Gå til innhold

Enermax Liberty 620W vs. MIST 600W?


Anbefalte innlegg

Tror du blir fornøyd uansett hvem du velger. Er som å velge mellom Ferrari eller Lamborghini. Har enermaxen selv og er meget fornøyd.

7107527[/snapback]

 

Vel, vi får jo håpe serviceintervallene er litt lenger på både MIST og Enermax enn på noe av det italienske greiene, og ikke minst at byggkvaliteten er bedre :)

 

BalleKnalle: Hvis støy er en uting for deg ville jeg nok gått for Enermax. Det kan e ut til at det er flere enn meg som synes støynivået på MISTs 600W er litt høyt.

 

- Espen

Endret av espentan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har konkludert riktig så skal MIST 600w ha en PAPST 4412FGML 120mm vifte? Disse har et støynivå på 32dBA? På 1950rpm.

 

Enermaxen benytter seg av en SILENCE B1202512M-3M vifte...

Nå er ikke fransken min så veldig stødig, men i følge denne siden har den et støynivå på 39dBA og en omdr/min på 2400.

 

Regner med at disse verdiene er maks verdier.. Og PSU´ene er vel temp styrte, men uansett en tankevekker.. :hrm:

 

Da må jeg si at jeg heller mer mot MIST´en... :hmm: Hvis ingen har noen andre anbefalinger i samme prisklasse (1100-1500,-)?

Lenke til kommentar
Hvis jeg har konkludert riktig så skal MIST 600w ha en PAPST 4412FGML 120mm vifte?  Disse har et støynivå på 32dBA? På 1950rpm.

 

Enermaxen benytter seg av en SILENCE B1202512M-3M vifte...

Nå er ikke fransken min så veldig stødig, men i følge denne siden har den et støynivå på 39dBA og en omdr/min på 2400.

 

Regner med at disse verdiene er maks verdier.. Og PSU´ene er vel temp styrte, men uansett en tankevekker.. :hrm:

 

Da må jeg si at jeg heller mer mot MIST´en... :hmm:  Hvis ingen har noen andre anbefalinger i samme prisklasse (1100-1500,-)?

7131885[/snapback]

En tankevekker på hvilken måte? Disse verdiene er langtifra de mest usaklige jeg har sett, det er jo ikke uvanlig at de underdiver lydnivået fantastisk mye(selv om de kanskje ligger litt i underkant av realiteten), men 2000 omdreinginer og mer bråker ja, om det var det du lurte på.

 

AtW

Lenke til kommentar
Var mest bråket jeg tenkte på ja  :thumbup:

 

Litt morsomt at min nåværende TT680w står oppført med 17dBA lydutslipp.. (den er sikkert mye nærmere 40 enn den er 17 :!:  ).

7132173[/snapback]

 

Jeg tror aldri jeg har sett et TT-produkt der lydnivået de har oppgitt har vært noe i nærheten av realistisk, det må isåfall være noe uten vifter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har en Cooltek 600W, (bestilte fra ze germans) som jo skal være identisk med MIST, og jeg kan ikke si jeg hører en lyd fra den. Har i hvertfall aldri hatt noen plager med pipelyder, susing fra vifte osv. Nå sitter PSUen riktignok i en Dell 9150 i påvente av julen og nytt kabinett osv., så kan være jeg ikke er så bortskjemt når det kommer til støy, men synes selv PCen er temmelig rolig av seg, og det ble ennå stillere da PSUen kom i. At kabinettet overhodet ikke er ment for måten PSUen er bygget på (trangt og vifta sitter rett ved der varmlufta fra CPU-kjøleren kommer ut), burde også tale til dens fordel.

 

Men det kan jo også være det er en forskjell på MIST og Cooltek også da, utover navnet.

 

Edit: Posta visst litt for kjapt først der.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Jeg tror aldri jeg har sett et TT-produkt der lydnivået de har oppgitt har vært noe i nærheten av realistisk, det må isåfall være noe uten vifter.

 

AtW

7132220[/snapback]

 

Den eneste måten å få en TT 680W til å holde litt kjeft på er å ha god kjøling i resten av kabinettet. Ellers så kjører den jo på som jetmotorene på en 747, det er sant.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Du får hva du betaler for, å det gjelder i dette tilfelle.

 

Når jeg valgte å kjøpe mitt Enermax Liberty power, så leste jeg en del tester som var fra Japan, Taiwan, US osv. Det ga klare signaler på at Enermaxen var det råeste på den tiden av hva dem hadde hatt fingrene i. :thumbup:

 

Dette er vel 4 månder siden typisk.

 

Jeg kan anbefale Enermax! Supre saker. Betalte vel 1500 for mitt når jeg kjøpte det.

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat satt inn en 26db papst i min MIST 600w, og jeg kan ikke si annet enn at det ble som dag og natt. Man skulle ikke tro at det var så voldsom forskjell på 26db og 32db, men det er det tydligvis.

 

Jeg trodde først at det var noe feil på viftestyringen, men tydligvis er det stor forskjell på den 26db viften som sitter på MIST 500W og 32db viften som brukes på MIST 600W.

Lenke til kommentar
Enermax Noisetaker er stille, men har ikke prøvd liberty, ellers burde du kanskje legge til Seasonic til lista? Meget god kvalitet og veldig stille.

 

AtW

7107684[/snapback]

 

Kan bekrefte at Liberty serien er litt mere stillegående enn Noisetaker serien,

men det er kanskje ikke så rart, Liberty serien har en stor stillegående vifte,

mens Noisetaker serien har to små vifter som tilsammen bråker litt.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Synes MIST 600w støyer litt for mye..

Sitter 5 m fra pcen i sofaen og leser så hører jeg vifta.

Teste med alle andre vifter av (vannkjøling) Hadde NorthQ NQ 4001 før og den hørte jeg ikke.

 

Hvordan er det med garantien vist jeg bytte vifta i MISTen?

Vurderer å sette i vifta som står i NorthQen..

Endret av taz
Lenke til kommentar
Enermax Noisetaker er stille, men har ikke prøvd liberty, ellers burde du kanskje legge til Seasonic til lista? Meget god kvalitet og veldig stille.

 

AtW

7107684[/snapback]

 

Kan bekrefte at Liberty serien er litt mere stillegående enn Noisetaker serien,

men det er kanskje ikke så rart, Liberty serien har en stor stillegående vifte,

mens Noisetaker serien har to små vifter som tilsammen bråker litt.

7145362[/snapback]

 

Det finnes mane to-vifte-løsninger som er meget stille, personlig synes jeg noisetaker serien yter meget bra støymessig (dvs den gjorde det ihvertfall når den kom, nå har jo konkurransen blitt hardere, og de har falt litt etter i forhold til de sttilleste), men om liberty er stillere enn noisetaker igjen, så er det neppe et stort problem med bråk.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...