Gå til innhold

Ressurstråd for trening, kosthold og mye annet


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Mye kakaosmak, ikke altfor søt.  Uansett så skal det bare ned, hva det smaker er for meg nesten knekende likegyldig. Smaker det godt så bruker jeg bare lengre tid på og drikke det.

7756864[/snapback]

 

eheeeee.. det tar du tilbake når du prøver MyoPro Capuccino tenker jeg, det var ihvertfall ikke i nærhetena av iskaffe emd samme smak :realmad:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har nå et trenings program som er splitet i to.

 

trener mandag onsdag fredag og lørdag.

 

spmet mitt er er det best og gjøre det slik. eller er det bedre å ta de viktigste øvelsene og lage et program.

 

viss dere er enig i å lage et, tenkte jeg å ta den ene av de dagenen å bruke til å hoppe tau og bokse.

 

hva sier dere...

 

denne texten ble sikkert litt rotete men men.

 

btw tirsdag og torsdag trener jeg ju jutsu

Lenke til kommentar

Spar deg selv til to dager (som er så langt vekk fra ju jitsu treningen som mulig) og legg heller inn kardio i de resterende dagene, om du føler for det.

Å trene styrke tungt 4 d/uke + ju jitsu blir litt...mye. Se heller ju jitsu dagene som dager hvor du trener lett styrke (regner med at dere kjører en eller annen form for trening først etterfulgt av teknikk) :)

Lenke til kommentar
Spar deg selv til to dager (som er så langt vekk fra ju jitsu treningen som mulig) og legg heller inn kardio i de resterende dagene, om du føler for det.

Å trene styrke tungt 4 d/uke + ju jitsu blir litt...mye. Se heller ju jitsu dagene som dager hvor du trener lett styrke (regner med at dere kjører en eller annen form for trening først etterfulgt av teknikk) :)

8084777[/snapback]

Ikke for å være ekkel med deg, men det du skriver er tull. Ok, du burde kanskje ikke kjøre rene benøkter dagen før og etter jujutsu trening, men det er ingen problemer å legge tung trening i tillegg til jujutsu trening. Tro meg, Jeg trener styrke Mandag - Tirsdag - Torsdag - Fredag

Har Jujutsutrening onsdag & lørdag i tillegg til judotrening mandag og torsdag.

Eneste minuset jeg har med dette er at jeg må sikre at jeg får i meg nok energi. Går en del shaker i løpet av uken for å si det slik. Ellers så sykler jeg til/fra jobb mandag tom fredag når jeg har tid (passer dårlig nå, iom at jeg må kjøre kørven i bhagen før jeg skal på jobb) Det skal en del til (iallefall for min del) at judo/jujutsutreningen blir så beinhard/tung at det går ut over den vanlige styrketreningen min. Blir mer som en times, halvannen times litt over middels hard kardioøkt.

Lenke til kommentar
Mye kakaosmak, ikke altfor søt.  Uansett så skal det bare ned, hva det smaker er for meg nesten knekende likegyldig. Smaker det godt så bruker jeg bare lengre tid på og drikke det.

7756864[/snapback]

 

eheeeee.. det tar du tilbake når du prøver MyoPro Capuccino tenker jeg, det var ihvertfall ikke i nærhetena av iskaffe emd samme smak :realmad:

7991150[/snapback]

Nesten knekende likegyldig ;)

 

Protein med kaffesmak kan umulig være en slager.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sies at man burde spise mange ganger om dagen, og lite hver gang.

 

Men hvor mange ganger bør man spise, og med hvor mange timers mellomrom? :dontgetit:

8250905[/snapback]

Det å spise flere ganger om dagen er gunstig pga kroppen skiller ut mindre kortisol.

Det er også lettere og holde et jevnt nivå blodsukker i kroppen, med flere og jevne måltid for en som trener.

Men med tanke på forbrenningen har det faktisk ingen ting å si hvor mange, elller hvor ofte du spiser. Det er mengden mat som har noe å si for forbrenningen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det å spise flere ganger om dagen er gunstig pga kroppen skiller ut mindre kortisol.

Det er også lettere og holde et jevnt nivå blodsukker i kroppen, med flere og jevne måltid for en som trener.

Men med tanke på forbrenningen har det faktisk ingen ting å si hvor mange, elller hvor ofte du spiser. Det er mengden mat som har noe å si for forbrenningen. :)

8252232[/snapback]

 

Her motsier du deg selv. Du sier at det er lettere å holde et jevnt blodsukkernivå med mange måltider, men at måltidsfrekvens ikke har noe å si for forbrenningen. Blodsukkeret kan jo kobles direkte til forbrenningen og derfor er det gunstig å unngå at kroppen skiller ut mye insulin, for slankingens skyld.

Lenke til kommentar
Her motsier du deg selv. Du sier at det er lettere å holde et jevnt blodsukkernivå med mange måltider, men at måltidsfrekvens ikke har noe å si for forbrenningen. Blodsukkeret kan jo kobles direkte til forbrenningen og derfor er det gunstig å unngå at kroppen skiller ut mye insulin, for slankingens skyld.

 

Jeg sa noe feil ja, og det er det med kroppen skiller ut mindre kortisol. Dette har jeg nå funnet ut at er feil. Legg også merke til at jeg sa for en som trener. Pga mye energi bruk under trening. Hvis du spiser 3 brødskiver i et og samme måltid, eller spiser 1 og 1 brødskive med 3 timers mellomrom, vil kroppen din skille ut like mye insulin og regulerer blodsukker nivået til det samme hver gang. :)

 

The influence of meal frequency on diurnal lipid, glucose and cortisol levels in normal subjects.

Terpstra J, Hessel LW, Seepers J, Van Gent CM.

 

Diurnal levels of serum triglyceride, cholesterol, free fatty acids, glucose, and cortisol were measured in four normal persons on a fixed solid 65% carbohydrate diet under steady state conditions in a metabolic unit. Triglyceride levels in all subjects showed similar patterns, which unexpectedly did not bear a simple relation to meal frequency or distribution. With three equivalent meals per day at 09.00, 12.00 and 17.00 hours, 'fasting' triglyceride levels increased by about 0.3 g/l from a minimum value between 03.00 and 05.00 hours in the morning till before breakfast. After breakfast there was a continued rise till about 15.00 hours and then a overall fall in spite of the meal at 17.00 hours. Isocaloric change to eight equivalent meals, consumed between 09.00 and 23.00 hours, resulted in a similar although slightly more even triglyceride pattern. On eight equivalent meals, spaced evenly over the entire 24 h period, a different pattern was found with lower triglyceride values at daytime than at night. Increase in meal frequency did not result in a lowering of mean diurnal triglyceride levels. The cholesterol pattern followed the triglyceride pattern most clearly in subjects with high triglyceride levels. Glucose showed the expected postprandial increments. Cortisol rhythm did not change on varying meal frequency

 

Protein feeding pattern does not affect protein retention in young women.

 

Arnal MA, Mosoni L, Boirie Y, Houlier ML, Morin L, Verdier E, Ritz P, Antoine JM, Prugnaud J, Beaufrere B, Mirand PP.

Unite d'Etude du Metabolisme Azote, Institut National de la Recherche Agronomique et Centre de Recherche en Nutrition Humaine, Clermont-Ferrand-Theix, France.

 

This study was undertaken to determine whether a pulse protein feeding pattern was more efficient than a spread pattern to improve protein anabolism in young women as was already shown in elderly women. After a 15-d adaptive period [1.2 g protein/(kg fat-free mass. d)], 16 young women (age 26 +/- 1 y) were given a 14-d diet providing 1.7 g protein/(kg fat-free mass. d), using either a pulse pattern (protein consumed mainly in one meal, n = 8), or a spread pattern (spreading daily protein intake over four meals, n = 8). Nitrogen balance was determined at the end of both the 15-d adaptive and the 14-d experimental periods. Whole-body protein turnover was determined at the end of the 14-d experimental period using [(15)N]glycine as an oral tracer. Nitrogen balance was 17 +/- 5 mg N/(kg fat-free mass. d) during the adaptive period. It was higher during the experimental period, but not significantly different in the women fed the spread or the pulse patterns [59 +/- 12 and 36 +/- 8 mg N/(kg fat-free mass. d) respectively]. No significant effects of the protein feeding pattern were detected on either whole-body protein turnover [5.5 +/- 0.2 vs. 6.1 +/- 0.3 g protein/(kg fat-free mass. d) for spread and pulse pattern, respectively] or whole-body protein synthesis and protein breakdown. Thus, in young women, these protein feeding patterns did not have significantly different effects on protein retention.

 

PMID: 10867039

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...