Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

SNOWBOARD :D jeg har både Burton og Head brett.. jeg har falt pladask for Burton-brettet (det kjøpte jeg etter et par år på Head) og bruker stort sett bare det nå ;)

 

Blir nok Burton på meg framover også! det som imponerte meg mest, var at selve plata var mye lettere enn Head-plata!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Head er gode på ski, men har aldri vært i toppen på brett. De har gode nybegynnerplater, men når man skal ha noe mer teknisk hevder de seg ikke så godt.

 

Selv har jeg god erfaring med K2 og kompisene mine digger Ride, Rome, Burton, Nitro, LibTech osv. Det har vel egentlig mest med smak og behag. Liker du brettet ditt har du det mer gøy. Har du det gøy står du bedre :)

Lenke til kommentar

Head-brettet mitt funka veldig greit.. Det var litt høyt opp i prisklasse da, så mulig det er derfor jeg var fornøyd :p

jeg hadde K2 som førstegangsbrett, i en alder av 10 år, men har aldri likt K2 no særlig. Så det er nok veldig avhengig av smak og behag ;)

Også teller jo egne erfaringer mye så klart ;)

 

Men det var en sann drøm å tre på seg Burton-brettet :D Ble overraska over hvor enkelt det var å lette plata fra bakken! :p Den plata er virkelig en drøm å svinge med!

 

Jeg står mye utafor løypa og kan vel nesten kalle det boarder-x mellom alle trærna osv :p har ikke vært så mye på hopping, etter en liten smell i Alpene når jeg var 14.. Etter det, har det blitt mest "så fort som mulig - med så mange utfordringer som mulig på vei ned" :p Der har du grunnen til at jeg digga en lett plate, som man kan "få med seg overalt"..

Lenke til kommentar

Jeg åpnet en av flytteskene mine fra i vinter i går, se hva jeg fant:

 

IN.jpg

 

Det er en DC Sega Denim bukse i XL. Noen som er interessert?

 

Tech shit:

  • Waist gaiter (kan tas av, men du kommer ikke til å gjøre det - snø i sprekken er oppskrytt)
  • Bukseseler (kan tas av)
  • 10K vannsøyle
  • Lufting på innsiden av lårene
  • Vanntett olastoff
  • Baggy fit
  • Medium varm (sikkert bedre på vinter enn sommer)

 

Kjøpt forrige sesong, aldri brukt, fortsatt med merkelapper. Koster rundt 2500 ny.

Si fra om du er interessert så finner vi ut av det. Bor forresten i Oslo.

 

 

Mer info

Lenke til kommentar

Skal kjøpe brett til dama så lurer jeg litt på str på brettet. Hun er 172 cm høy sirkus.

 

Jeg er selv 175 ca. og kjører med 149 og syns dette er helt perfekt.

 

Men lurer litt på om det er enklere å stå med litt lenger brett, lettere å holde balansen?

Hun er nybegynner så trenger ett brett der det er lett å holde balansen.

 

Ser på

http://boardshop.no/node/16493 (153 cm)

http://boardshop.no/node/28996 (146 cm)

http://boardshop.no/node/29144 (148 cm)

http://boardshop.no/innhold/5150-dealer-09mod-blackbase (155 cm)

 

Er 50% rabatt på nettsiden. Så det er jo svinebillig.

 

Er det egentlig noe forskjell på jente og gutte brett?

 

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar

Jeg har oppfattelsen av at det går mer på vekt enn høyde. Brett blir som regel stivere jo lengre de blir, og jo tyngre du er jo stivere brett trenger du.

 

Selv er jeg 182 og kjører 157. Hadde 155 før, synes det var svinartig på rails, men 157 er mer stabilt i fart

 

Stancen er også som regel 1-2" smalere på brett under 156+ enn de over, normalt er det rundt 19-20" på de under og 22" over. Selv liker jeg å makse stancen, så valget faller som regel på 156+ brett.

Lenke til kommentar

Jeg har oppfattelsen av at det går mer på vekt enn høyde. Brett blir som regel stivere jo lengre de blir, og jo tyngre du er jo stivere brett trenger du.

 

Til en viss grad ja. Skiller det noen få cm for å få et brett som passer din kjørestil så tar man så klart det, men går ikke ned til 154 når man egentlig skal ha 165 bare for å få et mykere brett. Alt er relativt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...