Gå til innhold

hemlagd USB håndbrekk


Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter å irriterer meg over alle svingene i frankrike. Har nemlig ikke noen fornuftug knapp å ha hånbrekket på. Derfor lurer jeg på om det er noen som har peiling på hjemmelagde USB devices her.

Trenger jo kun en helt enkelt brytefunksjon. noen som kan finne et koblingsskjema på dette? eller vet hvordan det gjøres?

Kun en enkelt "normalt åpen" krets.

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Sitter å irriterer meg over alle svingene i frankrike. Har nemlig ikke noen fornuftug knapp å ha hånbrekket på. Derfor lurer jeg på om det er noen som har peiling på hjemmelagde USB devices her.

Trenger jo kun en helt enkelt brytefunksjon. noen som kan finne et koblingsskjema på dette? eller vet hvordan det gjøres?

Kun en enkelt "normalt åpen" krets.

Takker for all hjelp

7129546[/snapback]

Øh, kanskje jeg som er dum, men for PC, ikke sant?!

Lenke til kommentar
Hei.

Sitter å irriterer meg over alle svingene i frankrike. Har nemlig ikke noen fornuftug knapp å ha hånbrekket på. Derfor lurer jeg på om det er noen som har peiling på hjemmelagde USB devices her.

Trenger jo kun en helt enkelt brytefunksjon. noen som kan finne et koblingsskjema på dette? eller vet hvordan det gjøres?

Kun en enkelt "normalt åpen" krets.

Takker for all hjelp

7129546[/snapback]

Øh, kanskje jeg som er dum, men for PC, ikke sant?!

7136552[/snapback]

 

Spørs om ikke det er snakk om ett bilspill her, tenker jeg.

 

En usb er jo en seriell buss, da, hvis det har noen betydning. Pleier ikke de fleste slike løsninger å være til paralellporter?

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Hei.

Sitter å irriterer meg over alle svingene i frankrike. Har nemlig ikke noen fornuftug knapp å ha hånbrekket på. Derfor lurer jeg på om det er noen som har peiling på hjemmelagde USB devices her.

Trenger jo kun en helt enkelt brytefunksjon. noen som kan finne et koblingsskjema på dette? eller vet hvordan det gjøres?

Kun en enkelt "normalt åpen" krets.

Takker for all hjelp

7129546[/snapback]

 

Jeg går ut i fra at du kan programmere og litt elektro.. http://www.create.ucsb.edu/~dano/CUI/

Denne siden viser hvordan du kan fikse usb interface... Her har du en el io på en PIC microcontroller. Har ikke lest gjennom... første treff på google ;)

 

Ellers så er paralellporten beste alternativ for dette. Der kan du lese verdiene på pinnene, så du trenger vel bare en pullup-resistor og en bryter.

Lenke til kommentar

Er ikke space en bra knapp å ha håndbrekk på da, hvis det er PC det er snakk om?

 

Ellers, så er det jo en føler/knapp på de fleste håndbrekk som detekterer at det er dratt opp (slik at håndbrekk-lampa kan lyse), så om du får til denne USB-dingsen du ønsker, så kan det jo hende at du kan finne på noe artig med et ekte håndbrekk :)

Lenke til kommentar
Er ikke space en bra knapp å ha håndbrekk på da, hvis det er PC det er snakk om?

 

Ellers, så er det jo en føler/knapp på de fleste håndbrekk som detekterer at det er dratt opp (slik at håndbrekk-lampa kan lyse), så om du får til denne USB-dingsen du ønsker, så kan det jo hende at du kan finne på noe artig med et ekte håndbrekk  :)

7139501[/snapback]

 

 

Har ennå tilgode å se ett slikt håndbrekk i noen rallybil, tror nok ikke de funker bra nok, det skal være stående slik at man låser hjula ved å dra det mot seg, og uten låseknapp.

 

finnes jo mange dubbeditter som han kan mekke sammen her, bare å bruke fantasien det.

Lenke til kommentar

Tipper spillet er Richard Burns rally, mener å huske mange hairpin-svinger i frankrike der :)

 

Et alternativ er å kjøpe denne: http://www.lbodnar.dsl.pipex.com/joystick/index.html

 

Her kan du ha intil 8 analoge akser og opptil 32 knapper. Den fungerer også i windows uten at du trenger noen ekstra drivere osv.

 

Se også dette forumet for andre som bygger sine egne ratt/pedaler/racingcockpiter osv. Masse inspirasjon å finne der.

 

Er sikkert noen eksisterende tråder om håndbrekk der om du søker tenker jeg.

 

Edit: Fikset og/å-feil

Endret av Ghostride
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...