Gå til innhold

Win XP SP2 logger automatisk av


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg skal logge meg på pc'n min med den ene kontoen som er aktivert, administrator kontoen så logger windows seg automatisk av igjen.

 

Tror dette kan være fordi at cd-keyn ikke er "lovlig". Har nå kjøpt meg ekte key og lurer på om det er mulig å få skifta uten å måtte formatere disken windows ligger på. Da jeg har en del bilder og filmer av ferie og familie som jeg gjerne vil spare.

 

Hele disken er kun en partisjon, men det er hvertfall plass til å installere enda en windows på disken om det ikke er noe problem at det allerede ligger en der.

 

Jeg har også en harddisk til, uten windows installering. Men denne er hller ikke aktuell å formatere. Så lurer på om det er mulig å legge inn windows på denne uten at det som allerede er der blir borte, hvis noe av det over ikke fungerer.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

kan du forklare litt bedre hva "logger windows seg automatisk av igjen" innebærer?

 

Til ditt spørsmål om det går ann å endre nøkkel til en gyldig så er svaret ja og dette finner du mer info om i papirene du fikk fra Microsoft dersom du har benyttet deg av WGA 1200,- tilbudet. Dersom du har kjøpt nøkkelen på en annen måte kan du si fra så skal jeg finne verktøyet til deg.

Lenke til kommentar

Dvs. når jeg har skrevet inn passordet og trykket på enter så står det "logger på" i 1-2sekunder. Så skifter det til "logger av" og jeg er tilbake der jeg skriver inn brukernavn og passord for å logge på innen få sekunder. Er muligens "malicious software removal tool" eller noe i den dur som gjør dette. Da det var den siste oppdateringen som ble lagt inn.

 

Benyttet ikke det tilbudet så hadde vært fint om du kunne funnet verktøyet.

 

Takk for hjelpen forresten :)

Lenke til kommentar

Kommer du inn i Windows med Sikkerhetsmodus? Du må da tryke F8-tasten under oppstart (trykk gjerne flere ganger for å være sikker). Da får du en oppstartsmeny hvor du kan velge bl.a. Sikkerhetsmodus.

 

Filene ligger intakt på disken, så det enkleste er å koble den til en annen PC og hente dem ut der. Så kan du installere Windows på nytt. Ev. så kan du installere Windows på den andre disken uten å formatere den. For å fjerne Windows sletter du mappene Windows, Documents and Settings, Program Files.

Lenke til kommentar
Har samme problemet i sikkerhetsmodus. Så da blir det nok å insallere windows på den andre disken. Med mindre det er mulig å skrive inn ny cd key hvis jeg velger å reparere den allerede eksisterende windows installeringen, vet dog ikke om dette er mulig...

7060149[/snapback]

 

Nei, det er ikke mulig. Repair-install erstatter bare Windows-filer med de på CD'en.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med CD-key'n din. Har du nettopp kjørt og fjernet ulumskheter med ett eller annet "spyware removal"-program?

 

I så fall kan du prøve dette:

Unable to logon to Windows after removing BlazeFind using a spyware removal utility?

 

Logon - Logoff loop, also caused by BlazeFind

 

Another critical symptom caused by this malware: This malware modifies the Userinit area in the registry (replacing the userinit.exe with wsaupdater.exe) and Ad-Aware (with a particular definition update) removes the wsaupdater.exe file from the system, thus causing the Logon - Logoff loop. That is, when you login to Windows, the 'loading personal settings" verbose will appear, but suddenly it will logoff. This issue was documented clearly by Lavasoftusa in it's Lavahelp Knowledgebase.

 

Here is the solution to the logon - logoff issue in Windows XP.

Enter the Recovery Console

 

Boot the system using the Windows XP CD-ROM. In the first screen when the Setup begins, read the instructions press "R" (in the first screen) enter the Recovery Console. Type-in the built-in Administrator password to enter the Console. You'll see the prompt reading C:\Windows (Or any other drive-letter where you've installed XP)

 

Type the following command and press Enter.

 

CD SYSTEM32

(If that does not work, try CHDIR SYSTEM32)

 

COPY USERINIT.EXE WSAUPDATER.EXE

 

Quit Recovery Console by typing EXIT and restart Windows.

 

You'll be able to login successfully as you've created the wsaupdater.exe file (now, a copy of userinit.exe)

 

Now, change the USERINIT value in the registry (see Phase II in this page) and change it accordingly.

 

Evnt. søke på nettet etter "Logon - Logoff loop"

Lenke til kommentar

Fant noe som passet mitt problem temmelig bra her nå.

 

I solved this problem by making sure the registry key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\userinit" was set to "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe"

 

A virus/trojan/spyware had changed it to userinit32.exe and Panda Antivirus removed the file leaving the logon process with no way of logging in!

 

Mulig microsoft malicious software removal tool fjerna fila akkurat som panda antivirus hos denne uheldige brukeren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...