Gå til innhold

"hjelp. eg skal ha ny pc"


Anbefalte innlegg

nettopp!

eg skal ha ny pc.

 

har lyst på ei maskin til litt speling (spel som mafia, nolf, ttd(!) og bf1942), men den skal i tillegg køyre litt server-apps som ftp, http og dc, samt den må kunne bli brukt til ting som videoredigering, og ikkje minst! musikkanlegg! (rettelse: jukeboks; eg kopler den til surround-anlegget.)

 

jah.

 

har sett på:

* eit msi 648 max-f eller msi 845pe max2 hovudkort (kva anbefales?)

* ein p4 2.4 ghz

* 512mb ddr-ram og

* seagate barracuda 120 gig disk.

har og vurdert chieftech matrix meditower pga. ok utsjåande og god kvalitet//funksjonalitet.

 

samla koster det vel rundt 8 000 kr på komplett.

 

har eit gf2 gts (64mb), men er i tvil om det er nuh særli å bruke (er jo gammelt etterkvart).

 

har max 12 000 til rådigheit for ny pc, so det hadde vært kos å fått litt hjelp. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: nmedaas på 2002-11-06 15:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jeg ser på når jeg kjøper PC er at den har minst 50% like mye minne som den har CPU. Altså ->

 

Kjøper du en PC med 2GHz så krever det 1024MB minne for å kjøre stabilt, 1GHz @512MB minne osv..

 

Ikke tro du får en bra PC på 2GHz med bare 128MB ram den blir bare ræva!

 

Virutuelt minne kan du drite i for de teller ikke. En annen faktor er stor rask ikke-IBM harddisk. 64Mb skjermkort holder til de aller fleste både proffer å andre. Hvordan kabinettet ser ut har ingen betydning for det er ikke det du ser på, hva som blir vurdert er ytelsen i maskinen og stabiliteten.

 

Du kan ikke klage på Windows når maskinen din ikke er konfigurert til å kjøre riktig.

Lenke til kommentar

Quote:


Quote:

--------------------------------------------------------------------------------



Den 2002-11-13 01:57, skrev XPUserz:

Hva jeg ser på når jeg kjøper PC er at den har minst 50% like mye minne som den har CPU. Altså ->


Kjøper du en PC med 2GHz så krever det 1024MB minne for å kjøre stabilt, 1GHz @512MB minne osv..




--------------------------------------------------------------------------------




HÆ! /


 

Jah ser for meg at man skal ha 2 gb minne til en 4 GHz prosessor. 512 MB minne er nok i massevis til en slik PC. Virker som noen bra valg du tatt. Kjøp et GF4 4200 og overklokk det litt, så er du i mål. 4200, 4400 og 4600 har også Nview som du nevnte overfor og støtter helt fint 2 skjermer. ville heller valgt et asus hovedkort for min del, men det er heller fordi jeg er totalt asus fan på hovedkort siden. men har prøv ut soyo nå nylig. fungerer også utmerket. Synes msi har kjedelig design, kun derfor.

Lenke til kommentar

Quote:


Kjøper du en PC med 2GHz så krever det 1024MB minne for å kjøre stabilt, 1GHz @512MB minne osv..


 

Whut?

 

Mengden RAM i forhold til maskinkraft har overhode ingenting å si med hensyn til stabilitet!

 

Dessuten er det ingenting som tilsier at en maskin på 500MHz trenger mindre/mer RAM enn en maskin på 3GHz, så lenge du bruker de samme programmene...

 

Ikke bland kortene her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...