Gå til innhold

iPod og temperatur


Anbefalte innlegg

Eg har gått til anskaffelse av ein iPod-video, og sidan skifte av batteri er svært dyrt, ville eg undersøke korleis ein får lengst mulig batterilevetid.

Så eg kom over dette: "Temperatur ved bruk: 0 til 35 °C". Det kunne vistnok skade batteriet om det blei varmare enn 35.

 

:dontgetit:

 

Betyr det at ein ikkje kan ha iPoden i lomma når den er i bruk?! :ohmy:

Burde ikkje ein bærbar mp3-spelar tole høgare temperaturar enn 35°C?

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet i min gamle iPod døde etter ikke alt for lang tid(1,5 år elns). Den ble gjerne veldig varm når den var koblet til pcen, nesten så man ikke kunne ta på den på det verste. Del lå gjerne også på soverommet mitt om natten hvor det fort kunne bli under 0 grader. Vet ikke om det nøvendigvis var det som herpa battereiet men skulle ikke forundre meg. Har nettopp fått meg en videoipod så skal prøve å være mer forsiktig her

Lenke til kommentar
Eg har gått til anskaffelse av ein iPod-video, og sidan skifte av batteri er svært dyrt, ville eg undersøke korleis ein får lengst mulig batterilevetid.

Så eg kom over dette: "Temperatur ved bruk: 0 til 35 °C". Det kunne vistnok skade batteriet om det blei varmare enn 35.

 

:dontgetit:

 

Betyr det at ein ikkje kan ha iPoden i lomma når den er i bruk?! :ohmy: 

Burde ikkje ein bærbar mp3-spelar tole høgare temperaturar enn 35°C?

:ermm:

7082602[/snapback]

tror ikke det er så nøye med de gradene. Bare ikke legg dem i steikende sol, eller ute i bitrende kulde så går det bra :dontgetit:

Lenke til kommentar
To av mine iPoder har gått i stykker av å ligge i lommen og bli for varme. Hardisken som gikk.

Fikk på garanti, men kjedelig alikvel.

7085722[/snapback]

 

Tar ikkje sjansen på at det skjer innan den ultrakorte garantien går ut. :p

Må nok skaffe meg bæreveske. :hm:

7088810[/snapback]

det er ikke no å bekymre seg for! Aldri hørt om tilfelle til dassen før, så går nok bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...