Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bil


ccx164

Anbefalte innlegg

I lengre tid har jeg nå søkt og fundert på hva som jeg skal ha som mitt første bilkjøp. Tenkte jeg skulle legge inn et innlegg her for å få litt tips.

 

Budsjettet er i utgangspunktet mellom 100.000-130.000, men gjerne så "billig som mulig".

 

Jeg har tittet litt på Toyota MR2 (2000-), men den er litt dyr.

I tillegg har jeg sett på BMW Z3, men de modellene som er innenfor budsjettet har muligens litt liten motor til at de er festlige og kjøre(?).

 

I en helt annen klasse har jeg funnet frem til BMW 3-serie E46 sedan, som rent estetisk er en av mine favoritt sedaner gjennom tidene. 316-318 modellen er den som ligger i rett prisklasse, men jeg lurer samtidig på hvor mye som skiller disse fra hverandre i praksis.

 

Kravene til bilen er i bunn og grunn god driftsikkerhet, og gjerne litt sportslige kjøreegenskaper. Hadde vært fint om noen kunne komme med noen råd/tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke om du skal ha bil med plass til deg og dama/kompis, om du har etablert familie o.l

Derfor slenger jeg bare ut noen forslag du kan kikke på!

 

 

Audi A3 1,8T - Bil med bra utseende, forholdsvis sprek.

 

Audi S4 4,2L V8 - Her har du hvertfall sprek bil! Kanskje ikke noe om du er avhengig av å ha med mange personer, vil ha billig forsikring, vil ha bil av nyere modell.

 

Toyota Celica 2.0GT

 

Toyota MR2 1,8 Cabriolet - Litt dyr for deg kanskje, men mye bil for pengene.

(ser ut som det er en som har hatt for stort lån gitt)

Lenke til kommentar
I lengre tid har jeg nå søkt og fundert på hva som jeg skal ha som mitt første bilkjøp. Tenkte jeg skulle legge inn et innlegg her for å få litt tips.

 

Budsjettet er i utgangspunktet mellom 100.000-130.000, men gjerne så "billig som mulig".

 

Jeg har tittet litt på Toyota MR2 (2000-), men den er litt dyr.

I tillegg har jeg sett på BMW Z3, men de modellene som er innenfor budsjettet har muligens litt liten motor til at de er festlige og kjøre(?).

 

I en helt annen klasse har jeg funnet frem til BMW 3-serie E46 sedan, som rent estetisk er en av mine favoritt sedaner gjennom tidene. 316-318 modellen er den som ligger i rett prisklasse, men jeg lurer samtidig på hvor mye som skiller disse fra hverandre i praksis.

 

Kravene til bilen er i bunn og grunn god driftsikkerhet, og gjerne litt sportslige kjøreegenskaper. Hadde vært fint om noen kunne komme med noen råd/tips.

7120592[/snapback]

 

Er ikke bare mangel på effekt som ikke gjør Z3 morsom å kjøre. Den har ikke de gode kjøreegenskapene de fleste andre BMWer har. Hvis du finner en toyota MR2 til en akseptabel pris syns jeg det høres bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...