Gå til innhold

En eneste ekstra action bar, addon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Goddag. Jeg har lett en stund etter en addon som faktisk gjør det jeg vil: Legge til en eneste ekstra vannrett actionbar. Det er ikke mye å spørre om, og jeg har lett gjennom alle actionbars-addonsa på Curse-Gaming flere ganger uten å finne akkurat det jeg er ute etter.

Problemet med de fleste, er at når jeg adder en ekstra bar, blir den ofte lik mainbaren (den jeg har 1, 2, 3 osv binds på). Hvis jeg fjerner noe fra addon-baren, blir de borte på mainbaren også! Dette irriterer meg grenseløst. Det kan (og det BØR) være min egen og ikke de som har laget den sin skyld, men er det ikke mulig å lage noe som er såpass enkelt at en som bare har spilt i en måned kan forstå det?

Jeg har, før dere kommer med anbefalinger, prøvd:

Sprocket ItemRack (Legger den egentlig til bars i det heletatt?)

DiscordActionBars (Samme problem som jeg beskrev, på forskjellige måter)

FlexBar (Helt håplørs, det virker som at man må kode alt selv! Hva er poenget med å laste ned da?)

Telo's BottomBars (Samme som jeg har skrevet allerede)

Så det de stort sett gjør, er å legge til nye utgaver av det jeg allerede har diverse andre steder på skjermen, og enten endrer jeg begge, ellers endrer jeg ingenting. :nei:

Er det noen som vet om noen addons som passer meg? Det er bare snakk om en ekstra actionbar her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er litt forvirret etter hva du egentlig leter etter? bruk enten Blizzard sin native bar-support eller så kan du jo bruke de gode gamle ctmod bar'ene. du kan skru av og på så mange bar's som du vil ha og du trenger virkelig ikke å stresse noe mer med det. men den legger altså ikke til noen bar's den bare bruker de du har muligheten til å vise ellers. Hvis du allerede har fyllt de 5 ekstra bar ene du får med blizzard sitt unnebygde bar system, så foreslår jeg heller at du rydder i systemet ditt. ikke engang hunters og palladins har så mange abilities.

Skrevet

Jeg bruker selv Discordbars og hvis du setter deg litt mer inn i hvordan denne addonen fungerer så trur jeg du skal få det til. Hvis du ser på bildet under så ser du at jeg har flere actionbars over hverandre. Jeg er ikke noen ekspert på dette området, men jeg trur det skal funke hvis du velger å bruke bar nr. 5 f.eks. De første barene i listen til discord actionbars er de som man finner i den vanlige UIen til WOW. Så hvis du velger en bar lenger ned på listen slipper du problemet med at den er lik mainbaren (med taster 1,2,3 osv) eller noen av de andre actionbarene..

interfacejq1.th.jpg

Så hvis du installerer discord actionbars og prøver det jeg sa så trur jeg det skal gå etter litt prøving og feiling. Du trenger ikke bekymre deg over at grafikken rundt mainbars osv blir borte. Det er noen du kan velge med en annen discord addons hvis jeg ikke husker helt feil. Uansett så forsvinner ikke denne uten at du vil at den skal forsvinne.

Håper dette hjalp litt, og trenger du mer hjelp så er der bare å spørre, så skal jeg prøve å hjelpe etter beste evne.

Skrevet (endret)

Kanskje litt OT, men som shaman (Mange flere totems enn det folk vet om) har jeg alle Blizzard sine action barer fyllt opp. Da har jeg (nesten) alle class skills, + noen få "nødvendigheter" som Potions, Mount, o.l. Helst skal man jo ha flere healing ranks på plass og.

Som jeg forstår det, dette er noe jeg leter etter selv og, er det en addon som bare gir en ekstra bar på toppen av de 5 som allerede er i Blizzard UI, uten noe ekstra jåleri :p (Kan hende jeg tar feil men men)

Tipper BLizard legger inn dette i expansion, da flere classes får 4+ nye skills...

Endret av theWWW
Skrevet
fy f.... det er så sinnsykt stygt å ha halve skjermen fult av skills, core skills only ftw..

7058756[/snapback]

Smak og behag. Jeg synes det er greit å ha tilgang til alt fortest mulig jeg da. Alle spellsa man ser på skjermen brukes ganske ofte, med unntak av noen.

Skrevet
fy f.... det er så sinnsykt stygt å ha halve skjermen fult av skills, core skills only ftw..

7058756[/snapback]

I motsetning til rogues og mages som er de to klassene du spiller, tydeligvis, så trenger andre klasser mer fleksibilitet enn "1-1-1-1-4" (rogue) og "1-1-1-1-1-1-1-1"(mage), serru.

Skrevet

hehe..

Inspirert av World Of Roguecraft spilte jeg mye bg/worldpvp med bare 2-3knapper. Og helt ærlig merket jeg ikke helt alt det som manglet :D

Så, som dem sier kan nok noen greie seg med få bars, mens andre gjerne trenger kontroll på mange spells (ie flere ranks healing)

Skrevet
Kanskje litt OT, men som shaman (Mange flere totems enn det folk vet om) har jeg alle Blizzard sine action barer fyllt opp. Da har jeg (nesten) alle class skills, + noen få "nødvendigheter" som Potions, Mount, o.l. Helst skal man jo ha flere healing ranks på plass og.

Som jeg forstår det, dette er noe jeg leter etter selv og, er det en addon som bare gir en ekstra bar på toppen av de 5 som allerede er i Blizzard UI, uten noe ekstra jåleri :p (Kan hende jeg tar feil men men)

Tipper BLizard legger inn dette i expansion, da flere classes får 4+ nye skills...

7058649[/snapback]

sorry for å drive å leke rundt original post her. men vil bare annbefale to addons til theWWW her. og kanskje er det også noe for deg?

archiTotem - 4 ruter, alle totems.

Autobar - 1 til 10 ruter som oppdaterer seg automatisk og kan holde alle dine mounts, potions, foodzor (I am in yoor fridge, eating yoo foodzor!), sharpening stones, weghtstones, poisons, og div. andre saker. utrolig praktisk

og nei jeg er ikke redd for keyloggers. er du veldig redd de, så slå av lasting av bilder fra andre steder enn original IP. det gjør du i sikkerhetsinstillinger som finnes i både firefox og explorer så vidt jeg vet. no images= no keyloggers. scan filene etterpå om du er et nervevrak. man må jo ha litt baller.

Skrevet
FlexBar (Helt håplørs, det virker som at man må kode alt selv! Hva er poenget

7057563[/snapback]

måtte le litt når du nevnte flexbar, hele poenget med flexbar er at du skal kode alt selv, men er du ute etter en rett bar kan jeg lage koden for deg for en helt rett bar. det du må sjekke er hvilke knapper du har ledig og som kan brukers.

Dette kan du sjekke med:

/flexbar show button=1-120 (viser alle flexbarknappene, 120 totalt)

/flexbar text button=1-120 text='%d' (nå har du nummer på alle knappene)

/flexbar text button=1-120 text='' (nå er alle nummerne borte)

/flexbar hide button=1-120 (gjemmer alle knappene igjen)

Skrevet (endret)

tenkte jeg bare skulle poste et UI screen av min UI nå :) har brukt lagd 2 bars i flexbar som jeg bruker, har en del knapper som er skjulte.

men hvertfall. er 2 bars med 12 knapper som står loddret med 6 knapper per.

UIhunter.jpg

Ja må si jeg satt litt med Flexbar første gang jeg prøvde det og :p men fant ut av det til slutt :) hehe med mye forum lesing ;)

Endret av CyprieN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...