Gå til innhold

Noen med erfaring fra netshop.no?


Anbefalte innlegg

Gjennomsnittskarakter totalt: 5.65 (304 erfaringer)

Eg handla mykje på Komplett før, men prøvde meg på Netshop når dei hadde julekalenderen for eit par år tilbake. Sidan den gang handlar eg alt på Netshop så sant dei har varene inne. Betalar gjerne fleire hundre kroner meir for ei vare på Netshop sjølv om eg får den billigare andre stader.

 

Har hatt litt kontakt med kundeservice og har ingenting å utsette på dei, har fått svar på mail ved modnatt ein søndag.

 

Eg gjer butikken 6/6: :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop er min favoritt. Jeg handler helst der, såfremt de har varen på lager. Hovedgrunnen er at de er raske med å få levert pakken på Posten. Hver gang jeg har bestillt før 10 tiden så har pakken havnet på Posten ved 14 tiden samme dag og da er den hos meg i Oslo dagen etter. Nettbutikken jeg handlet hos før og hvor jeg i årenes løp sikkert har lagt igjen minst hundre tusen kroner har blitt utrolig treg og får derfor sjelden bestillinger fra meg lenger, selvom de skulle være litt billigere. Ofte er Netshop billigst også, så da er jo valget greit. Kundeservicen vet jeg ikke noe om siden jeg aldri har hatt behov får å kontakte dem. Selvom jeg har vurdert å klage når jeg får fruktdrops istedenfor sjokolade eller lakrisdrops. :!:

Lenke til kommentar

Har bestilt fra NetShop flere ganger, har bare positive ting å si om dem.

Tar like lang tid som å bestille fra MPX, Komplett og psdata, men jeg føler at NetShop er veldig profesionelle med det de holder på med(akkurat som de andre nemte også).

 

Har ikke hatt problemer med dem, så jeg vet ikke hvordan det er med klaging osv til dem

 

Dessuten får jeg med div småsnacks som sjokolade å andre godterier :dribble:

 

-Sigve

Lenke til kommentar
Har stort sett vært fornøyd med Netshop før. Men i den siste tiden har bildet endret seg. Har en retursak som til nå har vart i 3 mnd og som det ennå ikke har blitt løsning på  :cry:

 

Styrer heretter unna Netshop.

7114487[/snapback]

 

Jeg har oxo en sak med en serviceleverandør som har garantisaaken, og de har brukt 2 måneder nå, sitter fortsatt uten skjerm, så jeg er rimelig misfornøyd jeg oxo.

Lenke til kommentar

Ble litt skuffet over Netshop pga en liten filleting. Har nettopp bestilt meg ny pc, men med deler fra både Komplett og Netshop. La inn ordren hos begge butikkene på søndag og alt var på lager hos begge butikkene, med god margin. Fikk pakken fra Komplett i går, men Netshop sendte pakken på torsdag pga av at powerballen som jeg også bestilte ikke var på lager likevel. Så her sitter jeg med en halv pc som mangler kabinett, cpu og harddisk :)

 

Som sagt, dette er bare en liten filleting og pakken er på tur nordover. Anbefaler fremdeles Netshop av hele mitt hjerte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er greit så lenge man slipper å returnere. Skal man først returnere, så er det tungvindt og tar lang tid, og man får ikke nytt produkt nødvendigvis slik Komplett, MPX, osv. gir. Komplett, MPX, osv. sender helt nytt produkt ved garanti/reklamasjon, mens Netshop sender gammel embalasje, bytter kun det som er ødelagt, osv. En slik sak tar lang tid, 2-3 måneder hos Netshop, mens Komplett har 2-3 uker.

 

Netshop Oslo har ikke bytterett på uåpnede produkter. Det må jeg si er ganske dårlig service, men de har sikkert en god grunn. Bra for dem, kjipt for meg. Jeg handler derfor andre steder fra nå av.

Dette er vel selfølgelig fordi Angrerettloven bare gjelder ved fjernsalg, så de lar vel være å ha denne muligheten. Så lenge man kan unngå denne loven, så gjør man stort sett det, eller begrenser den, ettersom den er en stor kostnad. Her er Elkjøp og andre som gir dette likvel et unntak, og man må da også regne med å betale for denne i form av høyere priser på alle produkter.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Pokker altså, nå blir jeg en smule engstelig. Da jeg pakket ut kabinettet fra Netshop viste det seg å være en smule skadet. Powerknappen/ledningen fungerer ikke som den skal og den har en stygg bulk på toppen. En av stoppemekanismene i døren falt rett av første gangen jeg åpnet døren, så jeg skal returnere kabinettet. Har det seg sånn at jeg risikerer å få nytt kabinett ut i år 2007? :hmm:

 

Tviler for at det er Posten som har ansvarlig for skadene ettersom det kun er esken til kabinettet som viser tegn til et fall eller noe sånt. Den lå inne i en annen eske og den ser ganske hel ut.

Lenke til kommentar

Netshop er pr dags dato ikke førstevalget mitt lenger, etter at jeg har fått litt dårlig kundeservice når det gjelder skjermkortet som jeg kjøpte til dem samt lite support ved bytte av Hd så synnes jeg det er like greit å bruke andre seriøse aktører på markedet.

 

Glanstiden til Netshop med utmerket kundeservice er i alle fall over, husker alle de glimmrende historiene for 2 år siden, er ikke akkurat den samme visa nå med problemer som er langt mindre.

Lenke til kommentar
Dette er vel selfølgelig fordi Angrerettloven bare gjelder ved fjernsalg, så de lar vel være å ha denne muligheten. Så lenge man kan unngå denne loven, så gjør man stort sett det, eller begrenser den, ettersom den er en stor kostnad. Her er Elkjøp og andre som gir dette likvel et unntak, og man må da også regne med å betale for denne i form av høyere priser på alle produkter.

7181322[/snapback]

 

Dette er ingen selvfølge da det ikke ville vært noe problem å gi kundene en tilgodelapp på returen. Liten smidighet i en fillesak som dette gjør meg skeptisk til å handle der.

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med netshop.no og netshoposlo.no. Her er noen for/mot kriterier.

 

For:

+ Bor du i Oslo får du kjøpt varer fraktfritt

+ Sortementet er godt

+ Frakten er kjapp

+ Prisene er konkurransedyktig

+ Folka på support kan faktisk svare på spørsmål

+ Netshop har kjøpt Microplex.no noe som betyr at du får produkter derfra hos Netshop

 

Mot:

- Returordningen suger bigtime, tungvint og til tider treg!

- Bytte av varer på Oslo avdelingen krever alltid diskusjon

- Hentebu personellet vet ikke nok om produktene derfor kan man ikke diskutere i aktuelt hentepunkt

- Timesalg og annet stunts de har på netshop.no gjelder ikke alltid for netshoposlo

- Minneseksjonen hos netshop er snever!

 

Netshop kommer alltid til å være min hovedleverandør så lenge de "er så store som de er nå". Tidligere var komplett min hovedkilde, men de har desverre blitt for store.

 

 

 

 

 

Som hint til Netshop burde dem gjøre noe med returordningen sin og kanskje svelget flere kameler. Kunden burde ha produktet tilbake i "rimelig tid".

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale dem. Er mange grunner, men jeg kan nevne 2 av dem.. den første er en supportsak der dem i realiteten kalte meg en løgner, den andre var en cpu jeg ønsket å bestille, ringte dem for å forsikre meg at dem hadde den inne og dette garanterte dem, så jeg bestilte.. 2 dager senere da den ikke var sendt ringte jeg på nytt og da sa dem bare at dem tydeligvis hadde en feil på lagerbeholdningen.. Kjempegreier, var da 2 år siden siste jeg handlet der og ønsket å gi dem en mulighet til, men nei, nå er det ikke håp lenger.

 

det med cpu`n kan skje, men ikke når dem garanterer at dem har den.. Var uten pc 1 uke ekstra pga dette.. :wallbash:

Lenke til kommentar
Tenkte meg å kjøpe en maskin fra netshop.no ,men ville først spør om noen har handlet der? Er det bra service og slikt? Store frakt kostnadder? Leveringstid?

 

-Takk for alle svar!

 

btw: tenker å kjøpe denne

7092861[/snapback]

 

Veldig bra nettbutikk det, kanskje litt dyrere en noen andre. Men kundeservicen fungere veldig bra.

 

Anbefales...

Lenke til kommentar

NetShop har en tvilsom praksis når det gjelder angrerett i Oslo.

 

De er raske på levering hvis de har det inne.

 

Retur har jeg aldri hatt hos dem, så det vet jeg ikke.

 

Edit:

 

De har ikke mye peiling på kompabilitet og GNU/ Linux.

 

Spurte om noe så enkelt om et spesifikt nettverkskort de hadde støttet peap/ leap under GNU/ Linux. Dette kunne de ikke hjelpe meg med.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Selv om det er OT i forhold til tråden så kan jeg godt sitere hva jeg har skrevet før om NetShop Oslo og deres håndtering av angreretten:

 

Hvis man leser loven så ser man klart at det er samme hvor man henter varen, det er hvor man inngår avtalen som er det viktige. Dette er meget viktig å skille mellom, da man kan inngå gyldige bindende avtaler før man har hentet varen.

 

Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&st=0&p=4972689

 

Holder meg til Høyesterett igjen, nærmere bestemt Rt. 1996 s. 415 der Høyesterett kom til at avgjørelsen av at en bindende avtale hadde kommet i stand måtte bygge på en totalvurdering om det hadde blitt oppnådd enighet på en rekke vesentlige punkter. Først og fremst prisen, ytelsens karakter og når oppfyllelse skal skje. De nevner altså ikke at oppfyllelsen av avttalen må ha skjedd, det vil i dette tilfelle si at man har vært nede hos Netshop og hentet varen og betalt.

 

Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...7entry4974897

 

Hva forbrukerrådet mente om en liknende sak står i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493786&st=20

 

Jeg tror ikke de har endret vilkårene sine siden den gang, men det skal jeg ikke si bråsikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...