Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor ikke snakke om religion?


Anbefalte innlegg

Hvis man treffer noen interessante på byen, eller er på date med dem senere etc så skal man aldri snakke om religion. Dette har jeg hørt flere ganger, og opplevd at det ikke fungerer særlig bra. Irriterende er det også fordi det er et av mine favoritt emner å snakke om, så kanskje det er derfor jeg ikke forstår hvorfor det er så fy fy. Noen som kan forklare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes generelt "regler" for hva man snakker om er teit.

Jeg snakker om alt og himmel og jord når jeg møter folk. Politikk og religion er interessange ting.

 

De som påstår at man ikke skal snakke om religion påstår det sikkert fordi det er et sårt tema. Men, er det bedre at det skal komme frem senere at man er sterkt uenig på dette? Likegreit å finne ut dette tidlig.

Lenke til kommentar
Hvis man treffer noen interessante på byen, eller er på date med dem senere etc så skal man aldri snakke om religion. Dette har jeg hørt flere ganger, og opplevd at det ikke fungerer særlig bra. Irriterende er det også fordi det er et av mine favoritt emner å snakke om, så kanskje det er derfor jeg ikke forstår hvorfor det er så fy fy. Noen som kan forklare?

7083497[/snapback]

 

Vel religion kan enten føre til sammhold, eller hat/konflikt, opp til deg :hmm:

Lenke til kommentar
Unngå for all del religion, politikk og konspirasjonsteorier...!

 

Hvorfor: det blir lett opphetete diskusjoner av det... hold det ENKELT!

7084419[/snapback]

Konformiteten lenge leve?

7085501[/snapback]

 

Gjør som du vil, ingen som tvinger deg til noe :)

 

Nå har ikke trådstarter spesifisert om dette er tidlig, i hookup fasen, eller om det er når man blir kjent med hverandre godt og slikt. Etter hvert synes jeg man bør kunne snakke om det, men i begynnelsen av slike ting pleier jeg å unngå det. (av dårlige erfaringer)

Lenke til kommentar
Nå har ikke trådstarter spesifisert om dette er tidlig, i hookup fasen, eller om det er når man blir kjent med hverandre godt og slikt. Etter hvert synes jeg man bør kunne snakke om det, men i begynnelsen av slike ting pleier jeg å unngå det. (av dårlige erfaringer)

Jo jeg nevner at dette handler om helt i begynnelsen (kanskje ikke godt nok). Etter hvert kan man såklart snakke om det, det er helst i begynnelsen at kvinnfolka automatisk mister interessen hvis man snakker om religion, med mindre de selv er religion-freaks kanskje. Men nesten alle er jo hvertfall litt interessert i emnet. Tror aldri jeg har truffet noen som ser på religions diskusjoner som noe negativt. Alikevel er det noe som gjør at det ikke er et smart trekk når man først treffer dama.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer er at de som liker å si noe om religion, som oftest sier noe folk ikke vil høre. Dette gjelder forøvrig også konspirasjonsteorier, politikk og fotball, så den firkløveren var jammen ikke dum. Jeg ser absolutt ingen grunn til å trekke frem disse emnene uansett; å diskutere med jenter er bortkastet tid.

 

Jeg vet at jeg holder meg unna sånt, og det har fungert så langt.

Lenke til kommentar
Mine erfaringer er at de som liker å si noe om religion, som oftest sier noe folk ikke vil høre. Dette gjelder forøvrig også konspirasjonsteorier, politikk og fotball, så den firkløveren var jammen ikke dum. Jeg ser absolutt ingen grunn til å trekke frem disse emnene uansett; å diskutere med jenter er bortkastet tid.

 

Jeg vet at jeg holder meg unna sånt, og det har fungert så langt.

7087469[/snapback]

Du gir et eksempel i din egen post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...