Gå til innhold

FTP eller SVN

eigan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal starte med ett nytt proskjekt. Det er rundt 15 brukeresom skal jobbe i proskjektet. Vi skal dele ut oppgaver til hver og en. Når de er ferdig, skal de laste det opp på serveren.

Men jeg bare lurerer på om det er best å bruke svn eller ftp..

Mvh Mr Chief

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, det her blir for dumt. FTP og subversion er to vidt forskjellige ting. Blir som å sammenligne Windows mot en kake eller noe i den duren. Trenger du/dere versjonshåndtering er valget krystallklart.

Skrevet

Det er ett nett proskjekt. Det er php filer i proskjektet. Vi får jo det ikke testet siden når det er i svn. Kan ikke installer apache og php på det...Da er det nesten lettere for hver bruker og teste scriptene sine opp til databasen.

Mvh Mr Chief

Skrevet

Nei, men det er nå ikke poenget med svn heller. Subversion er versjonshåndtering, ikke lagring. Skal man teste må man foreta en "check out" av "repository" og legge det et sted hvor man kan teste det. Fordelen (rettere sagt en av de) med versjonshåndtering er at flere brukere kan holde på med samme fil uten at det egentlig gjør noe. Det vil bare krasje om to stk endrer samme linje i samme fil.

Skrevet

Det vil ikke skje...

Hver person får hver sin oppgave...Ingen skal jobbe oppå hverandre...

Du sier:

Nei, men det er nå ikke poenget med svn heller. Subversion er versjonshåndtering, ikke lagring.

Så da kan du ikke si svn passer helt til dette proskjektet heller..

Skrevet

Jo SVN passer. Jeg ville foreslått at dere jobber imot en SVN server og hver gang dere skal sjekke resultatet så tar dere en SVN checkout. Du sier heller ikke om selve utviklingen skal foregå i et windowsmiljø. For windows har man genial programvare som heter TortoiseSVN. Genialt...

Google-it!

(Var det ikke engang en Google avatar? :google: eller noe sånt?)

-C-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...