Gå til innhold

Hvordan virker angreretten?


xerxess

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en asus forrige uke. Er generelt happy med den men ønsker nå en med større harddisk og mer ram, så jeg vil benytte meg av angreretten og heller skaffe en ny. Problemet er jeg ikke har erfaring med dette, hvordan skal man gå frem? Må man gi beskjed eller er det bare å sende inn? angående betaling av porto, skal det betales med en gang til posten eller skal butikken trekke det fra summen jeg får igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok anbefale deg å høre med dem du kjøpte laptopen av. Du fyller ut angreskjemaet og så kontakter du dem du kjøpte den av, da får du den adressen som du skal sende den til. Angreretten gjelder i 2 uker etter at du har mottatt varen, skulle dem "glemme" å sende med angreskjemaet tror jeg du har 6mndr angrerett. Porto må du betale selv.

Lenke til kommentar
Så, hvis jeg f eks har kjøpt meg en ny Dell til 9500, men har mer lyst på den Zeptoen til 10000 på netshop, er det ingenting som stopper meg fra å bytte? eller?

7092843[/snapback]

Ingenting som stoppar deg, om det ikkje er over 14 dagar sidan kjøpet.

 

Porto må du betale selv.

Nei, det må han ikkje.

 

Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt(alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og selger skal ha tilbake varen.

 

 

Edit: Hmm, no vart eg litt i tvil. Står ingenting om at du får igjen pengar for portoen du betalar når du leverar inn igjen vara, men du får igjen det du betalte når du mottok den.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Siterer angrerettslovens §15 igjen:

Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

 

ordet porto er ikke nevnt i angrerettsloven, dermed tviler jeg litt på kilden du har hentet sitatet fra...

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Så, hvis jeg f eks har kjøpt meg en ny Dell til 9500, men har mer lyst på den Zeptoen til 10000 på netshop, er det ingenting som stopper meg fra å bytte? eller?

7092843[/snapback]

Nei, så sant det er under 14 dager og du har ALT som fulgte med og alt er som når du kjøpte den. ;)

Er det spesialbygde pc'er som du har kjøpt. Altså bygd på dine vilkår så har hvertfall noen butikker at du må betale for det. Det koster ofte 1.500 kr. eller mer. ;)

Lenke til kommentar

hmm...ikke brukt noen av software og cd'ene som fulgte med, alt er uåpnet utenom cd'en med driverne. Forseglingen på den var allerede brutt da jeg åpnet pakken da. skal man bare la maskinen være som den er eller bør man bruke gjenopprettings cden før man sender inn? den er også uåpnet.

Lenke til kommentar
hmm...ikke brukt noen av software og cd'ene som fulgte med, alt er uåpnet utenom cd'en med driverne. Forseglingen på den var allerede brutt da jeg åpnet pakken da. skal man bare la maskinen være som den er eller bør man bruke gjenopprettings cden før man sender inn? den er også uåpnet.

7095297[/snapback]

 

Ville snakket med selger da det er forskjell på hvordan de vil ha maskinen igjen.

 

Lønner seg alltid å ha en god dialog med selger/firma før man sender produktet inn og bruker angrefristen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Har et lite tilleggsspørsmål til dette temaet.. Kjøpte meg en pc for noen uker siden som kom med et tastatur som ikke fungerte skikkelig. Har så sendt den tilbake, men det tar jo evigheter før de får gjort noe som helst virker det som.. Ser jo at prisene faller og core2duo har begynt å komme ut siden jeg kjøpte den osv. Det jeg lurer på da er om angreretten fungerer fra du får en fungerende pc, eller fra da du får den defekte pc`n? Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Hei

 

Har et lite tilleggsspørsmål til dette temaet.. Kjøpte meg en pc for noen uker siden som kom med et tastatur som ikke fungerte skikkelig. Har så sendt den tilbake, men det tar jo evigheter før de får gjort noe som helst virker det som.. Ser jo at prisene faller og core2duo har begynt å komme ut siden jeg kjøpte den osv. Det jeg lurer på da er om angreretten fungerer fra du får en fungerende pc, eller fra da du får den defekte pc`n? Noen som har vært borti noe lignende?

7179408[/snapback]

Angreretten gjelder i 14 dager fra du har mottatt produktet.

Lenke til kommentar

Vel.. Jeg har bare returnert et produkt som kom ødelagt. For meg er det likegyldig om de repareren den eller spiller tennis med den så lenge de erstatter den.. Syns det er urimelig at hvis du får et produkt som er ødelagt fra starten av, at du må vente flere måneder på å kunne bruke det. Skulle tro at pc produsenten erstatter den da, men hvem vet..

Endret av Scave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...