Gå til innhold

Kjøling av gf 4 ti 4200


Mr. Purple

Anbefalte innlegg

Halla Jeg har begynt så smått å overklokke grafikkkortet mitt ( jeg har vanlig standardkjøling)

Men jeg lurer på om kortet mitt er litt dårlig når det gjelder overklokking. jeg klarer ikke å kjøre mere enn 275/515mhz....jeg synes at dette er litt dårlig og jeg lurer på om jeg skal skifte ut vifta til noe bedre og da tenkte jeg på denne her Zalman Chipsetkjøler, Heatpipe ZM80HP som de har på microplex. er dette en bra kjøler eller viss jeg skal overklokke og vannavkjøling ikke er et alternaltiv jeg har en 12x12vifte som står og blåser luft rett på grafikkkortet så med den svære kjøleribba bør jo det være en god kombinasjon....sorry at det ble litt langt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

svarer på mitt eget forum hehe........jeg leste andmeldelsen av Zalman ZM80-HP på overklokking.no i dag og det var ikke spesielt imponerende........så er det noen som har andre forslag på kjøling av grafikkkortet mitt?? om det er ei bråkete vifte så gjør ikke det så mye jeg sitter med hørselsværn når jeg spiller pc uansett så :smile: bare den kan kjøpes på microplex.no eller 3dfxcool.no

Lenke til kommentar

Har nettopp montert termaltake sin gf4 kjøler på mitt Gainw. ti4200.

Funker dritbra den, men den bråket alt for mye, så nå har jeg satt vifta til 7v, ble mye bedre!

Kjøler noe dårligere da, men fremdeles mye bedre enn den originale kjøleren på kortet!

Klarer nå 300,585Mhz, Ikke så verst det!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Thermaltake GPU kjøler (RAM-kjøleribber fulgte også med), monterte disse og kjører nå mitt ti4200 kort (Asus V8420Deluxe) på 290MHz/650MHz uten problemer. Har også montert en 60mm vifte som blåser luft fra GPU-kjøleren og opp til kabinettviftene (som suger lufta ut av kabinettet)

 

-svein-erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...