Gå til innhold

InDesign og linjeavstandsproblem..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoi! Driver å skrive oppgave på høgskolen her, og det står at jeg skal ha 1.5 linjeavstand. Noen som veit hvordan jeg definerer det i Adobe InDesign? Og er det den som heter "halvannen" i Word?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke InDesign installert, så blir vanskelig å henvise til hvor innstillinger finnes hen, men du har noe som heter Baseline grid som kan skrus på. Deretter kan du bruke Paragraph styles og stille de inn til å aligne etter Baseline grid.

Kan sikkert prøve å finne ut litt mer om dette ikke hjelper.

Edit: Noe tungvint er dette kanskje, dog, om du ikke benytter deg av Paragraph styles. Lurer på om du får opp verktøyboksen for vanlig typografi-innstillinger med Ctrl-Shift-W, og da kan du bare merke tekst og fikse det enkelt på den måten via verktøyboksen.

Endret av Mr.Berg
Skrevet

ctrl-shift-w lukket vinduet :-)

da jeg trykket på "align to baseline grid" så fikk jeg noe som lignet på words halvannen linjeavstand.. men vet ikke om det er det da.

Skrevet

Da må du inn i Document Setup (mener jeg det er), og bla litt i innstillingene der. Der kan du stille inn avstand mellom linjene, og 1.5 er jo et forholdstall, så er jo bare å gange tekststørrelsen med 1.5 og plotte inn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...