Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] datatap på død 2,5"hd, viser feil støresle


Anbefalte innlegg

Harddisken på min søsters bærbare pc sluttet å fungere. Da det skjedde, bannet hun mye, og husket på de tusen gangene jeg hadde tryglet henne om å ta backup.

.

.

jeg fikk disken i går, satte den på en konverteringskabel fra 2,5" til 3,5" satte den som slave og inn i en stasjonær. det er en 20GB disk. da jeg fikk opp Windows XP, viste den som en 7GB disk. Søkte med både r-studio (som har reddet meg før) og Ontrack sitt software. Fant ingen ting av nytte.

 

hvorfor viser den seg ikke som en 20GB disk?

Hva mer kan jeg gjøre?

 

forslag?

Endret av nander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er modellbetgenlsen på harddisken? regner med at du har sjekket at denne modellen virkelig er på 20Gb?

 

Årsaken til at den bare vises som 7Gb (hvis dette er i utforskeren) kan være at det bare er en partisjon på 7Gb, eller at det er 2 partisjoner hvor den ene ikke gjenkjennes. Hva ser du i Disk Management?

Lenke til kommentar

takk for det. det står på selve disken at en er på 20GB. søkte også på modellnummeret, IC25N020ATMR04 ... men fikk bare generell info.

 

I disk management står det ikke noe om størresle.. men i R-tools står det 7 GB. som den da prøver å lese fra.

 

i BIOS'en står det at disken er på 20gb også.

 

hvordan kan jeg få windows og andre programmer til å se, og lete på hele?

Lenke til kommentar

Har nå løst det. Vise seg at første gang jeg prøvde, var det noe som gikk galt. Vetikke om dette var pga maskinensoppsett eller om det var måten jeg hadde satt den opp som slave.

 

Prøvde igjen med annen maskin, hvor den var koblet som master (nr. 3)

 

kjøpte så programmet R-Studio (r-tt.com) og fikk full opprettning av tapt data.

 

min søster er nu svært glad og blitt overbevist om at Backup er hennes venn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...