Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg være gravid?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om symptomer på at man er gravid f.eks er at menstruasjonen forsetter lenger enn normalt? Jeg begynnte på p-piller(trionetta) for ca. 14 dager siden.

Kan p-pillene ha noen forklaring på det? Mener å huske at hvis man er gravid så får man ikke menstruasjon at all, men ekke sikker..

Menstruasjonen skulle ha tatt slutt sist torsdag, nå er det tirsdag og det har ennå ikke stoppet. Er ganske redd.

 

Veldig glad for svar! :)

Endret av Meflee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du har rett når du sier at man ikke får menstruasjonen når man er gravid.

7086119[/snapback]

 

 

Ok. :) Men er det noen som har noe forklaring på hvorfor menstruasjonsuka forsetter lengre enn normalt? Kan f.eks sex under menstruasjonsperioden ha noen innvirkning?

Lenke til kommentar
Dersom du leser pakningsvedlegget som fulgte med p-pillene dine, så vil du nok finne svar;)

Menstruasjon kan forekomme ved graviditet.

7086182[/snapback]

 

 

Har lest det opp og ned men finner ikke det som en alternativ bivirkning. Er derfor jeg er så forvirra og derfor jeg spør her!

Lenke til kommentar

Det finnes noe som heter festeblødninger, som gjør at man blør når egget fester seg i livmoren. Ikke for å skremme deg, men til opplysning :)

 

Men som Mushi sier, det er antakelig bare pillene du har begynt på. Venninna mi er et ganske godt eksempel, hun blødde i over 2 mnd før det stabiliserte seg, haha. Stakkars. Hvis du er veldig nervøs, så ta en test. Koster rundt 120,- og du blir kvitt nervøsiteten. Ikke noe deilig å gå rundt og lure på om man er gravid.

Lenke til kommentar
Mensen blir ustabil når man begynner på p-piller. Det er feks normalt med mellomblødninger den første tiden.

 

Sjansen for at du er gravid er liten. Begynte du forresten på pillene første mensdag?

7087800[/snapback]

 

Nei, jeg begynnte ca. 2/3 dager før jeg fikk det :)

Lenke til kommentar
Mensen blir ustabil når man begynner på p-piller. Det er feks normalt med mellomblødninger den første tiden.

 

Sjansen for at du er gravid er liten. Begynte du forresten på pillene første mensdag?

7087800[/snapback]

 

Nei, jeg begynnte ca. 2/3 dager før jeg fikk det :)

7087977[/snapback]

Håper du brukte annen prevensjon de første dagene. Som Hanne skriver, p-pillene er ikke sikker fra dag 1 hvis du ikke begynner på første mensendag.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...