Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett MC, anbefalinger


Prosit

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er nå 15 år, så jeg vurderer å ta LETT MC-lappen og deretter kjøpe meg en Aprilia RS eller lignende. Jeg vil gjerne ha en liggesykkel, altså ikke noe crosser, chopper e.l. Noen som har noen bra anbefalinger til hva jeg burde kjøpe?

 

Har også et spørsmål; er det noe sted man ikke får kjørt med LETT MC? Kommer antakeligvis til å pendle mye fra Oslo - Strömstad (Sverige).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Honda NSR, Aprilia RS eller Cagiva Mito. De er de beste alternativene.

 

Etter det som jeg har hørt/lest, er Honda NSR meget slitesterk. Den tåler mye og har superb kvalitet.

Aprilia Rs er en god nok sykkel. Skal være veldig god å kjøre.

Mito er den med grommest lyd har jeg hørt. Skal også yte ganske bra. Av Mito er det ikke så mange brukte til salgs...

 

finn.no og autodb.no er ganske gode sider å lese.

 

Med lettmc er det lov å kjøre på motorvei. Det er det ikke med moped, selv om den greier å holde fartsgrensen. Du kan også ha 2 på lettmc. Er 90% sikker på at du kan kjøre hele veien til strømstad.

 

Ps: Les på mopedportalen.com. Meget god side med masse aktive folk.

Lenke til kommentar
Takk for svar:) Noen som vet helt skikkelig om det går an å Kjøre E6, E18 og lignende? Eller Oslo - Strömstad uten problemer? Btw, er du sikker på at det er lov med to på lett mc? Eventuelt restriksjoner?

7070732[/snapback]

 

 

Det er helt lov og kjøre på motorveien (altså E6, E18 osv.) og det er også helt lovlig og ha 2 på en lett mc.

Lenke til kommentar

Kansje ikke så mange som har hørt om Derbi GPR 125, men denne sykkelen er utrolig lett å trimme ! der er ingen plomberinger og du kan få 25 hester av den ved å kjøpe en sikring for 25 kroner på din nærmeste bensinstasjon :D og så er det meget god motor på den. og med 25 hester går det skammfort ! :p

 

har du tengt å kjøre lange strekninger med sykkelen og ikke er så glad i å skru så skal du se på sykler som Honda CBR og Rieju RS2 125 som er firetaktere og motorone tåler mye bedre å kjøre lange strekninger en totaktere som er på NSR , Mito , GPR , RS åsså videre.men 2 taktere har bedre aks og toppfart en 4 taktere

 

 

jeg har hadde sykt lyst på Derbi GPR 125 men på meg ble det bare GPR 50 :(

 

mvh Jan-Ove :)

Lenke til kommentar
Er ikke 15HK maks da? for lettmc?

7075263[/snapback]

Jo. Han som kjøpte Husqy'n min måtte plombere helt ned til 15hk (Satt 41hk fra før.).

Bare å trimme i vei hvis du kjøper den brukt, registrert. Men, husk på å ikke ha på for mye trim så det høres veldig godt, for da kommer Onkel blå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er ikke 15HK maks da? for lettmc?

7075263[/snapback]

 

 

 

Gpr, det er en go sykkel, går greit, rundt 120++, skal du ut må motorveien, sett i en 10 ampers sikring, og den går fortere, aks/toppfart, ikke mye mer på toppfart, men du legger merke til forskjell,:) skulle du krasje, ta ut sikringen, og få forsikringen du skal ha for å ha kjørt en orginal lett mc;) post-99176-1164303325_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...