Netforce Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Vet at dere ikke liker at jeg lenker videre til en ekstern site, men dette var såpass gjennomtenkt at jeg gjør det likevel: http://soulkerfuffle.blogspot.com/2006/10/view-from-top.html Uansett, for mange er nok akkurat nok.
StarGazer Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Leste nettopp den siden for 2 timer siden. Mange gode poeng, og det er ingen hemmlighet at mmorpgs er lagt opp for å være avhengighetsskapende!
Pilot_ Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Veldig bra skrevet, og jeg er enig i mye av det han skriver. Forlot nettopp guildet mitt og spiller nå veldig, veeldig mye mindre. Man blir nesten litt skremt når man leser over hvor ille det faktisk kan være/er. Synes det var bra gjort av han å slutte i den posisjonen han var, selv om jeg antagligvis ikke hadde orket en slik jobb.
Mosess Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Er enig i en hel del.. Også i "counter-artikkelen" det er lenket opp på siden. Alt handler om hva man må ofre og om man liker det man holder på med
Overguard Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Han har 70 days played å har spilt nesten siden release? Nå, han der er nok en casual
Pilot_ Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Han har 70 days played å har spilt nesten siden release? Nå, han der er nok en casual 7131900[/snapback] I den posisjonen han hadde, så hadde han nok mer enn nok å gjøre utenfor spillet også.
Notatblokk Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Bra skrevet. Tror det er mange som kanskje lar spillet ta over livene sine. F.eks typen til ei venninne av meg. Han sitter og spiller hele dagen, og har ikke engang søkt seg jobb. De har en unge, og enda en på vei.. Helt sykt.
gamer73 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 joda..sikkert mye sant der. Rådet må være å ikke bli officer eller class leader om man ikke takler det. Eller i hvertfall ikke leve seg så mye inn i rollen og prøve å være hobby psykolog i tillegg (slik som han der fyren prøvde på) Og det er litt skummelt hvor gode venner han trodde han egentlig fikk gjennom nettet. Personlig får jeg ingen venner i wow, som jeg ikke kun sagt hadet til og aldri sett igjen uten problemer. Noen mennesker (som han der fyren) klarer ikke helt å skille mellom et spill og det virkelige liv.
Pilot_ Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Noen mennesker (som han der fyren) klarer ikke helt å skille mellom et spill og det virkelige liv. 7132013[/snapback] Jeg tror de fleste tror at de klarer å skille mellom spillet og virkelige liv, men så klarer de egentlig ikke det. Virker som det må gå litt for langt før man får øynene opp. Som sagt, det er et spill som aldri tar slutt og man må spille mer og mer for å forbedre seg og bli best.
gamer73 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 ja..den mentaliteten om i bli best er sikkert farlig. Personlig har jeg aldri som mål å bli best i noe som helst, så en slike tanke er litt fremmed for meg. Men personer som innehar et slikt ønske bør jo passe seg litt ser det ut til.
Instict Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 ja..den mentaliteten om i bli best er sikkert farlig. Personlig har jeg aldri som mål å bli best i noe som helst, så en slike tanke er litt fremmed for meg. Men personer som innehar et slikt ønske bør jo passe seg litt ser det ut til. 7132043[/snapback] For folk som ikke helt klarer å hevde seg irl, så er et spill som wow en fin mulighet for å få falsk respekt. (gjelder ikke alle, men jeg tror det gjelder for en god del)
gamer73 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 For folk som ikke helt klarer å hevde seg irl, så er et spill som wow en fin mulighet for å få falsk respekt.(gjelder ikke alle, men jeg tror det gjelder for en god del) meget mulig! tror også det kommer ann på alder osv. Og hva man ellers har opplevd i livet. Det virker som dem aller fleste av dem som får problemer er folk i relativt ung alder uten altfor mye livserfaring. Dvs at dem ikke klarer å sette ting i perspektiv. Selv er jeg 33 år. Og har forlengst funnet min plass i samfunnet mht til hva folk forventer av meg osv. Situasjonen min var en helt annen når jeg var 16-20 f.eks...da som søkende ung mann på jakt etter meningen med livet. Og kanskje jeg er glad jeg ikke spilte wow i den alderen.
KAS Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Noen mennesker (som han der fyren) klarer ikke helt å skille mellom et spill og det virkelige liv. 7132013[/snapback] Hvor går skillet? Dette var en veldig konkret og grei problemstilling i "gamle dager", da vi alle satt og spilte Diablo1 alene (bortsett fra de få heldige med MODEM som kunne komme på battlenet), men med mmorpgs har skillet blitt temmelig utvisket. Når jeg drar og besøker noen jeg er i guild med, og som jeg ser på som en venn, hvilken arena er jeg da på? "Virkeligheten" eller "spillet"? Syntes det blir feil å sette de to tingene opp mot hverandre. Grunnen til at mmorpgs har blitt så utrolig populære de siste årene er jo at de har klart å blande sammen det virkelige liv og spill, på godt og vondt.
gamer73 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Hvor går skillet? Dette var en veldig konkret og grei problemstilling i "gamle dager", da vi alle satt og spilte Diablo1 alene (bortsett fra de få heldige med MODEM som kunne komme på battlenet), men med mmorpgs har skillet blitt temmelig utvisket. Når jeg drar og besøker noen jeg er i guild med, og som jeg ser på som en venn, hvilken arena er jeg da på? "Virkeligheten" eller "spillet"? Syntes det blir feil å sette de to tingene opp mot hverandre. Grunnen til at mmorpgs har blitt så utrolig populære de siste årene er jo at de har klart å blande sammen det virkelige liv og spill, på godt og vondt. Joda du har jo rett i det at skillet er ikke lenger så markant. Men det skal sies at det var aldri en problemstilling på Diablo1's tid. Bare folk som var psykisk syk klarte ikke å skille mellom diablo 1 og virkeligheten. I wow må du nesten finne ut selv hvor du vil sette skillet. Og hva du "takler" mht dette. Og muligens siden jeg allerede har funnet mine "livsvenner" så er ikke dette problem for meg. Da jeg bare ser på "vennene" i wow som midlertidige venner.
John Keats Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Han har 70 days played å har spilt nesten siden release? Nå, han der er nok en casual 7131900[/snapback] Han slutta vel for et år siden.
nazrm Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Hm... Deja vu! Det samme har vært sagt mange ganger, det er bare formulert annerledes. In other news: SOFTCORE!
Speik Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Spillet tar ikke over livet ditt. DU LAR spillet ta over livet ditt. Ergo du er ett svakt menneske.
OlaTK Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Spillet tar ikke over livet ditt. DU LAR spillet ta over livet ditt. Ergo du er ett svakt menneske. 7132559[/snapback] Er sant det. Men har truffet mange mennesker i WoW jeg som jeg nå kaller mine IRL venner. Har truffet de flere ganger i "virkeligheten" og da bedriver vi ting som ikke har noe med wow å gjøre. Det gjelder bare å klare og sette sine egne regler så du ikke lar spillet ta for mye tid.
IntelAmdAti Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 En ting er å spille iblant for å kose seg i livet, en annen ting er å ofre livet for å kose seg i spillet. Dette gjelder for alle spill, poker så vel som dataspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå