Gå til innhold

Death Note Anime - spoileradvarsel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om episode 37, noen andre som er enig i det her. (SPOILER)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Noen andre som syntes slutten ikke var så veldig bra?

 

AHhhh, hele serien har bygget opp karakteren Yagami Light og framstilt han som

en kjemper for en bedre verden. Og nå som han blir slått av Near så er det

eneste han får er en tittel som massemorder?

 

Ja, selfølgelig han drepte jo hauger av mennesker, men det var jo i kampen for

noe bedre?

 

Ville det ikke vært mye bedre om alle i rommet hadde dødd og at Yagami og

Mikami (evt at han også hadde dødd) hadde overlevd.

 

IMO ville det vært bedre om Kira hadde vunnet og som episoden heter, at det

hadde blitt en ny og bedre verden på grunn av Kira - at noen offer måtte bli gjort

som FBI agentene og teamene til yagami og near på slutten. Men at det heller hadde

endt i Kira's favør

 

Hvis de absolutt _skulle_ ha tapt så hadde det vært mye bedre om Yagami og Mikami ikke ble helt "desperate" eller "gale"

som de jo blir. Og heller hadde beholdt sin stolthet og tapt på den måten.

 

IMHO

Lenke til kommentar
Om episode 37, noen andre som er enig i det her. (SPOILER)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Noen andre som syntes slutten ikke var så veldig bra?

 

AHhhh, hele serien har bygget opp karakteren Yagami Light og framstilt han som

en kjemper for en bedre verden. Og nå som han blir slått av Near så er det

eneste han får er en tittel som massemorder?

 

Ja, selfølgelig han drepte jo hauger av mennesker, men det var jo i kampen for

noe bedre?

 

Ville det ikke vært mye bedre om alle i rommet hadde dødd og at Yagami og

Mikami (evt at han også hadde dødd) hadde overlevd.

 

IMO ville det vært bedre om Kira hadde vunnet og som episoden heter, at det

hadde blitt en ny og bedre verden på grunn av Kira - at noen offer måtte bli gjort

som FBI agentene og teamene til yagami og near på slutten. Men at det heller hadde

endt i Kira's favør

 

Hvis de absolutt _skulle_ ha tapt så hadde det vært mye bedre om Yagami og Mikami ikke ble helt "desperate" eller "gale"

som de jo blir. Og heller hadde beholdt sin stolthet og tapt på den måten.

 

IMHO

8958374[/snapback]

Enig

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Må si at jeg er ganske enig. Animer bygger egentlig ganske opp til at man skal heie på Light/kirra. Og det gjør jeg selv pga min moral, jeg ville gjort det samme i skoene til Light.

 

Men som Near sier, du er bare en massemorder. Ikke noe mer.

 

Dette er en anime som virkelig har satt spor i meg. Jeg synes synd på de som ikke har sett den :)

Lenke til kommentar

Jeg trodde det skulle være 100 episoder minst! Guden av en ny verden bare døde? :ohmy:

Skal være ærlig å si at uansett hvor mye kjipt Light gjorde så ville jeg han skulle bli gud, men etter ep 37 når han lå dær i sølevannet å hylte etter hjelp, ble han bare patetisk, skuffende slutt egentlig, men Ryuk's "tale" på slutten var veldi bra da, og med det vil jeg bare si at det var en av de beste animeene jeg har sett! Death Note<3 :love:

 

Må vi sitte ting i spoler forresten? det står jo spoilervarsel i emne tittelen?

Lenke til kommentar

Om jeg hadde vært i Light sin posisjon, så hadde jeg også friket ut, så jeg synes sluttet var helt grei sånn sett. Men jeg hadde egentlig håpet på at Light hadde vunnet.

 

Happytreeangi, du trenger ikke spoilertag. Noen her har bare valgt å bruke det siden ikke alle ser serien samme dag. Men i og med det er spoileradvarsel i emnetittelen, så går det greit. De som ikke enda har sett siste episode for helle la være å lese denne tråden. Inntil videre, i alle fall.

Lenke til kommentar

Har sett siste episode jeg også. Hadde egentli håpet at Light skulle vinne, men jaja. Slutten funket greit. Den beste animen jeg har sett sålangt sammen med blood+.

 

Dette er den animen som hadde kuleste karakterer. Light var rå! :D

Lenke til kommentar

Ble egentlig ikke så skuffet over slutten, siden jeg ikke hadde høye forventinger. Og jeg hadde gjettet meg til slutten uansett - moralen kunne bare ikke være at det er greit å drepe alle kriminelle i gata. Det er bare galt...

 

Light fortjente å få sin slutt, ellers hadde det bare fortsatt i evigheter. Selv om hans død skjedde på en skuffend måte godtar jeg at den skjedde på dette tidspunktet.

 

Alt i alt, veldig fornøyd av serien. Ikke mange serier har vist inteligens på så høyt plan. Utrolig imponert! :)

 

Edit: Leif - er litt trøtt :p

Endret av Atir_
Lenke til kommentar

Om noe sørgmodig, men foventet, syns eg Light til slutt fikk det han fortjente. Men trist var det uansett.

 

Forøvrig er nok dette ein av de beste seriene eg har sett. Utrolig gjennomført fra start til slutt. Så denne har vel fortjent mine penger når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Na som jeg har sett hele serien ma jeg si at jeg er veldig imponert. Death note er virkelig en serie som far deg til a tenke etter vilke verdier du har, det at avhenging av hva slaks person du er vil de holde med forskjellige sider er noe jeg tror jeg aldri at sett i en serie eller film for, det er ivertfall veldig sjelden. Jeg personlig holdt med Kira gjennom hele serien. Serien har en intelligens og en dybde som jeg tror jeg du bare finner igjen i Stanly quebricks filmer. Av alle filmer og serier jeg har sett tror jeg denne kommer pa en 3. plass etter A.I. og 2001 A space odusey. Det er en Kira og en L i oss alle, og det er det som gjor denne serien sa utrolig bra.

Lenke til kommentar

wow... det var... jeg vet ikke helt hva jeg skal si...

Jeg visste fra begynnelsen at Light var klin gal, og slutten viste det veldig bra... Syntes litt synd på han, men han fikk som han fortjente...

Jeg... vet egentlig ikke hva annet jeg skal si enn at Death Note var og er en av de beste animèene jeg noen gang har sett...

Lenke til kommentar

ble litt skuffet over siste episoden, i min mening holdt den ikke samme kvalitet som alle de andre, hadde håpet at de skulle finne på noe helt uventet som skulle skje slik de har gjort så mange ganger tidligere i serien. men jaja, i sin helhet var serien helt klart en av de beste jeg har sett og en serie jeg ikke kommer til å glemme med en gang akkurat :)

Lenke til kommentar

Btw: Serien slutter faktisk annerledes enn i mangaen. In fact, det er en ekstra chapter som ikke er med i animeen. Kanskje de synes slutten på mangaen var dårlig, og derfor forandret historien litt?

 

Verdt å se på Death Note manga chapter 107 og 108, for å få med seg hvordan slutten egentlig var planlagt :p

Lenke til kommentar
Hva skal jeg se på nå mon tro

8956742[/snapback]

 

Hvis du likte den gloomy'e stemningen i Death Note, så anbefaler jeg Claymore. Sinnsykt spennende anime med like dyster stemning og masse blod.

 

Evt Kenishi - Morsomste animén jeg har sett på lenge. Anbefaler også Claymore mangaen. Eneste mangaen jeg har lest, men den var latterlig bra. Veldig uforutsigbar og unik story som aldri kjeder deg, i likhet med Death Note. Merk deg at Death Note er forutsigbar i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...