Stoltenberg Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Hoi! Driver å skrive oppgave på høgskolen her, og det står at jeg skal ha 1.5 linjeavstand. Noen som veit hvordan jeg definerer det i Adobe InDesign? Og er det den som heter "halvannen" i Word?
Haraldson Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Har ikke InDesign installert, så blir vanskelig å henvise til hvor innstillinger finnes hen, men du har noe som heter Baseline grid som kan skrus på. Deretter kan du bruke Paragraph styles og stille de inn til å aligne etter Baseline grid. Kan sikkert prøve å finne ut litt mer om dette ikke hjelper. Edit: Noe tungvint er dette kanskje, dog, om du ikke benytter deg av Paragraph styles. Lurer på om du får opp verktøyboksen for vanlig typografi-innstillinger med Ctrl-Shift-W, og da kan du bare merke tekst og fikse det enkelt på den måten via verktøyboksen. Endret 16. oktober 2006 av Mr.Berg
Stoltenberg Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Skrevet 16. oktober 2006 ctrl-shift-w lukket vinduet :-) da jeg trykket på "align to baseline grid" så fikk jeg noe som lignet på words halvannen linjeavstand.. men vet ikke om det er det da.
Haraldson Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Da må du inn i Document Setup (mener jeg det er), og bla litt i innstillingene der. Der kan du stille inn avstand mellom linjene, og 1.5 er jo et forholdstall, så er jo bare å gange tekststørrelsen med 1.5 og plotte inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå