Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er bilforumet nede?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bilforumet.net består av en webserver og en db-server! Webserveren har en lei tendens å kræsje pga for dårlig Hardware. Vi er litt i en omstillingsfase da vi skal lansere nye sider og flytte serverne til eget serverom ved vårt kontor.

 

Akuratt nå står serverne hos coloaction og jeg har først nå greid å få tak i folk der for å manuellt restarte maskine. Stort sett er det lighttpd som kræsjer men nå tryna hele maskina. Derfor får jeg ikke restarta den utenifra men man må ned til der den står for å restarte.

 

Når vi får serverne opp på ny location kommer vi til å utføre et par forbedringer på hardware og kjøre en del benchmarking for å se hva vi trenger av nye servere. Inntil videre må vi desverre leve med at det er litt ustabilt i blant. Dette beklager vi jo selvfølgelig for.

 

Marius

Bilforumet ADMIN

7874816[/snapback]

Fant dette litt bak her, så nå vet vi hvorfor.

Endret av Andeby
Lenke til kommentar
Dere kan jo prøve å hoste et så stort forum ut av deres egen lomme dere og.

 

Maken til utakknemmelighet på noen av dere.

Gutta jobber for å få det opp, og ting kan ta tid.

 

Be patient. Det finnes hundrevis av andre bilforumer man kan lese :)

7889048[/snapback]

 

 

Når de har et såpass stort forum BURDE de klare å skaffe seg nok penger til å drifte. F.eks kan de lage en paypal-account der brukere kan donere penger.. Eller kreve f.eks 50 kr. i året pr. medlem.

 

 

 

Og hvis det finnes hundrevis av andre like bra norsk bilforum, send meg en PM med noen linker.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Nede igjen gitt...

7918834[/snapback]

Ja, der er vist det.

7919175[/snapback]

 

Er ikke servern vår som er nede nå. Er et par servere før vår i systemet for å si det enkelt. Hos de som serveren står hos :(

 

Blir digg å få serverne opp på vårt eget serverom. Da blir alle probs borte. :thumbup:

Lenke til kommentar
Forumet er nede, info om dette kan fåes ved å sende FORUM til 2007 kr 22,- pr mottatte SMS)

 

Står det på irc kanalen. Før jeg eventuelt sender en slik sms er jeg interessert i å vite mer om tjenesten. Får man mange meldinger, eller bare en? Går noe av pengene til å drive forumet? Får man bare en enkel driftsmelding?

 

Dersom man bare får vite det som står litt lenger oppe i tråden er det jo ganske uinteressant info

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...