også tidvis hatt problemer med bevegelsen på kant også, noe som spissrollen kan hjelpe ham til å bli bedre i. Ser jo ut som det funker, da han nå er blitt dyktigere til å jage bakrom og gjøre seg spillbar. Noe som også er viktig som kantspiller.

 

Av egen erfaring så gjorde det å spille spiss meg selv til en langt bedre kantspiller. Så det er ikke nødvendig å se så negativt på det ;)

Lenke til kommentar

Om Ludde henger på Garasje så fortjener han enda mer respekt. Ikke bare er han en god fotballspiller, han har sannsynligvis god musikksmak også. Ludvigsen har vel spilt 10 % av tiden Demba har spilt, mye av dette som innbytter i slutten av helt døde kamper. I forhold til tiden han har spilt, er han vel involvert i flere mål enn både Demba, Winters og Karadas.

Huseklepp er vel kanskje den minst effektive, men han kan, som Ludde, også skape farlige situasjoner ut av ingenting. Demba kan drepe en farlig overgang ved å bevise hvor forbannade god han er til å holde på ballen. Karadas har ballfølelsen til en trestokk. Winters er Winters. Fortjener respekt for noen gode år, men ikke god nok til å bidra i vesentlig grad i dag.

Lenke til kommentar
I all verden. hvem i granskauen vil selge Guntveit da;o? Mannen blør for drakta. Brekker nesa og greier. I rest my case:P

Guntveit er en fin type, men er nå bare "stallfyll". Holder ikke lenger nivået, og helsen hans har vel heller aldri vært helt topp. Samme med Winters. Gi dem en verdig avslutning på karrieren, og takk for samarbeidet. Og gå videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...